Grondwerk van inge teblick

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Grondwerk van inge teblick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:10

wat mij ook wel aansprak is dan Inge zelf ook de voorkeur geeft aan een woord ipv. de clicker.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:03

simodi schreef:
Marigold schreef:
wat ik zegmaar een klein foutje in het boek vind (en dat is alles hoor) is dat ze aanraden om plakjes wortel te geven.
terwijl overal altijd gewaarschuwd wordt voor plakjes wortel ivm kans op slokdarmverstopping.

Dat dacht ik dus ook altijd .... en was ook mijn reactie toe ik het las in het boek! Maar bijna niemand weet dat ...

Ik dacht dat ook hoor Ja En aangezien mijn pony nogal gevoelig is voor slokdarmverstopping (2 x gehad in 2 maanden tijd) heb ik die aanpak nooit geprobeerd. Knipoog

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:46

Ik heb het boek een paar dagen geleden binnen gekregen.
Vind het een ontzettend interessant boek, alleen die kleine lettertjes Schijnheilig
Ga er nog lang niet mee beginnen aangezien mijn pony van de zomer pas 2 word,
maar het is een leuk boek!

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:52

Ik heb ook nog niet zo lang het boek van Inge Teblick gekocht.
En soms lukt het me : zoals de eerste oefening het contact leggen lukt aardig en dat hij zomaar overal zonder touw achter me aanloopt...
Daar houd het dan op... verder krijg ik met hem niet veel gedaan : hij is 15 en ik heb nog nooit nH gedaan. Het is pas sinds ik op bokt zit datk hier interesse voor heb.
Ik probeer het 1x per week met hem te doen om datk het leuk vind met mn paard zo bezig te zijn!!

ALleen is het normaal dat je bij een iets ouder paard er gewoon veel langer over doet.
Ik heb nu ook een clicker gekocht, gebruiken jullie dat ook?

Ik heb me ook ingeschreven op het forum op de site!
Ik ben fan Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:21

Ongeacht de leeftijd van het paard moet het sneller gaan, maar dan moet je toch wel meer tijd investeren dan een keer per week, en dan moet je het wel goed doen, dat oefenen.

Quote Parelli: "Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect"

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:36

Cassidy schreef:
Ongeacht de leeftijd van het paard moet het sneller gaan, maar dan moet je toch wel meer tijd investeren dan een keer per week, en dan moet je het wel goed doen, dat oefenen.

Quote Parelli: "Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect"

Ik doe het met mijn 2 jarige merrie. Het gaat ontzettend goed. Ze volgt me en gaat met mijn bewegingen mee. Ik train ook 1 a 2 x in de week. Ik zou veel vaker willen maar ik dacht dat het te (mentaal) belastend zou zijn.
Hoe vaak kun je dan trainen met een 2 jarige?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:41

Het gaat niet om de frequentie maar om de tijd dat je bezig bent. Bij een 2 jarige kan het dagelijks, maar dan voor 10 minuten, misschien een kwartier, en ook niet alle oefeningen.

En omdat je maar een beperkt aantal oefeningen kunt doen met een 2 jarige, loop je dan snel tegen het punt aan waarop ze zich gaan vervelen. Grondwerk moet wel uitdagend blijven, en niet afgeraffeld worden op de automatische piloot.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:46

Mijn paardje loopt dus achter mij en volgt me. stopt als ik stop en loopt met me mee achteruit. Dit gaat heel goed. Ze reageert heel direct op mij.
Ik heb gistern voor het eerst een groot zeil erbij gehaalt. Ik nam die mee de bak in en ze vond het allemaal prima. Ze wilde er bijna met mij op gaan staan, tot dat er een wind vlaag kwam het het zeil omhoog vloog. Toen ging ze er niet meer op. Maar ja, blijven proberen, ik wil haar niet dwingen.
Ik wilde met haar rennen, maar dan word ze wild en gaat ze bokken enzo. Zal ze daar gewoon nog te jong voor zijn?
Wat kan ik wel allemaal met haar doen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:17

Met mijn jaarling doe ik ook regelmatig wat kleine dingetjes. de laatste tijd wat minder, ivm de tijd die ik heb, maar altijd slechts enkele minuutjes.

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:39

Amani schreef:
Hallo!

Ik zie heel vaak dat het boek Grondwerk van Inge Teblick op dit onderdeel van het forum word aangeraden. maar mijn vraag is: wat staat er zoal in? Zijn het vooral praktijk oefeningen of veel theorie? Staan er spelletjes in die je met je paard kunt doen? Heeft iemand dit boek gelezen en wat vond je ervan? Ik heb ook al op de site van paardentips gekeken maar het word me niet echt duidelijk of er in dit boek vooral een lang verhaal staat of dat er allerlei oefeningen in staan.
Alvast bedankt voor het reageren. Knipoog

gewoon kopen Lachen