Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

Re: Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:56

Best apart eigenlijk, dat je zoveel geld moet betalen. 'K vind dat een eng idee, maarja, ze zulen 't vast wel terugstorten als je 't zadel niet neemt (hoop je dan Tong uitsteken)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:23

Wat wel handig is dat je hem gewoon kan houden als hij je bevalt, scheelt toch een hoop gesjouw Clown

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:58

@ Jakkiw. Ik ben aan het dubben of ik een zadel zal testen, heb jij nog enig idee wat de boommaat van je haflinger zou zijn?

Ik ben aan het dubben of ik een extra wijde zal bestellen of niet.
Vondt jij dat het zadel aan de voorkant voldoende ruimte gaf.
Mijn paardje heeft boommaat 33/34cm. Ze is een kruising haflinger.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:00

Ik had even gemaild met Trekker en ze adviseren om een extra wijde te proberen. Kreeg net bericht.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:24

Inderdaad apart dat je het zadel eerst moet betalen, aan de andere kant is het voor hen ook wat om een testzadel helemaal naar Nederland te sturen dus ik snap het ook wel.

Mij lijkt oko dat wij een extra wijde nodig hebben Whoopie, we hebben we nu al genoeg te smalle en lange zadels geprobeerd Knipoog

Ga je hem ook echt testen? Spannend!
Ik wil eerst mijn eigen zadels kwijt voor ik zo'n bedrag kan investeren in een testzadel.
Hoe lang mag je eigenlijke testen?

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:54

Ik zit nog even te dubben of ik het zadel al aan zal vragen of nog niet, ik heb ook nog een wintec die nog verkocht moet worden. Ik had eigenlijk met mijzelf afgesproken dat ik dit zadel eerst zou verkopen voordat ik een nieuwe aanschaf.

En het is natuurlijk wel een testzadel, maar mocht het bevallen dan is het fijn dat ik het zadel kan houden (en goedkoper).

Volgens mij mag je het zadel een week proberen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:00

tja misschien is het ook wel om te voorkomen dat mensen het zomaar even voor de lol uit gaan proberen,want het zadel word er natuurlijk niet beter op. (kijk maar naar de test zadels van boomloosrijden.nl )

Maar de service vind ik echt geweldig, ze hebben voor mij 2 zadels opgestuurd, het eerste zadel was op een lang traject gekomen en dan vonden ze dat ik te lang moest wachten dus hebben ze nog een zadel opgestuurd en het andere zadel weer opgepikt.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:18

Ik twijfelde ook of ik geen extra brede moest hebben en krijg een dezer dagen het nieuwe zadel om het uit te testen. Kortom ik weet het ook niet.
Ik vind de service tot nu toe ook perfect, ik maak wel eens anders mee.....

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:36

Hoi,
Vandaag het nieuwe bruine zadel uitgeprobeert.
Wederom had ik met het goedleggen best wat moeite en ik heb er uiteindelijk een flinke tijd op gereden en mn zoon ook. Wat mij(ons) uiteindelijk heeft doen besluiten het zadel niet te nemen is het niet goed kunnen leggen vh zadel waardoor je teveel naar de cantle zit en het missen van het 'gevoel' zoals bij de BF.
Ook vond ik dat het zadel beest wel 'kneep' bij de schouder dus een xtra brede boom was waarschijnlijk geen overbodige luxe geweest.
Verder vind ik het zadel netjes, stevig en als het lekker past op je paard, beslist geen duur zadel.
Groetjes

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:47

Oke, dus als ik een keer ga testen word het zeker de extra wijde!
Dankjewel voor je testverslag Lachen

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:16

@Jakkiwa Jammer dat het zadel niet beviel.

Ik snap je verhaal echter nog niet helemaal, hoezo lukte het niet om het zadel goed te leggen wat was dan je probleem?
Je verteld dat je teveel richting cantle gaat (is achter?), komt dit doordat het zadel dan scheef naar achteren "hangt",mischien omdat de boom idd te smal is. Moeilijk om te omschrijven, het blijft lastig zadels.

Ken je trouwens het boomloze zadel sensation van trekkingsaddles?
Mischien ook nog een optie, wel weer wat duurder.

Ik hoop mijn zadel snel te verkopen dan kan ik ook een testzadel aanvragen. Vingers aflikken

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:37

mocht je meer willen weten over de Sensation, hier een tevreden gebruiker!!

