Goede natuurlijk bekappers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Goede natuurlijk bekappers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:06

Ik zal ook nog even reageren, aangezien ik hier gevraagd heb naar ervaringen met Fernand van Geene.

Hij is nu 2 keer bij mijn paardje geweest en die tweede kans kreeg hij omdat ik niet te snel wil oordelen, maar ik laat hem niet meer bekappen.
Laat ik het netjes zeggen: communicatief niet al te vaardig. In de omgang met paarden net zo bot.

Ik heb nl. een twenter, welke keurig zijn voetjes geeft, die je vervolgens gewoon vast mag houden zolang als je wilt. Fernand aait het paard nog geeneens, grijpt zijn voet (fout) en wil gaan bekappen...
Als het paard dan ook nog geeneens stevig staat (op anderhalf been zeg maar) wil dat niet echt lukken.

Kortom, niet persé om zijn bekapkwaliteiten (die ik overigens ook niet bijzonder goed vind) maar wel om de algehele omgang met paard: geen succes.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:12

Vreemd, ik herken Fernand helemaal NIET in de laatste 2 reacties.
Ik ken geen mens wat zoveel tijd en geduld heeft bij de paarden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:26

Inderdaad bijzonder.
De eerste keer met bekappen was een stalgenoot haar twenter ook aan de beurt.
Dat lukte ook bijna niet, terwijl Wout Overbeeck daar ook geen last mee had.
Misschien heeft hij gewoon niets met jonge paarden, kan natuurlijk ook nog. Maar blijft een feit: hij komt niet meer aan mijn paard.

lupicor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:51

de omgang met jonge paarden van fernand is gewoon rondomuit slecht te noemen....
mijn 3 jarige heeft ie zowat bovenop zich gehad toen die bezig was terwijl mijn daarop volgnde smid en tevens nog steeds mijn vaste smid helemaal geen problemen met haar ooit heeft gehad....

met zijn eigen beest trouwens ook , wie gaat er ook op een druk concours, een dressuur concours nog wel, met een hengst voor de wagen rondrijden????
die hengst had 3 x in het tuig gelopen tjah dan kan ik iemand die zijn werk in de paarden heeft toch niet echt profecioneel noemen..... ofwel???
Verdrietig Huilen
X

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:06

Ik had hele goede ervaringen met Wout Overbeeke, maar helaas is hij gestopt met bekappen. Bjorn Rhebergen neemt het nu over (is inmiddels 1x geweest), maar ik hoorde al van Bjorn dat hij deze regio ('t Gooi) waarschijnlijk weer over gaat doen naar Natural Balance. Het is gewoon te ver voor hem (hij komt uit Apeldoorn/Epe).

Bjorn heeft mijn paard trouwens prima bekapt, rustig de tijd voor genomen en hij legde van alles uit. Dat deed Wout ook altijd. Hij Parelli-de wat met Sam (deed Wout ook regelmatig) en toen kon hij hem los bekappen. Terwijl Sam vaak gaat draaien als er vreemden aan zijn benen zitten. Echt mooi om te zien en ik hoefde zowaar niets te doen, alleen maar betalen, hahaha.......

Mocht iemand nog een goede, vriendelijke NBer weten omgeving 't Gooi/Loosdrecht dan hoor ik het graag. Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:19

Nadya schreef:
Ik had hele goede ervaringen met Wout Overbeeke, maar helaas is hij gestopt met bekappen. Bjorn Rhebergen neemt het nu over (is inmiddels 1x geweest), maar ik hoorde al van Bjorn dat hij deze regio ('t Gooi) waarschijnlijk weer over gaat doen naar Natural Balance. Het is gewoon te ver voor hem (hij komt uit Apeldoorn/Epe).

Bjorn heeft mijn paard trouwens prima bekapt, rustig de tijd voor genomen en hij legde van alles uit. Dat deed Wout ook altijd. Hij Parelli-de wat met Sam (deed Wout ook regelmatig) en toen kon hij hem los bekappen. Terwijl Sam vaak gaat draaien als er vreemden aan zijn benen zitten. Echt mooi om te zien en ik hoefde zowaar niets te doen, alleen maar betalen, hahaha.......

Mocht iemand nog een goede, vriendelijke NBer weten omgeving 't Gooi/Loosdrecht dan hoor ik het graag. Lachen

argh!!!

hij komt volgende week voor het eerst bij mij, ben heel benieuwd, was ook zéér tevreden met Wout...
zou jammer zijn als het goed klikt met Toos en hij gaat weer stoppen.
ook ik hou me dus aanbevolen voor een goede/rustige/geduldige nb'er in de buurt van utrecht

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 07:36

Ellemieke Fransen bekapt Odes ook naar volle tevredenheid. Ze legt veel uit en inmiddels is Odes's bokhoefje al een stuk breder geworden. Je ziet bijna geen verschil meer de andere voorhoef.

