Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jossie schreef:Ja hoor.
Ik ben nog steeds overtuigd van de link tussen zomerexeem en eiwitten, dus eerst even nagaan hoeveel eiwit er in die balen zit. Een redelijke indicatie kan ik je wel geven, maar dan moet ik even weten wat voor bemesting het land gehad heeft, hoe lang het gewas was toen het gemaaid werd en wanneer het gemaaid werd. Over het algemeen valt het best mee, Kate krijgt ook hooi uit een plastic baal en die is nogal gevoelig op haar darmen (diarree agv eiwit). Zij heeft nergens last van. Ook Son kreeg het jaar voor haar dood dit voer en zij was extreem gevoelig voor bevangenheid. Ook geen last gehad.
Wat je stalhoudster adviseert, wil ik je ook meegeven... langzaam aan laten wennen, dan zie je snel genoeg of het bij Kinke past of niet.
smurf schreef:ook Steffi pendelt al het eten van je paard uit, vraag haar of ze het uit wil leggen......... ik kan het niet via de pc uitleggen, dat zou een verhaal van hier tot Tokio worden.....
Ik geloof er in, ik heb het al zo vaak bij het rechte eind gehad, dat ik iets pendelde, men geloofde het niet en de DA stelde weken later een diagnose die precies klopt met wat ik eruit had.
Geloof je er niet in, dan niet. Ik zal echt neit zomaar een paard gaan pendelen zonder dat de eigenaar mij daarom gevraagd heeft.
Kinke schreef:Kinke gaat over een paar weken verhuizen naar een pensionstalling. Daar voeren ze niet het ouderwetse hooi zoals ik nu doe, maar van dat spul uit plastic. Niet echt superzuur en nat maar toch anders dan m'n ouderwetse hooipakjes. De stalhoudster kwam met de suggestie om mijn hooi dan te mengen met dat van hun en Kinke zo te laten wennen. Ik vind het best griezelig, weet eigenlijk niks van dat soort voer en aangezien ze een eczeempaard en ex-bevangen paard is vraag ik me af of dit goed komt. Iemand ervaring hiermee?
pmarena schreef:Ik doe ook 3 pompjes maar het kreng gaat maar niet leeg
Wel eens geproefd trouwens....?
pmarena schreef:Ik doe ook 3 pompjes maar het kreng gaat maar niet leeg
Wel eens geproefd trouwens....?
nienke07 schreef:Op de nieuwe stal gaan wel lekker door met 'eigen voer'!! Heb net de bestelling voor de paardendrogist de deur uit... foeneknof-zeewier, appelazijn en omega-olie! gaat helemaal goedkomen!
Antheman schreef:
Ga jij dan olie en azijn tesamen voeren?
Ik heb nog steeds appelazijn staan, heb ik vrij lang gevoerd, liever: deed het in de waterbak.Maar hier hebben ze automatische drinkbakken.
Ik geef nu dus geen appelazijn meer, lijkt me niet te vreten om dat OOK nog eens door het eten te doen ,naast de Trias omega olie.
Hoe los jij dat op?