Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Djilan schreef:Lenneke en toch zou ik me er niet prettig bij voelen om in de winter bij guur weer mijn paard nog bezweet zo in de wei te zetten. Ik wacht dan liever tot zijn ondervacht droog is of ik gooi bij heel slecht weer (harde wind en regen) voor een paar uurtjes een Bucasdeken op. Hij kan dan beschermd tegen de elementen opdrogen en als hij droog is gaat de deken weer af.
Lenneke_ schreef:Ik poets nu ook niet goed. Hij heeft zo'n goede vetlaag dat hij niet eens meer nat wordt door de regen. Ik kom niet aan die vetlaag
Djilan schreef:Die vetlaag gaat niet weg door te poetsenOoit je eigen vette haar wel eens proberen te ontvetten door het te borstelen?
Alleen wassen haalt het huidvet weg.
merrieveulen schreef:ik ga het dit jaar misschien proberen met een ongevoerde lichtgewicht regendeken. dan blijft ze wel schoon, maar kan haar vacht wel gewoon doen wat ie moet doen... lijkt me best handig.
Djilan schreef:Die vetlaag gaat niet weg door te poetsenOoit je eigen vette haar wel eens geprobeerd te ontvetten door het te borstelen?
Alleen wassen haalt het huidvet weg.
Djilan schreef:Jovarna, zo'n ijzeren roskam? Die gebruik ik toch al nooit. Alleen een rubberen ros/massageborsteltje.
Jovarna schreef:Dit zou ik niet doen, merrieveulen. Om zichzelf warm te houden, zet een paard z'n haren overeind. Dat wordt 'm wel erg lastig gemaakt met een deken op. Je hebt dus kans dat je paard het met een ongevoerde deken jùist koud krijgt.
Het beste is altijd nog geen deken.
En dat poetsen valt reuze mee. Ik verbaas me er telkens weer over hoe schoon Jovarna een volgende dag weer is nadat ze de dag daarvoor onder de bagger zat. Het enige wat je hoeft te doen, zijn de plekken onder het zadel, de singel en hoofdstel zandvrij maken. En dat is echt niet veel werk.