'Natuurlijke' ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: 'Natuurlijke' ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:28

katiavl schreef:
Of aan het feit dat mensen zich maar druk maken over één persoon. Die al weinig heeft gepost?

..en niet het topic is. HC als forumpersoon is gewoon een soort stripkarakter geworden waar verschillende lezers hun eigen perceptie van tekenen. Al ergens vóór Plussies 1 is dat ontstaan en in Plussies was dat af en toe ook razend interessant om te zien ontwikkelen. Er komen bij tijd en wijle nu nóg voor míj symbolische 'running-gags' van zeg 2 jaar terug naar boven.

- ik heb een confiture sinasappel sausje opstaan dus nu weer even memopauze, even roeren nu

Een onderliggend onderwerp is het fenomeen van forumcommunicatie. Daar komen verschillende unieke fenomenen bij kijken.

Nu het toch al paginas over HC gaat, (ik schrijf bewust niet míj, want dat is allang niet meer van toepassing) lijkt het míj erg interessant om de lezers elk een eigen profielschets te laten maken van HC.

- even roeren

Dat dan afzetten tegen verschilende topics als HC met zoonlief, HC lesgeefmens, HC romanticus, HC eco-boer, HC keukenprins etc.
Alleen dáármee al krijg je een hoeveelheid verschillende facetten waar een diamant van zou gaan blozen.
Dat staat dan nog even los van míj, de echte persoon Haha!

Maar goed, het topic mag dan een eind van de basis zijn, de blikvertroebelende associaties met het begrip 'natuurlijk', het is wel héél zinvol en informatief.
Dat mijn forumkarakter HC af en toe persoonlijk onheus bejegend wordt vind ík geen probleem en juist een goede illustratie.
Ik hoop dat de bewakers het nog éven laten lopen.

- weer roeren Kwijl en met zoonlief een virtueel zwaargevecht voeren....

HC

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:12

Ik vind het eigenlijk wel vermakelijk om te zien hoe het Heurticilla (of zijn alter-ego HC) steeds weer lukt om half Bokt op de zadelkast te krijgen, haha

Volgens mij (nou ga ik ook al interpreteren) schudden de muren daar in Spanje af en toe van de lachsalvo's om de reacties. Haha! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:33

Huertecilla schreef:
[Nu het toch al paginas over HC gaat, (ik schrijf bewust niet míj, want dat is allang niet meer van toepassing) lijkt het míj erg interessant om de lezers elk een eigen profielschets te laten maken van HC.

Afbeelding

Nu kon ik je toch goed volgen, vond je niet arrogant of wat dan ook. Je zet mensen aan tot denken, prima.
Maar hierbij zet ik toch even mijn rose zonnebril op, kom op HC. Niet zo media-geil.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:35

Huertecilla schreef:
- ik heb een confiture sinasappel sausje opstaan dus nu weer even memopauze, even roeren nu
HC

In Jip & Jannekevertaling:
"Ik heb een sinaasappeljammetje op het gasfornuis staan en ik ga er even in roeren." Clown

Edit: Dit is een Nederlands Jip & Jannekevertaling. Haha! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door e_horse op 31-01-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:36

Nee, dat is gewoon algemeen woord confituur, jam word bv in belgie ook niet gebruikt. Knipoog

Edit ROFL
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-01-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:46

Huertecilla schreef:
[Nu het toch al paginas over HC gaat, (ik schrijf bewust niet míj, want dat is allang niet meer van toepassing) lijkt het míj erg interessant om de lezers elk een eigen profielschets te laten maken van HC.

Afbeelding

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:50

Is dat niet iets wat iedereen wel eens een keer zou willen weten? Hoe een ander over hem / haar denkt.
Helaas voor jou zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:55

e_horse schreef:
Is dat niet iets wat iedereen wel eens een keer zou willen weten? Hoe een ander over hem / haar denkt.
Helaas voor jou zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren..

Dat wil ik van vrienden weten, maar niet van een medium als Bokt.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:56

Hm van echte vrienden hoef ik het niet te weten..
Ach eigenlijk weet je wel hoe mensen over je denken.. je vraagt je alleen soms af waarom ze op een bepaalde manier zo over je denken, omdat je zelf vindt dat je zo niet bent.
De ervaring heeft mij geleerd dat je echt door een andere bril naar jezelf kijkt dan dat anderen dat naar je doen..

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:30

jasmijn78 schreef:
... Bijvoorbeeld; iemand die met en boos gezicht schreeuwt dat hij het zo naar zijn zin heeft, komt op mij niet geloofwaardig over. Waar zal dat dan aan liggen? Aan de inhoud van de boodschap? Aan de wijze waarop de boodschap gebracht wordt? Of aan de wijze waarop de boodschap ontvangen wordt?

