Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basje98

Re: Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:42

Oh hallo allemaal... ik lees hoofdzakelijk duitse tijdschriften (net uit D naar NL gekomen..) en ben via cavallo ook bij nevzorov terechtgekomen. Ben er nu alleen nog maar toe gekomen om een beetje te lezen op het forum, maar past echt in mijn stijl.
Ik geef ook rijles aan kindjes, op goed getrainde ponies, omdat ik het niet goed vind zoals het opmaeges gaat. De omgang met de paarden, maar ook de omgang met de kinderen. Liefdeloos.
Verder zat ik eigenlijk nog meer in de richting van de klassieke dressur naar Philippe Karl, nog iemand hier die hem kent? Ik ben ook op de "ruige" manier opgegroeid met paarden, maar misschien juist daarom nu zo fanatiek geworden om mensen proberen uit te leggen dat er echt iets fout gaat tegenwoordig. Maar ik heb al ervaren dat het erg moeilijk is om andere mensen de ogen te openen. Ze moeten het zelf willen... maar ik geef niet op!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:17

Hey Basje98, wat leuk dat je zo les geeft! Wellicht is het interessant om te weten dat Donald Newe (NHE representative) in mei naar Nederland komt voor een clinic. Hij heeft ook veel les aan kinderen, echt super!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:13

even voor de NHE forumers... wat van informatie kan ik nog meer geven op het forum zodat ze een goed beeld kunnen krijgen van mij? tis nu al even geleden dat ik wat geplaatst heb maar er zijn eigenlijk geen reacties.. hoe gaat het precies in zn werk?:) even in het nl is het makkelijker haha anders zit ik weer zo een paar uur achter de vertaal machine Clown

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:24

Oh, en voor wie geinteresseerd is, ik heb het duitse nevzorov-artikel en zou het kunnen vertalen...
@vita: Wanneer en waar is hij in NL? Waar kan ik meer info vinden?

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:50

Oh, heb het al gevonden, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:29

Basje98 schreef:
Oh, en voor wie geinteresseerd is, ik heb het duitse nevzorov-artikel en zou het kunnen vertalen...

Als je dat zou willen doen, graag!

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:16

Ja super, ga er dan van het weekend mee beginnen. Geen garantie voor fouten hoor, mijn duits is na vier jaar duitsland beter dan mijn Nederlands Boos!
Mag het dan wel zomaar op het internet of krijg ik dan gezeur vanwegen auteursrechten etc...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:25

Geen idee. Haha! Anders mag je het me ook mailen.

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:45

Doe ik dan, denk begin volgende week ofzo (zit overdag bij de paarden en meestal pas 's avonds binnen...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 08:08

Klinkt hartstikke leuk. Ik wil ook het ook graag lezen. Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:35

Het blijft een leuk kunstje, hoge school zonder tuig en een hele dvd met hoe iedereen dat moet doen. Knap hoor.
Maar wat ik het meest knap aan het staaltje vind is wat het met mensen doet.
De meeste Goeroes doen iets met paarden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:50

Leg een uit?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:45

Paardentango schreef:
Het blijft een leuk kunstje, hoge school zonder tuig en een hele dvd met hoe iedereen dat moet doen. Knap hoor.

Als je niet goed met mensen bent, zien de meesten mensen ook niet dat je het talent hebt bij de paarden. En heel vaak sluit het een het ander uit...of je bent goed met de paarden en hebt het niet zo op de mensen, of je leeft je uit op de mensen en hangen de paarden er maar een beetje bij....

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:53

Cassidy schreef:
Paardentango schreef:

Als je niet goed met mensen bent, zien de meesten mensen ook niet dat je het talent hebt bij de paarden. En heel vaak sluit het een het ander uit...of je bent goed met de paarden en hebt het niet zo op de mensen, of je leeft je uit op de mensen en hangen de paarden er maar een beetje bij....

Zo hey Haha!
Ik kan het met beide goed vinden Vork
Meestal word ik aangevallen omdat ik ´rare dingen doe´.
Mensen snappen niet wat ik doe en wat ze zien en sommige mensen reageren daar angstig, boos en zelfs agressief op. Ik laat ze maar l*llen en ga gewoon verder. Ik doe mijn ding hun doen hun ding that´s it.

Als ze willen dan komen ze vanzelf wel naar mij, en dit gaat zonder strijd of stress etc. Er zijn al genoeg goeroes die het alleen voor het geld doen én voor de naam.

Paarden zijn voor mij het belangrijkste alles eromheen interesseert me niet.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:16

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:17

Basje98 schreef:
Ja super, ga er dan van het weekend mee beginnen. Geen garantie voor fouten hoor, mijn duits is na vier jaar duitsland beter dan mijn Nederlands Boos!
Mag het dan wel zomaar op het internet of krijg ik dan gezeur vanwegen auteursrechten etc...?

