Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:53

Goh HC ik heb het even over de hoefsmid en lijkt me meer een persoonlijke aanval en kruistocht dan wat anders.
En dat maakt je niet beter nog erger dan iemand anders. Vraag me af waar die mensen moraal en waarde hebben geleerd.

Kijk als ze nu een paard natuurlijkbeurs hadden gedaan, was er veel meer bereikt. Of investeren in een standje en daar beurzen mee afgaan. Op een niet bekeringsdrang achtige natuur.

Zoals mijn liefste mams altijd zegt, verander de wereld begin bij jezelf Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:00

arno8 schreef:
Over de dierenbescherming: dat is niet alleen een uitvoerende instantie. Dat zou lekker zijn... als ze zelf totaal niet nadenken over wat goed is voor dieren en gewoon regeltjes uitvoeren.

'Even een DB voorbeeldje:
Mijn vader was in een grijs, grijs verleden inspecteur van de DB.
Als hij meerdere klachten ontving van 'zielige Shetlanders' in de sneeuw, was hij verplicht om polshoogte te nemen. Natuurlijk wist hij ook wel dat, als de pony's bijgevoerd werden, dat dat helemaal niet erg was. Toch moest hij voor zijn verslag een praatje met de eigenaar van de dieren houden. Natuurlijk bleef de situatie zoals hij was: De shetjes bleven lekker op hun weitje.
In die zin doet de DB zijn werk prima denk ik.'

Maak je dus wél druk over wat er nu aan normen geformuleerd wordt! Met die normen in de hand is de DB-controleur straks gewoon uitvoerende piepel.
Voorbeeldje. Als die beruchte schuilhut in de normen wordt vastgelegd, kunnen alle eigenaren van paarden die nu op terreinen van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten of andere terreinen waarop niets geplaatst mag worden een heerlijk leven hebben op zoek naar stalruimte want op alle andere terreinen staan al paarden....
Voorbeeldje. Als weidegang in de normen wordt vastgelegd, kunnen alle eigenaren van paarden op stallen zonder weidegang op zoek naar stallen met weidegang etc.
Als weidegang niet wordt vastgelegd in de normen... tja, wat stelt het dan voor????

HC

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:03

Kan iedereen niet gewoon stoppen met elkaar te willen bekeren????
Deze campagne vind ik ronduit belachelijk... ik snap niet waarom Paard Natuurlijk zich niet met nuttige activiteiten gaat bezig houden i.p.v laster.
Iedereen heeft een andere mening als het gaat om paardensport en hoe deze beoefend moet worden en hoe paarden gehouden moeten worden, laat elkaar lekker als het paard maar gelukkig is. Dit kan met deken, zonder deken, met schuilstal of zonder, met 24 uur per dag wei of minder... stop gewoon eens met eeuwig zeuren en zeiken over wat iemand anders doet.
De haf die ik rijd staat overdag bij goed weer buiten anders binnen en 's nachts binnen... heeft ijzers om omdat ze voor de kar loopt op asfalt en is dolgelukkig. Een paard van iemand die het anders doet dan ik is vast ook gelukkig.. zolang het belang van het paard voorop staat.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:17

ik denk niet dat ze met deze actie zullen we bereiken wat de bedoeling erachter zit. Vooral dat laatste kaartje heeft precies het tegenovergestelde effect.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:23

Lovely1 schreef:
... ik snap niet waarom Paard Natuurlijk zich niet met nuttige activiteiten gaat bezig houden i.p.v laster.

Doen ze dat niet dan? Meer dan bijna wie dan ook toch?!
Zij DOÉN wat en dat is meer dan van menigeen gezegd kan worden. Die menigeen wil niet eens in de spiegel kijken omdat daarvoor eerst het eigen straatje nog schoon moet....

Het is net als met hun test van bitloze optomingen. Daar kan je, met ook nog eens de kennis van wat zíj opgezet hebben, vrij makkelijk gaten in schieten maar ondertussen zijn ze wel de eersten die iets dergelijks opgezet hadden. Álle hulde dáárvoor.

Mbt de hoefsmid en de het meisje dat enthousiast zowat de heel hoeven onder haar paard vandaan gekapt heeft is het allemaal erg treurig. Jijbakken is niet constructief en de gewraakte kaart kan je bekritiseren. Dat het meisje en de smid de eerste en veel ergere stenen gegooid hebben kan je een invalide argument vinden. Wie van die kritikasters heeft echter het meisje en de smid bekritiseerd?!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:30

cremellogek schreef:
ik denk niet ....

