Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:Dus ik ben zelf van mening dat zolang de naturals een bijna evangelische roeping hebben, je geen realistische discussie kan krijgen. Daarvoor hebben ze veel te veel kokervisie.
amondi schreef:Dus ik ben zelf van mening dat zolang de naturals een bijna evangelische roeping hebben, je geen realistische discussie kan krijgen. Daarvoor hebben ze veel te veel kokervisie.
Citaat:4) Hoewel VNA het forum voor de ‘alternatieve’ benadering is, zijn alle bokkers hier welkom, mits zij zich uiteraard aan de regels houden. Respecteer ieders keuze voor zijn of haar wijze van omgang met paarden; we verwachten dan ook dat discussies op een correcte en opbouwende manier plaats vinden.
....
1) Respecteer de mening van anderen. Als je het niet met je voorganger in een topic eens bent, onderbouw dat dan goed, en doe dat beleefd.
amondi schreef:Lezen is een vak... Lees mijn post nu nog eens door.......
Waar had ik die vraag gesteld??????
Wie heeft hem bij naturals gezet??????
Dit is precies wat ik bedoel, zo vol zijn va je eigen visie dat je niet eens meer leest wat er staat!
Morrie schreef:waarom posten/lezen jullie dan überhaupt bij naturals als je je zo groen en geel aan ons ergert????
Ik , als natural-extremist en ook nog es Parellier, haal het niet in m'n hoofd om bij rijtechnisch of wedstrijden te lezen, laat staan te posten, daar heb ik geen enkele affiniteit mee namelijk.
Niet dat ik jullie hier niet wil hebben hoor, ik heb de emotional fitness wel om ermee te dealen, maar ik snap niet dat jullie je bewust komen ergeren hier.
Miss_Montana schreef:Maar ik lees in dit topic verschillende meldingen van wel/geen vloerbedekking. Sinds wanneer is het natural om je paard op een betonnen vloer te laten liggen? Leg mij het eens uit, mss zit er wel iets heel zinnigs achter hoor maar ik vind het op dit moment ronduit onzin! Mij benieuwen of de naturals zelf ook lekker op de vloer slapen zonder deken
stef schreef:Goh, wat een titel!
Ik sta niet negatief tegenover het natural gebeuren. Een ieder moet lekker zelf doen wat ze denken dat goed is. Voor de een is dat zn paard met een deken en ijzers te zetten, voor een ander absoluut niet.
Wat ik echter heel jammer vind dat er enkele "naturals" doorslaan en hun mening op een zeer vervelende manier op gaan leggen. Ze stampen mensen die met ijzers rijden compleet de grond in alsof ze achterlijk zijn.
Dit vind ik zo jammer he! Door een paar van die extremen ontwikkel ik een soort van aversie tegenover naturals (daar heb je weer zo'n zeikerd...)
Mensen die dit herkennen?
Wendy schreef:Volgens mij niet, het wordt genoemd bij 'als je paard dan toch op stal moet'
Esther schreef:Gooi iig een strooiselbed in een deel van de stal, achterin ofzo zodat de paarden toch nog kunnen gaan liggen op een comfortabele plaats. Zo lossen ze het bij ons op stal op, er is geeneen paard dat vrijwillig op het beton gaat liggen, ze liggen allemaal op het stro.
Ik vind het zo 'eng' om zulke dingen zo stellig ergens op te schrijven, mensen lezen/onthouden vaak maar 1 ding zonder de nuances waardoor in dit geval paarden in een kale box zonder bodembedekking staan.
Wendy schreef:Esther schreef:Gooi iig een strooiselbed in een deel van de stal, achterin ofzo zodat de paarden toch nog kunnen gaan liggen op een comfortabele plaats. Zo lossen ze het bij ons op stal op, er is geeneen paard dat vrijwillig op het beton gaat liggen, ze liggen allemaal op het stro.
Ik vind het zo 'eng' om zulke dingen zo stellig ergens op te schrijven, mensen lezen/onthouden vaak maar 1 ding zonder de nuances waardoor in dit geval paarden in een kale box zonder bodembedekking staan.
Ik heb inderdaad ook achterin stro gegooid, ligt die van mij ook altijd op.
Hooi gooi ik gewoon in een bult op de grond.
Werkt voor mij prima, ware het niet dat mijn paard dus woensdag gaat verhuizen naar een inloopstal. Daar komt dus voorlopig niks op de grond, alleen tegels.
Mocht ik in de winter merken dat er behoefte is aan een ligplek en is het buiten te nat, dan komt er gewoon stro of vlas in.
KiWiKo schreef:Dit is dus zo een duidelijk voorbeeld.
IK vind het dierenkwelling om een paard bewust ijzerloos te laten lopen als het zichtbaar hier last van ondervind. Als het paard gevoellig loopt of zelfs kreupelt zonder ijzers, dan doe je er ijzers onder om het paard te verlichten. Dan ga je niet doorzetten omdat je als eigenaar vind dat je paard zonder ijzers MOET