Zelfs in 'De Hoefslag' spreken ze van sektes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zelfs in 'De Hoefslag' spreken ze van sektes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:23

@chevax: dat is nou net waar NB-ers in het algemeen voor staan: blootvoets, geen ijzers, en problemen aanpakken bij de oorzaak d.m.v. bekappen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:30

Maar goed, het probleem van mijn paard was nu eenmaal niet op te lossen dmv natuurlijk bekappen. Dus moet je dan vasthouden aan je overtuiging dat beslag niet goed is, terwijl onderzoek, gevolgd door praktijk anders uitwijzen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:35

Volgens mij ligt het gewoon weer eens bij de extremiteiten, met een mentaliteit mijn ding is goed en de rest is slecht. En zo een opvatting kan nooit goed zijn. Want dan sta je niet meer open.
Ik loop ook wel eens tegen de muur van sommige hun opmerkingen.

En in het topic natural vs normal zie je zo een dingen niet. Iedereen luisterd er naar elkaar. Toch raar dat er dan wel een gemeenschappelijk besluit kan genomen worden.

Daarom denk ik dat niemand iets tegen nh heeft, want in mijn ogen doet het merendeels het. Op welke manier dan ook. Maar tegen bepaalde mensen in het nh wereldje.

Hopelijk heb ik het wat begrijpbaar uitgelegd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:47

chevax schreef:
Maar goed, het probleem van mijn paard was nu eenmaal niet op te lossen dmv natuurlijk bekappen. Dus moet je dan vasthouden aan je overtuiging dat beslag niet goed is, terwijl onderzoek, gevolgd door praktijk anders uitwijzen?

Dat is dus wat jouw DA en waarschijnlijk ook jouw hoefsmid hebben gezegd.
En die NB-er zei wat anders.
Dat is verschil van mening, inzicht of kennis.
Ik weet niet wat er met je paard aan de hand was, en niet ter verdediging van die man, maar als hij denkt/vindt dat het probleem op te lossen was/is met bekappen i.p.v. met een ijzer, dan is dat waar hij van overtuigd is. Jij gelooft je DA en hoefsmid, maar dat maakt nog niet dat deze NB-er ongelijk heeft. Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:53

Maar hóé kan hij er van overtuigd zijn als hij mijn paar dniet eens van dichtbij heeft gezien? Da's toch te zot voor woorden? Mijn DA heeft foto's gemaakt om zeker te zijn van zijn diagnose en die NB-er zou dan op honderd meter afstand kunnen zeggen wat er moet worden gedaan? Sorry, welke argumenten je nu ook gebruikt, dat kan natuurlijk nooit. En als ik moet kiezen tussen de expertise van mijn DA en hoefsmid óf die van iemand die (daar ben ik weer) een tweedaagse cursus heeft gevolgd en niet geloofwaardig overkomt, dan is de keuze snel gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:01

chevax schreef:
En als ik moet kiezen tussen de expertise van mijn DA en hoefsmid óf die van iemand die (daar ben ik weer) een tweedaagse cursus heeft gevolgd en niet geloofwaardig overkomt, dan is de keuze snel gemaakt.

Dat kan ik me wel voorstellen hoor. Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:04

Is er al iemand die een brief gaat schrijven naar de Hoefslag? Er staan iedere week weer ingezonden brieven in Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:05

Pletje123 schreef:
Is er al iemand die een brief gaat schrijven naar de Hoefslag? Er staan iedere week weer ingezonden brieven in Haha!

Op een artikkel van 2005? Lijkt me eigelijk maar tijd verlies

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:38

Bloos! Zijn er maar 2b gediplomeerde NBers?!
En die doen dus in heel Nederland de paarden van mensen die hun paard natuurlijk bekapt willen hebben?!? Lijkt me niet. Oftewel, er zijn een hele hoop mensen die dus wel alleen een 2 daagse cursus gehad hebben en wel aan andermans paarden gaan prutsen. (of ze waren al traditioneel, en zijn overgestapt. Maar dat zullen er niet veel zijn)

cabcalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:43

Needje schreef:
En die doen dus in heel Nederland de paarden van mensen die hun paard natuurlijk bekapt willen hebben?!? Lijkt me niet. Oftewel, er zijn een hele hoop mensen die dus wel alleen een 2 daagse cursus gehad hebben en wel aan andermans paarden gaan prutsen. (of ze waren al traditioneel, en zijn overgestapt. Maar dat zullen er niet veel zijn)