Ach gut

Ik denk wél dat ze ermee bereiken dat er hersencellen gestimuleerd worden = nagedacht wordt. Ik denk dat veel paardenhouders een lampje opgaat over waar de overheid mee bezig is en dat het een signaal is aan de betreffende spelers.

Een 10 voor het initiatief, een 4... vooruit een 5, voor de uitvoering Knipoog

HC

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:34

Voorwat omdat hij op de gevaren wijst van promoten van zelf bekappen aan mensen die het beter zelf niet zouden doen?
Het zou niet de eerste zijn, ik heb ook al zo een gevallen gezien die ik liever niet in de buurt zou zien voor die dingen.

Idiote kaartjes overtuigen mensen niet, Denk je nu echt dat iemand dat leest en direct het licht ziet Afbeelding

Stuur dan maar zo een kaartje naar mijn etno prof die denkt dat paarden die achteruit gaan boosaardig zijn, en boosaardige paarden moeten naar de slacht ROFL

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:38

Huertecilla schreef:
cremellogek schreef:
ik denk niet ....

Ach gut

Ik denk wél dat ze ermee bereiken dat er hersencellen gestimuleerd worden = nagedacht wordt. Ik denk dat veel paardenhouders een lampje opgaat over waar de overheid mee bezig is en dat het een signaal is aan de betreffende spelers.

Een 10 voor het initiatief, een 4... vooruit een 5, voor de uitvoering Knipoog

HC

Ik denk dat er daardoor vooral veel aversie ontstaat tegen PN, lijkt mij toch niet de bedoeling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:52

Ik vind die kaartenactie werkelijk belachelijk. Het komt op mij over als een schreeuw om aandacht van mensen die NIET serieus genomen WILLEN worden.

De laatste kaart vind ik al helemaal verschrikkelijk. Welke idioot haalt het in zijn of haar domme hoofd om zoiets naar een hoefsmid te sturen die hartstikke goed is in zijn vak en al weet ik hoeveel paarden geholpen heeft? Echt waar, degene die dat schrijft moet zich helemaal kapot schamen! Die man heeft echt ontzettend veel verstand van paardenbenen, beweging en hoeven. Waarschijnlijk heeft een doe het zelf NB-er nog geen 5 tot 10% van de kennis en inzicht die deze man heeft op dit gebied.

Dit soort dingen strijken mij dus echt tegen de haren in en hiervan krijg ik geen positievere indruk van naturals, in ieder geval niet van degenen die achter deze kaartenactie staan.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:28

CCCCorine schreef:
De laatste kaart vind ik al helemaal verschrikkelijk. Welke idioot haalt het in zijn of haar domme hoofd om zoiets naar een hoefsmid te sturen die hartstikke goed is in zijn vak en al weet ik hoeveel paarden geholpen heeft? Echt waar, degene die dat schrijft moet zich helemaal kapot schamen! Die man heeft echt ontzettend veel verstand van paardenbenen, beweging en hoeven. Waarschijnlijk heeft een doe het zelf NB-er nog geen 5 tot 10% van de kennis en inzicht die deze man heeft op dit gebied.

Go jij! Go jij!
Huertecilla schreef:
Een 10 voor het initiatief, een 4... vooruit een 5, voor de uitvoering Knipoog HC

Een 10!!
Misselijk

Ik ben het verder globaal met je eens hoor, maar vind dit toch wel wat overdreven... Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:15

Ben het ook totaal niet eens met HC
wat doen ze dan als wat provoceren?
Helemaal niks...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:18

runningkawa schreef:
Ben het ook totaal niet eens met HC
wat doen ze dan als wat provoceren?
Helemaal niks...

Blijkbaar mag je de donkere kant aan zelfbekappen niet vermelden.

Zou niet weten waarom want die zit aan elke kant van de paardensport, in elke kant van het leven. Maar goed het zal onfeilbaar moeten blijven Afbeelding

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:58

Okee, en dan gaan we nu ophouden met het domme gel*l en naar de feiten kijken.
Wat staat er nou eigenijk?