Verder geen ervaringen met andere bekappers. Ik heb wel geprobeerd een afspraak te maken met Klaas Feuth, maar die kan blijkbaar heel moeilijk afspraken maken. Dus op den duur maar verder gezocht omdat ze echt bekapt moest worden en zo bij Ellemieke aangekomen.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:14

Linnie815 schreef:
. Ik heb wel geprobeerd een afspraak te maken met Klaas Feuth, maar die kan blijkbaar heel moeilijk afspraken maken.

Dat probleem had ik dus ook met hem. Hij bekapt opzich wel goed hoor. Ellemieke bevalt nog steeds erg goed voor mij Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:52

ik weet dat het topic al vrij oud is, maar op de website kan je geen contact opnemen met de webmaster en dat vind ik echt wel jammer... Want het komt niet echt professioneel over. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf tot hiertoe vrij goede ervaringen met Raf Antheunis. Maar voor mensen die achter info zoeken is deze site eigenlijk geen referentie, omdat er geen 'persoon' achter zit... Het is een anonieme site.

Wij laten sinds kort een paardje met HKO door Raf bekappen. Helaas kan ik hierover nog niet veel vertellen, maar ik heb wel een topic geopend waarin ik de vooruitgang of eventueel achteruitgang in bijhoud: [VVDD] natuurlijk bekappen misschien toch een oplossing?

Of via mijn blog: http://www.freewebs.com/cassandraz/natu ... kappen.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:42

Welke website heb je het over? Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:43

Ah, oké. Lachen Je kunt dorientjuh hierover pb-en.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:53

Hmm.. mag ik nog een bekapper toevoegen? Ondanks dat het topic al zo oud is..

Probeer het gewoon Tong uitsteken

Fred Emmerig

Ontzettend aardige man, rustig, legt alles goed uit. Paarden staan keurig op de hoeven, hij weet wat hij doet, waar hij het over heeft en legt het uit voordat hij het doet.
Volgt meerdere opleidingen om maar goed op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en zichzelf te verbeteren. Kijkt naar de vorm van de hoef en basseerd daar het bekappen op.
Hoeven zijn keihard (complimenteer hij de friezen ook telkens mee Tong uitsteken ), paarden lopen er perfect op en nooit gevoelig (meer) op het harde.
Ze gedragen zich perfect, hij kan de hoeven zomaar oppakken en beginnen. Kijkt ook goed naar de houding van het paard tegenover hem en wacht soms een paar tellen om weer de rust te krijgen. Een van de paarden blijft hem uitproberen en vertikt het om lang haar hoef in zijn handen te laten. Is geen probleem, hij blijft kalm en begint gewoon weer opnieuw. Hij wordt nooit driftig en zeker niet om zoiets.
Verder kundig, herkent ook andere problemen en is niet te beroerd toe te geven als hij iets niet zeker weet.
Komt door heel het noorder en is altijd vrolijk en aardig.

Kortom, aanrader voor het noorden Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:49

Mag ik nog een ervaring toevoegen van Raf Antheunis?

Ik vind hem een héél vriendelijke man! Hij legt alles heel goed uit en hetgeen hij vertelt klinkt gewoon zo logisch!
Hij heeft héél véél geduld. Zo heeft mijn paardje een trauma opgelopen toen een veearts haar getrapt en geslagen heeft omdat ze geen buigproef wou laten uitvoeren aan de achterhoeven... Ze wil nu haar achterhoeven heel moeilijk geven. Maar Raf blijft heel kalm als ze voor de zoveelste keer een trap wil verkopen. Ook met een ouder paard van m'n tante is hij heel rustig en begripvol. Zij is 34 jaar en heeft moeite om haar voetjes lang omhoog te houden. Raf zet regelmatig haar voet terug neer om haar even te laten rusten! Ook durft hij zijn visie opzij te zetten in belang van het paard. Dat oude paardje van m'n tante bijvoorbeeld heeft heel der leven op ijzers gestaan en is nu sinds twee maanden van de ijzers af. Hij vertelt eerlijk dat hij het paard niet beter kan doen lopen en dat hij haar niet kan behandelen dmv akupunkt massage omdat er zoveel afvalstoffen in haar lichaam zitten, en als die los komen en door haar lichaam moeten voor ze worden afgedreven. haar lichaam is niet meer sterk genoeg om dat aan te kunnen. Hij bekapt haar wel, maar volgt eigenlijk volledig de stand die ze had om zo weinig mogenlijk los te maken...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:10

fred emmerig komt uit sneek toch? ik heb al eens aan hem gedacht maar ik ben echt erg tevreden over nils/sander dus hou ik hem lekker tot hij dit stukje nederland te ver weg vindt om nog te komen (woont immers in Dld. tegenwoordig) Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:00

Fred komt idd uit sneek Haha!