Dat klopt... of toch bijna.
Ter verduidelijking, er is maar 1 AANHCP geregistreerd, daarnaast nog 2 AANHCP'ers in opleiding. Als ik het goed heb 2 geregistreerde Strasser trimmers, en uiteraard heel wat hoefnatuurlijk-geregistreerden...
Althans in Nederland.... hier in Belgie niemand geregistreerd onder AANHCP of Strasser... Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:44

Needje schreef:

Er zijn een aantal bekappers die andere opleidingen hebben genoten en bijscholing hebben gehad wat betreft NB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:11

Ook zijn er hoefsmeden die geen ijzers meer smeden en zich volledig toegelegd hebben op het (natuurlijk) bekappen (waaronder mijn bekapper).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:14

Dat zeg ik, Gamma Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:15

Needje schreef:

AANHCP heeft niet het monopolie op natuurlijk bekappen. Cabcalor heeft gelijk, er zijn niet 2, maar er is er 1 die de opleiding afgerond heeft.
Daarnaast zijn er ook hoefsmeden die met ijzers gestopt zijn en alleen nog maar natuurlijk bekappen.
Beetje snel met je conclusie ben je wel. Maar kennelijk mag dat, want iveel mensen menen ook van alles over natuurlijk bekappen te weten zonder ook maar 1 boekje aangeraakt te hebben.

De volgende keer dat je een vraag stelt, is 1 vraagteken voldoende.

cabcalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:16

jahoor, ik ben ook van die "origine"... en daar lijkt me helemaal _niets_ mis mee te zijn, wel integendeel Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:19

Welke origine? Bedoel je dat je eerst de opleiding tot hoefsmid hebt gedaan of bedoel je dat je nooit 1 boekje aangeraakt hebt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:21

Vergeten jullie niet de natural balance hoefsmeden? Of horen die er volgens jullie niet bij omdat ze nog steeds met (kunststof)beslag werken?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:23

Wat mij betreft heeft natural balance niks met natuurlijk bekappen te maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:24

In mijn ogen ook niet. In de natuur hebben ze geen ijzers onder, dus ook geen kunstof ijzers Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:26

Needje schreef:
In mijn ogen ook niet. In de natuur hebben ze geen ijzers onder, dus ook geen kunstof ijzers Tong uitsteken

In de natuur hebben ze ook geen mensen die hun hoeven doen. Dus je zit zowiezo altijd met een kunstmatigheid.

Edit zin weggevallen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:28

En in de natuur zit er ook niemand op Haha! Als je Natural gaat, doe het dan gelijk goed, en niet half half Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:32

arno8 schreef:

En volgens mij heeft het net zoveel (of weinig) met natuurlijk bekappen te maken als strasser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:34

Wendy schreef:
arno8 schreef:

En volgens mij heeft het net zoveel (of weinig) met natuurlijk bekappen te maken als strasser.

Mee eens! Knipoog

cabcalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:40

arno8 schreef:
Welke origine? Bedoel je dat je eerst de opleiding tot hoefsmid hebt gedaan of bedoel je dat je nooit 1 boekje aangeraakt hebt?

Je wil m'n boeken- en artikelkast écht niet op je hoofd krijgen Knipoog

Neen, ik ben "traditioneel" hoefsmid van opleiding, 2 jarige opleiding, heb daarnaast talrijke clinics gevolgd, de Ramey-clinic (heb "de Nederlandse groep" meegetrokken btw), Strasser-clinic, lezingen van Prof. Verschooten (orthopedie), diverse proefschriftverdedigingen, BEPS 2006, en nog heel wat meer waar ik nu niet direct op kom... zou het eigenlijk best eens precies opschrijven Knipoog
En sinds kort ook student diergeneeskunde aan de RUG (een wat latere roeping) ...

Als je nog info wil --> graag via mail Knipoog

Groetjes,
Fred.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:41

Fred, je website is al interessant genoeg! Knipoog