Citaat:
Beste Rijksgediplomeerde hoefsmid van Nassau,
Gezien de grote aantallen beslagen paarden die voortijdig wegens hoefproblemen bij de slacht belanden vind ik het ongepast dat u probeert het Natuurlijk Bekappen in een kwaad daglicht te stellen. Het op uw website gepubliceerde verslag over Ivanhoe is zeer dubieus, het zou u sieren wanneer u dit zo spoedig mogelijk zou rectificeren.

En nu mag iedereen die als een speenvarken met de kudde mee heeft staan roepen dat het hier om laster gaat (wie vormen hier nou eigenlijk de sekte?) mij haarfijn uitleggen waar in bovenstaande tekst ook maar IETS negatiefs over Van Nassau staat.

Het verslag over Ivanhoe IS dubieus, dat is haarfijn uitgelegd op de site van PN. Het verslag doet alsof natuurlijk bekappen slecht is, terwijl duidelijk blijkt dat alleen het zelf aanklooien zonder begeleiding slecht is.
En dan hebben we ook nog het NB'ers zijn allemaal sekteleden verhaal dat op de site van Van Nassau staat. Kom op zeg. Dat is pas laster.
De quote hierboven is alleen een beleefd verzoek om met die enorm kinderachtige stierenpoep te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:00

en hoe zou het nu toch komen dat hij aan een sekte denkt....en half bokt ook...
Heeft dat te maken met hoe sommige info naar buiten brengen? Misschien..Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:06

Oh, je kunt het niet uitleggen en dus verval je in vaag gebrabbel?

Toe, leg eens uit, wat uit de quote is laster naar Van Nassau? Wat is er nou zo enorm erg dat iedereen het schandalig vindt?

Ik denk dat mensen bij PN meteen denken: Ieeeeeee sekte slecht slecht slecht!

En ze stoppen meteen hun handen op hun oren, omdat de rest dat ook doet. Maar waarom, dat weten ze zelf ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:08

vaag brabbelen, dat doen er maar een paar, waaronder niet ik

iemands naam zo gebruiken is laster
En als ik hem was had ik de advocaat al aan de lijn gehad.

Kinderachtig geleuter met, hij doet en dat en daarom doe ik dit en dat slaat toch nergens op.
Dat is als een klein kind wat staan te janken...als jij denkt dat het zo goed is wat je doet, verlaag je je daar toch niet naartoe?
dan laat je van nassau toch stikken.
Maar dat doe je niet, omdat hij ergens de waarheid spreekt die je niet wilt horen?
Tenminste dat zou een logische conclusie daaruit zijn Lachen

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:31

ik bespeur een iets minder vriendelijke ondertoon in de geplaatste posts, laten we hier een eerlijke discussie houden. Op die manier hebben we nog enige kans dat dit topic niet wordt gesloten omdat van de 9 pagina's er zeker 5 off topic zijn Haha!

ik ben het ermee eens dat er in de tekst naar de hoefsmit geen grote dreigementen oid staan. Toch vind ik de boodschap die ze met de afbeelding uitstralen niet van een nivo : " niet terug pakken". Ik vind het erg jammer dat er op deze manier met elkaar om gegaan wordt. Waarom iemand ''terug pakken''op dezelfde manier als dat bij jou gedaan is?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 01:35

runningkawa schreef:
vaag brabbelen, dat doen er maar een paar, waaronder niet ik

iemands naam zo gebruiken is laster
En als ik hem was had ik de advocaat al aan de lijn gehad.

Leg eens uit? Verward

Laster is bewust onwaarheden verspreiden over een bepaald persoon, met naam en toenaam.

Vind jij dat dat hier gebeurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:41

Citaat:
Gezien de grote aantallen beslagen paarden die voortijdig wegens hoefproblemen bij de slacht belanden vind ik het ongepast dat u probeert het Natuurlijk Bekappen in een kwaad daglicht te stellen. Het op uw website gepubliceerde verslag over Ivanhoe is zeer dubieus, het zou u sieren wanneer u dit zo spoedig mogelijk zou rectificeren.

Blijkbaar staat er op de site van van Nassau een stukje over dit verslag en daarnaast enige negativiteit over natuurlijk bekappen. Ook van hem niet geheel sportief. Bovenstaand is niet gelijk als laster te bestempelen, echter geeft het wel een nare bijsmaak.