En hoe denk je te kunnen zien hoe iemand achter de pc echt denkt? De meeste kunnen hier heel leuk aangeven dat iets wel of niet leuk vinden, maar de lichaamstaal mis je compleet en dan kan je er dus niet uit opmaken of iemand de waarheid typt!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:54

Wat heeft dit alles eigenlijk met feel good reclame te maken dan?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:25

En met "Natuurlijke ..." ???
Het gaat alsmaar off topic.
Dit wordt meer iets voor het Kippenhok denk ik...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:47

e_horse schreef:
In Jip & Jannekevertaling:
"Ik heb een sinaasappeljammetje op het gasfornuis staan en ik ga er even in roeren." Clown

Edit: Dit is een Nederlands Jip & Jannekevertaling. Haha! Tong uitsteken

Nee hoor, geen jam.
Wellicht dat Jip&Janneke nooit geconfeite sinasappelschillen in chocolade gegeten hebben Haha!
Staat nu in de koeling op de deel hard te worden, naast de zelfgemaakte geitenkazen.
Er staat nog wat chocolade au-bain-marie waar we zo koekjes in gaan dopen. Staat naast de zelfgemaakte yogurt die we aan het indikken zijn.

Wederom práchtig emotionele reacties.
Voor de emotionele lezers, - de 'profielschets-oefening' betreft het HC Bokt-karakter en is een schitterende perceptie-illustratie. De reacties erop illustreren echter al voldoende.

Wat betreft on topic zal het zeker lukken het verplaatst te krijgen als zelfs de onderbaas niet on-topic blijft.

Hoe dan ook is het wat míj betreft een geslaagd topic, dus bedankt voor de bijdrages, álle bijdrages.

HC

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:49

Als onderbaas heb ik mij in de discussie gemengd. Dus ik kan en mag niets. Bof jij effe HC. Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:26

Moderatoropmerking:
De bovenbaas komt even melden dat het on-topic moet blijven. Anders moet het gesplit worden en dat werd voorheen ook niet gewaardeerd.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:29

Als jullie onder- en bovenbazen zijn, hoe worden wij de rest van de bokkers dan genoemd? Clown

Human Nature jassen... natuurlijke... waar ging dit topic ook alweer over in den beginne?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:30

Geweldig topic Clown maar goed,..

Huertecilla schreef:
Opa is gepensioneerd reclameman en zegt 'dat natuurlijk is feel-good marketing, meer niet'.

Zo, terug on-topic dan maar. Het schijnt zo dat de term 'natural' of 'natuurlijk' goeie marketing is tegenwoordig. Meer zelfs, het is een erkende trend! Cool
Uiteraard staat de paardenhouder niet los van wat er in de samenleving gebeurt, en dus leiden we allemaal in mindere of meerdere mate aan ..euh, naturalisme? Knipoog

Als ander voorbeeld als feel-good met de viervoeter, een blik uit het raam => hedendaagse architectuur:

Onder eigen dak geldt tegenwoordig de zachte richtlijn dat uit ieder vertrek, ieder vertrek moet worden ontmoedigd! De emotie moet primeren en de (elektronische) functionaliteit tot het minimum worden herleid. Anders geformuleerd moet een huis autonoom en op spaarzame en ecologische wijze gemak, tijdwinst, bewegingsvrijheid, zorg en behaaglijkheid aan de bewoners (en hun gasten) kunnen bieden.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat het tijdperk van het aardse, kille, mathematische, geometrische woondenken zich in de laatste rechte lijn – die van de brede dorpstraat –
bevindt. En dus wordt van vormgevers een trendbreuk verwacht. De curvilineaire architectuur van o.a. de Brits-Irakese Zaha Hadid – de wereldvermaarde ontwerpster van ondermeer het Olympische watercomplex van London 2012 – lijkt het verschil te kunnen maken: de overstap wordt gemaakt van mathematische structuren naar eerder thematische, vloeiende, aquatische vormen. Zaha Hadid weet de oerelementen – organische structuren, watercomponenten –
te verzoenen met een vooruitstrevend design. Het is futurisme dat uitgaat van technologie en design, maar ook van primaire menselijke drijfveren als hartstocht, natuurdrift, spiritualiteit en rust. Het is andermaal een geslaagd voorbeeld van high tech, high touch. De ronde, zachte vormen gedijen goed in een passionele omgeving, zoals die van een keuken of een tuin. Het sierlijke, stromende ‘flow design’ is de gedroomde antithese van het aardse, strakke minimalisme uit de jaren '80 en '90. (door Herman Konings)

Slim Koffie (of thee)!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:37

Hmm dan waren de nu verguisde "bloemkoolwijken" uit Zoetermeer hun tijd ver vooruit, haha.

