[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:23

Ze hebben idd veel van elkaar weg

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:25

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:26

Leuke foto's allemaal, die arrogante van Lenneke Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:29

Die laatste is leuk, Morrie

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:32

Morrie met z'n emmertjes, hij heeft ook nog een roze, maar daar heeft ie iets te vaak mee gegooid, die is een beetje kapot Clown
gewone emmers past ie niet in met z'n neusje Ach gut

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:48

Leuke foto's allemaal, Anouar en Arabesk lijken inderdaad op elkaar Lachen
In het NB-goed of slecht topic heeft een hoefsmid het over een NB-er die een aantal paarden bekapt en die zijn allemaal kreupel....en hij gaat aangifte doen o.i.d. Ben heel erg benieuwd wie die bekapper is (en of we dat uberhaupt te horen krijgen)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:53

En daarom zijn natuurlijk alle NB-ers slecht en is NB in het algemeen slecht Rolleyes

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:58

ik heb wel een vermoeden wie die bekapper is Scheve mond

poe ben gister gestoken door een daas... helaas kan ik daar niet goed tegen... mijn enkel is dus 2 keer zo dik als normaal Scheve mond

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:59

er zijn maar 3 AANHCP bekappers in NL, waarvan 2 er pas een paar maanden zijn, dus is het niet zo moeilijk welke het is, als het al 3 jaar zo is
Aangefite bij de DB heeft geen nut, zolang de botten er niet doorsteken en het paard kan nog strompelen en de maden kruipen er niet uit, gaan ze weer weg zonder iets te doen.

Ze moeten aan gifte doen bij een andere instantie waarvan ik de naam niet noem, om ze niet op ideeën te brengen.......

Ik ben eersgisteren gestoken door een daas, maar afgezien van een beejte jeuk, heb ik er geen last meer van, vroeger wel, heel erg zelfs

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:59

Dekoe...is dat dan 1 van de 3 gecertificeerde bekappers?? Dus Wout, Annette of Bjorn?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:00

Morrie, er stond niet specifiek dat dat paard al 3 jaar door 1 bekapper werd bekapt maar dat het paard al 3 jaar kreupel is......

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:02

er is maar een bekapper waar ik veel slecht verhalen over heb gehoort... over deze drie heb ik (zover het mij berijkt) alleen goede dingen gehoort

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:02

maar ik kon niet vinden dat het een AANHCP bekapper is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:03

Er loopt trouwens ook een heel topic over Bram de Lange...

Eerlijk gezegd verbaas ik me ook behoorlijk over sommige eigenaren. Als het paard maar kreupel blijft lopen ga je toch je vraagtekens zetten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:04

dekoezegtboe schreef:
maar ik kon niet vinden dat het een AANHCP bekapper is

Dat wordt in dat topic gemeld door farrier

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:04

Bloos niet goed gelezen dus

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:06

Kinke schreef:
Morrie, er stond niet specifiek dat dat paard al 3 jaar door 1 bekapper werd bekapt maar dat het paard al 3 jaar kreupel is......

waarom zou die rijkserkende hoefsmid dan de DB op die bekapper afsturen?
NB is een proces van jaren, voor een door een ander verziekt paard weer goed loopt, kan rustig 3 jaar duren......

Bij mij op stal gaat ook iemand dat traject in en ik hoop dat ze sterk genoeg in hun schoenen staan om tegen de kritiek t kunnen die ze gaan krijgen, want dat paard gaat itt tot Morrie niet meteen beter lopen,dat kan ik vooraf wel zien (nu loopt ie ook uiterst beroerd op ijzers met zolen en de hele handel overigens)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:08

Anouar heeft nog nooit 1 pas gevoelig gelopen door z'n voeten, niet met ijzers, niet met TB en niet met NB

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:15

Morrie ook niet, met ijzers had ik het probleem dat ie altijd de voorijzers aftrapte en ze erg scheef afsleet omdat de smid hem altijd kaarsrecht zette en hij is nu eenmaal toontredend, dus hij loopt scheef. Hij ging ook tot bloedens toe strijken achter en strijklappen trapte ie gewoon af.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:57

Arabel heeft gewoon nog nooit ijzers gehad, ben ik altijd al tegen geweest.