Vooral de eerste zin laat duidelijk merken dat er gevonden word dat een groot aantal paarden door normaal beslaan bij de slager terecht komen. Dat is niet bewezen, dat is geen feit en daarmee dus een uitspraak die niet hard gemaakt kan worden. Stemmingmakerij heet dat volgens mij Knipoog

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:44

Sorry, ik heb niet dit hele topic gezien maar wil er toch iets over kwijt.
De reden dat Van Nassau dit op zijn website heeft staan is omdat de eigenaresse van het bewuste paard behoorlijk bedreigt is door de mensen van de website van de kaartenactie.
En van Nassau komt regelmatig dit soort paarden tegen die verpest zijn door NB.
Dus heeft van Nassau dit stuk op de website gezet als waarschuwing voor anderen en om het meisje van deze bedreigingen af te laten komen.
Op de site van van Nassau staat volgens mij niemand met naam en toenaam genoemd.
Het is gewoon het verhaal van de eigenaresse van dat paard wat wordt verteld.
En Rob van Nassau kennende zal hij met de actie van die bewuste kaart niet erg blij zijn.
Dit zal wel eens een staartje kunnen krijgen.

Ik heb overigens geen enkele binding met van Nassau.
Mijn paarden worden niet door hem gedaan dus mijn mening staat voor zich.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:55

@arno,

Volgens het citaat wat betreft de kaart voor van Nassau geeft de indruk dat hij/zij de paarden naar het slachthuis helpen.

Ik kan me voorstellen dat iemand weleens iets negatiefs kan vertellen over wie dan ook maar van PN, wat toch een organisatie is die mensen opleid mag je deze dingen toch echt niet verwachten.

En wat ik ook zo frappant vind is dat diegene die in het gastenboek hebben geschreven van PN (en dat zijn er maar een paar) de actie geweldig vinden.
Waar zijn die andere 98% van de mensen die het een slechte actie vinden? Verward
Of worden de post die niet in het straatje van PN passen uit het gastenboek gewist?
Vreemd. Clown

Van Nassau mag zijn mening overigens aan een eigenaar van een paard geven.
Hij doet dit niet openbaar op een website.

Ik vind eigenlijk dat deze actie al teveel aandacht heeft gekregen als dat het verdient. Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:56

Maar goed, er zijn vele wegen die naar Rome leiden Knipoog Paardenmensen zijn vaak nogal overtuigt van hun eigen gelijk en geloven heilig in de dingen die ze doen. Uiteraard komt dat voort uit de emotionele binding die we met paarden hebben. Er is niemand die bewust de verkeerde dingen doet met zijn paard.

Voor velen zal deze manier van bekappen een uitkomst zijn, voor vele anderen niet. Live en let live Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:04

hopla schreef:

Ik vind eigenlijk dat deze actie al teveel aandacht heeft gekregen als dat het verdient. Doei, doei

Zou je niet beter over dingen praten waar je wel verstand van hebt?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:06

arno8 schreef:
hopla schreef:

Zou je niet beter over dingen praten waar je wel verstand van hebt?

PARDON!!!!!

Wat bedoel je hiermee te zeggen Arno??

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:09

Pipo schreef:
Citaat:

Blijkbaar staat er op de site van van Nassau een stukje over dit verslag en daarnaast enige negativiteit over natuurlijk bekappen. Ook van hem niet geheel sportief. Bovenstaand is niet gelijk als laster te bestempelen, echter geeft het wel een nare bijsmaak.

Wie kaatst, kan de bal verwachten. In dit geval heeft Van Nassau enorm hard gekaatst, tot twee keer toe, en hij krijgt een onderhands gegooid softballetje terug. Ik vind dat hij er zo goed van af komt.

Pipo schreef:
Vooral de eerste zin laat duidelijk merken dat er gevonden word dat een groot aantal paarden door normaal beslaan bij de slager terecht komen. Dat is niet bewezen, dat is geen feit en daarmee dus een uitspraak die niet hard gemaakt kan worden. Stemmingmakerij heet dat volgens mij Knipoog

Er zijn nou eenmaal veel beslagen paarden die bij de slacht terecht komen. Dat hoeft niet per se door ijzers te komen, maar dat staat ook niet in de quote. Feit is wel dat wilde paarden met onbeslagen hoeven nooit bij de slacht terecht komen. Het hoeft niet per se door het niet-ijzers te komen, maar het zet wel aan het denken.

De conclusies die je trekt over stemmingmakerij, gaan dus veel te ver.