Enne ...Eeeh... ontopic blijven blijkt wel lastig aangezien kennelijk voor veel mensen onduidelijk is wat het topic eigenlijk behelst. Knap toch dat we met elkaar dan al weer 6 pagina's voorkletsen.

Maar ja, zogauw het woord "natuurlijk" of de engelse vertaling "natural" genoemd wordt, voelen zich ineens hele volksstammen aangesproken Haha!
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 31-01-07 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:43

pjotrg schreef:
Hmm dan waren de nu verghuisde "bloemkoolwijken" uit Zoetrmeer hun tijd ver vooruit, haha.

Erger, die zijn al 'terug in'.. de tijd vliegt tegenwoordig Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:58

pjotrg schreef:
Maar ja, zogauw het woord "natuurlijk" of de engelse vertaling "natural" genoemd wordt, voelen zich ineens hele volksstammen aangesproken Haha!

Jij hebt hem heel aardig ja Knipoog

HC

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:01

Verbeter de wereld begin bij jezelf, dus logisch dat hele volkstammen zich aangesproken voelen.. en maar goed ook anders veranderde er niks in de wereld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:11

Bandida schreef:
pjotrg schreef:
Hmm dan waren de nu verghuisde "bloemkoolwijken" uit Zoetrmeer hun tijd ver vooruit, haha.

Erger, die zijn al 'terug in'.. de tijd vliegt tegenwoordig Haha!

Weer een ray programma daarjuist op tv, en voel me helemaal natural.
Ga dus dit weekend eens koken op de oude manier.
Alleen het everzwijn zal ik maar laten Koe
Mischien de Koe van de buurman.

Dit is pas lekker natuurlijk Ja

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:29

Misschien dat mensen iets van bv 'Human Nature' kopen omdat ze dan misschien, onbewust, het idee te krijgen iets voor de natuur te doen.
De natuur waar velen, en ik ook, aan prutsen....

Ik rij ook auto
verbruik ook 'vieze stroom'
doe ook dingen waar de natuur niet vrolijk Knipoog van word.
etcetera,etcetera

Maar zo is nu mijn leven (let op! ik zeg bewust niet zo is nu eenmaal mijn leven) en zou dat willen veranderen. Maar net als ieder ander gemiddeld levend mens zit ik vast in een bepaald patroon en ben misschien wel onbewust bang om het roer radicaal om te gooien.

Wat gebeurt er als ik dat doe, welke zekerheden heb ik dan nog? Behalve die ene zekerheid die we allemaal hebben: de overgang van "het tijdelijke" naar het "eeuwige".
Ik heb nog steeds niet het idee om dat nu te gaan veranderen, en daarbij ik heb ook nog een vriend die dan zou moeten veranderen, en als ik het bij mezelf nog niet kan, waarom bij hem wel dan?

Ik heb, zoals ieder ander, idealen en wensen. Maar wat als de idealen zijn nagestreeft en de wensen zijn vervuld?? Heb je dan zo weer nieuwe idealen en wensen?? Of blijft het daarbij???
Ik weet het niet en kan hier geen pasklaar antwoord op geven.

1 Ding weet ik wel: ik wil graag dingen hebben om van te kunnen dromen, daarom houd ik altijd idealen en iets om te wensen over.
"NATUURLIJK" Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 08:10

Citaat:
Wellicht dat Jip&Janneke nooit geconfeite sinasappelschillen in chocolade gegeten hebben
Staat nu in de koeling op de deel hard te worden, naast de zelfgemaakte geitenkazen.
Er staat nog wat chocolade au-bain-marie waar we zo koekjes in gaan dopen. Staat naast de zelfgemaakte yogurt die we aan het indikken zijn.

Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 08:23

hmzzzz opper en onderbazen Haha! Haha!

wat is de benaming voor ons mids dan......... klaagdozen???? Lachen Lachen

Ik begrijp HC zn stelling heel goed. En in simpele bewoording ben ik het ook zeker wel met hem eens Lachen

Als ik met een mooi verhaal en in volle overtuiging in de rondte bazuin dat het enorm natural is om een paard zn staart op zijn rug te leggen in het land, dan zullen er ongetwijfeld mensen met me mee gaan, gewoon omdat ik het in volle overtuiging als zeer natural breng.............