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:16

Ik zou inderdaad kunnen besluiten om een breder zadel te testen, maar het missen van het 'gevoel' wat je bij de BF wel hebt is ook een reden. Ik wacht even af, de ontwikkelingen met boomloze zadels gaat momenteel zo snel.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:36

Het blijft mij verbazen dat na tíg paginas niemand de interne tegenstelling in 'trekker dressage endurance' is opgevallen.
Met name een paardgericht denker zou moeten weten dat 'trekken', 'dressage' en 'endurance' niet verenigbare eisen stellen aan een zadel.
Ik weet dat verkopers, met name boomloos verkopers, daar een ander verhaal over vertellen. Ik ga daar niet op- of tegenin en verwijs lezers naar zadelméétmensen zoals bijvoorbeeld Esther Groen.

HC

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:40

Mag ik even opmerken, HC, dat er diverse endurance ruiters rondrijden op een dressuurmodel zadel? Clown
Dressage in deze context heeft ook met de vorm van de zweetbladen te maken, ze laten de schouders vrij liggen wat niet alleen comfortabeler is tijdens de "dressage" op zich. Cool

Esther Groen is bij mijn weten niet per definitie tegen boomloze zadels. Verward
Er zijn diverse Plippen (meeting met een Port Lewis Impression Pad) gedaan waarbij boomloze zadels niet slecht uit de test kwamen.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:03

Het gaat niet om de naam van een zadel, maar om hoe het zadel in de praktijk bevalt. En wat de desbetreffende ruiter er zelf mee wil doen, iemand die bv m-dressuur rijdt zal niet zo snel voor dit zadel kiezen denk ik.

Mischien moet je wat meer vertrouwen hebben in de mensen hier??

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:37

Esther Groen heeft nooit laten merken dat ze tegen boomloze zadels is hoor!
Met de discussie wel of niet boomloos ben ik klaar!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:40

Huertecilla schreef:
Het blijft mij verbazen dat na tíg paginas niemand de interne tegenstelling in 'trekker dressage endurance' is opgevallen.
Met name een paardgericht denker zou moeten weten dat 'trekken', 'dressage' en 'endurance' niet verenigbare eisen stellen aan een zadel.
Ik weet dat verkopers, met name boomloos verkopers, daar een ander verhaal over vertellen. Ik ga daar niet op- of tegenin en verwijs lezers naar zadelméétmensen zoals bijvoorbeeld Esther Groen.

HC

Gaaaap
Ik dressuur en rij trektochten op 1 en hetzelfde zadel. Het is dat ik geen vervoer heb, anders reed ik ook endurance Ach gut
Ik heb mijn eigen PLIP en die vertelt me dat de Startrekk een super zadel is!
Over de PLIP met de Ghost ben ik minder tevreden. Doei, doei

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:34

pffff, zwijnt jouw paard even Tong uitsteken

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:40

Ann schreef:
Esther Groen is bij mijn weten niet per definitie tegen boomloze zadels. Verward

Ja en? Ik ook niet. Wat ik schrijf is dat er nogal wat tegenstrijdige eisen zijn. In de naam 'trekker, dressage, endurance' ligt al een probleem opgesloten.

Ik weet dat er veel niet-goed-lezers zijn die denken dat ik a priori tegen boomloos ben maar dat ligt echt aan die niet-goed-lezers. Elk voordeel heb ze eigu nadeel en het is erg jammer voor veel paarden dat veel ruiters dit niet (willen) begrijpen.

HC

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:45

Citaat:
In de naam 'trekker, dressage, endurance' ligt al een probleem opgesloten.
Ik denk dat je met dit zadel gewoon prima dressuur, endurance en een trektocht kunt doen. Cool Verder kan het probleem beter in de naam zitten dan in het zadel. Clown

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:19

Ja en? Ik ook niet. Wat ik schrijf is dat er nogal wat tegenstrijdige eisen zijn. In de naam 'trekker, dressage, endurance' ligt al een probleem opgesloten.

Ik weet dat er veel niet-goed-lezers zijn die denken dat ik a priori tegen boomloos ben maar dat ligt echt aan die niet-goed-lezers. Elk voordeel heb ze eigu nadeel en het is erg jammer voor veel paarden dat veel ruiters dit niet (willen) begrijpen.

HC[/quote]

HC,
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?!
Op deze topic worden wat ervaringen uitgewisseld over een bepaald merk zadel, ik vond het net zo relaxed!!!!

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:26

Soms is het beter om niet te reageren, Knipoog ,wordt het vanzelf weer relaxed Slapen Slapen

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:30

Je hebt helemaal gelijk!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:58

zo hele topic doorgelezen...! Ik vind het een supergaaf zadel, ik moet een zadel aanschaffen (mijn paardje moet nog ingereden worden).

Het is van belang dat het zadel altijd past, hij is nu nl. nog totaal onbespierd en wat aan de magere kant en over een jaar hoop ik dat er wat spieren op zitten en hij wat beter in zijn body zit.

Past dit zadel net als de barefoot zich aan aan het paard?