SUPER!! thanks!!!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:19

Jen33 schreef:
even voor de NHE forumers... wat van informatie kan ik nog meer geven op het forum zodat ze een goed beeld kunnen krijgen van mij? tis nu al even geleden dat ik wat geplaatst heb maar er zijn eigenlijk geen reacties.. hoe gaat het precies in zn werk?:) even in het nl is het makkelijker haha anders zit ik weer zo een paar uur achter de vertaal machine Clown

Soms is het handig om je ervaringen te delen met anderen door een Diary te starten. Zelf heb ik zat ook gedaan en het is heel leerzaam om eens terug te kunnen kijken en soms krijg je erg handige tips!!
Ik heb er veel aan gehad tot nu toe.. ook om te zien wat voor dingen bijvoorbeeld terug kwamen.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:29

hns schreef:
Als ze willen dan komen ze vanzelf wel naar mij, en dit gaat zonder strijd of stress etc. Er zijn al genoeg goeroes die het alleen voor het geld doen én voor de naam.

Paarden zijn voor mij het belangrijkste alles eromheen interesseert me niet.

Inderdaad... het ergste vind ik die zogenaamde paarden liefhebbende goeroes die jonge, onervaren paarden gaan trainen in een vol stadion of beurshal. Verward

Ik vertel gewoon verhaaltjes over mijn bevindingen en als mensen vragen stellen dan geef ik daar antwoord op. Je kunt mensen niets opdringen en dat moet je ook niet willen... anders wordt je zo'n persoon die denkt dat 'ie paarden en "anders denkende" mensen moet redden ... blllll... plaats je jezelf opeens als redder boven al die arme slachtoffers... lekkere positie... NOT!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:55

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:06

Ja en dan?
Ach ja, degenen die zich ervoor interesseren kunnen verder lezen over hem en dan een mening vormen en de anderen niet. Ieders eigen keuze Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:41

atreyuevita schreef:
Ja en dan?
Ach ja, degenen die zich ervoor interesseren kunnen verder lezen over hem en dan een mening vormen en de anderen niet. Ieders eigen keuze Knipoog
Blond
Ik snap je bijdrage niet helemaal... Lachen

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:10

Even met mijn beste Duits maak ik eruit op dat ze dingen niet snappen en daarop een oordeel vormen. Als je NHE wilt begrijpen moet je meer achtergrond info weten. Dan kun je een echt gefundeerd oordeel geven.
Maar niet iedereen voelt zich aangesproken om zich er meer in te verdiepen.
Ik kan het stuk vertalen en meer zeggen over de achtergronden van verschillende "principes" maar dat is erg veel geschrijf en iedereen kan de info zelf opvragen. Snap je?
Ik ben ook blond hoor, dus kan niet zo goed uitleggen Knipoog

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:21

Ik ben al bezig met de vertaling

Basje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:26

Het Duitse Forum is idd erg negatief. Dat komt oa doordat het artikel in Cavallo vrij negatief was, en de mensen op dat forum zich gewoon niet hebben ingelzen op zijn homepage, laat staan zich hebben aangemeld voor zijn forum. Die weten gewoon niet beter, hebben een keer van een vriendin van de tante van de moeder etc iets gehoord, en zoals dat altijd is met doorvertelverhaaltjes, verandert er dan wel iets... (dat hebben we al op de basisschool geoefend...)
Maar ik ben het idd met atreyuevita eens, dat voordat je over iets oordeelt, moet je je erin verdiept hebben. En niet alleen na het lezen van een artikel, dat is ook de mening van de schrijver, en de schrijfstijl kan wel degelijk je mening beinvloeden..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:33

Ik heb het topic doorgelezen... ik ken het Cavallo bericht niet...
en men geeft in dat topic al aan dat er natuurlijk ook een taalbarriere is.. nl de vertaling van russich/engels naar duits..

dus volgens de mensen op het forum die het Cavallo topic gelezen hebben:
de mensen snappen niet waarom een cap niet mag...
de uitleg zou zijn omdat het te veel geassocieerd wordt met de wedstrijdsport... Terwijl volgens hun een cap gebruikt wordt voor je eigen veiligheid en niet ter promotie van welke sport dan ook...

Als je AN wilt volgen mag je geen vriendschap meer hebben met mensen die WEL de westrijdsport beoefenen.. en met die wedstrijdsport wordt alles bedoelt.. western, engels, endurance, enz..

Vergelijkt AN de wedstrijdring/training met een bunker van Hitler

En snappen mensen niet dat juist hij niet begrijpt met zijn achtergrond en kennis dat het rijden met hoofdstel (met of zonder bit) ook zonder dwang kan...

Een ander punt wat een vertalingsbrug heeft kunnen geven is het terreinrijden: Zoals het in de Cavallo zou hebben gestaan( ik heb het immers niet zelf gelezen) zou het buitenrijden op zich niet goed zijn voor het paard... een andere verklaring zou zijn dat het vrijlopen (en dus op de voorhand) niet goed zou zijn...

Verder snappen ze niet waarom een paard continue in oprichting zou moeten lopen..
En waarom hijzelf wel zijn paarden in de winter 12 tot 14 uur op mag sluiten en zijn 'volgelingen' niet.
En waarom alles bij elkaar, het in oprichting lopen, het verplicht spelen in een afgesloten ruimte, opgesloten staan in de winter een bevrijding van het paard zou zijn