Vanochtend was het hier lekker fris, ik vroeg mn bedje uit en een ritje gaan maken samen met mn zusje. Pfff, zou het werd wel een heel klein beetje benouwd hoor. Paarden kunnen er beter tegen als wij. Heb een testritje gemaakt met vliegendeken, barefoot, touwhalster en leadrope daaraan. Ging redelijk goed, zelf 2x een galopje wat ook redelijk goed te doen was. Ik ben er 1 keer afgestapt toen we het niet eens werden over of ze rechts of links langs een enge bult zand zouden. Dat helpt, geen ruzie gemaakt Knipoog
Alleen ging de vliegendeken achter het zadel op de flank schuren waardoor ze schuim kreeg. Maar het helpt wel iets tegen de vliegen!

Ik zit nog te denken of ik bitloos ga rijden zaterdag met de clinic..ik denk dat ik eerst met hoofdstel afwacht hoe goed we contact hebben en dan bij de eerste stop het touwhalster om doe.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:19

Morrie schreef:
er zijn maar 3 AANHCP bekappers in NL, waarvan 2 er pas een paar maanden zijn, dus is het niet zo moeilijk welke het is, als het al 3 jaar zo is
Aangefite bij de DB heeft geen nut, zolang de botten er niet doorsteken en het paard kan nog strompelen en de maden kruipen er niet uit, gaan ze weer weg zonder iets te doen.

Ze moeten aan gifte doen bij een andere instantie waarvan ik de naam niet noem, om ze niet op ideeën te brengen.......

mijn zorg is ook niet direct de DB maar meer wat er in de toekomst mee gaat gebeuren Cool

aangezien een aantal leden van de DB ook ooit in hun bolle harses hebben gehaald om dekens te verplichten in de winter voor paarden die in het land staan Frusty

en een vriend van me is pas veroordeeld voor de rechter omdat zijn paarden in de winter in de prut stonden en de paarden alleen maar een schuilstal hadden en geen fatsoenlijke box Stoom uit je oren

en ik heb het gevoel dat Van Nassau met zijn enorme invloed het ook niet zal laten bij een linkje naar de website van Esther.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:29

Grrr....ik heb nu al een aantal keer gesolliciteerd en steeds krijg ik een afwijzing. Ik heb verd*rie een HBO hotelschool diploma, een jaar ervaring in een leidinggevende functie op een nieuw op te zetten afdeling.

Krijg zelfs bij de laatste sollicitatie het verzoek om te solliciteren op een operationele baan. Dus in de afwas of de bediening..

Over niet serieus genomen worden gesproken...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:31

Leuke foto's.
Ara en Noot lijken idd op elkaar.
Grappig..

Ik ben bij de dokter geweest voor mijn oorpijn..begon ie hard te lachten toen ie erin keek.. Nors opkijken
Ja zegt ie..met zo'n prop in mijn oor zou het ook zeer doen...
Dus die moet morgen vroeg om 9:15 uitgespoten worden...
Lekker dan..

Ik ben met alledrie de bekappers niet echt bekent,ik weet alleen dat Wout Morrie doet toch??
(of zeg ik nu iets heel raars..)

Evita: je moet niet de moed opgeven hoor,soms hebben ze gewsoon geen vakature,en banketstaaf ze je gewoon een andere kant op..

Het is hier inmiddels weer erg heet,en ik ga nu naar de knollies om ze onder de slang te zetten.
Tot zo..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:33

evita_ schreef:
Grrr....ik heb nu al een aantal keer gesolliciteerd en steeds krijg ik een afwijzing. Ik heb verd*rie een HBO hotelschool diploma, een jaar ervaring in een leidinggevende functie op een nieuw op te zetten afdeling.

Krijg zelfs bij de laatste sollicitatie het verzoek om te solliciteren op een operationele baan. Dus in de afwas of de bediening..

Over niet serieus genomen worden gesproken...

Je kunt ook te veel opleiding hebben Clown

TL: Lijkt mij pijnlijk uitspuiten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:39

@evita ik weet misschien nog wel een tijdelijk baantje voor je waarbij je de leiding hebt over een klein eenvoudig restaurant ergens bij Breda