De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:10

Antheman schreef:
Ik ga wel op trektocht hoor!! En dat is veel leuker!

Je kunt toch in een later stadium naar AdB?

Ik hoop stiekum dat het straks niet meer nodig is.

Trektocht lijkt mij ook heel tof. Ga je dan meerdere dagen?
Ik wil ooit een keer met Kaylee op paardenvakantie echt een pennydroom die ik bij mijn vorige paarden niet hem kunnen laten uitkomen helaas.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 14:11

gouda schreef:
Antheman schreef:
Ik ga wel op trektocht hoor!! En dat is veel leuker!

Je kunt toch in een later stadium naar AdB?

Ik hoop stiekum dat het straks niet meer nodig is.

Trektocht lijkt mij ook heel tof. Ga je dan meerdere dagen?
Ik wil ooit een keer met Kaylee op paardenvakantie echt een pennydroom die ik bij mijn vorige paarden niet hem kunnen laten uitkomen helaas.

Ja, een week

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:30

kooikers zijn friese hondjes toch?? ik vind ze altijd erg lief, met die fluffy oortjes van ze. Lachen

nienke dat is een zeer geslaagd halsterstelletje... ik ga morgen ff opmeten als ik het niet vergeet Haha! een soort teugels van hetzelfde materiaal kan toch ook? of hoe het ook maar heet in vaktermen Verward met klipjes ter bevestiging aan de ringen?
ik ben echt mega leek in de touwtjes hoor.

tegenslagen voor Andor en Kaylee... kom op dames, geef alles de tijd hè. Ach gut

wat een mooie beeb mac, de naam kon ook niet chiquer hè? Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:31

Wat een knap veulen gefeliciteerd , en wat gaan jullie hard hier ik had maar zo 6 bladzijdes bij te lezen.
Waar is ff naar vertrokken dan ? topic bedoel ik Haha! Smurf wordt het nog wat met de kar die je gezien hebt ?

Vanmorgen een lange rit gemaakt voor de kenners de endurance route bij Katwijk in 2 uur en een kwartier Clown .Ze moet lopen voor haar vreten Clown Haha! .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:37

Citaat:
Smurf wordt het nog wat met de kar die je gezien hebt ?

nee, die is 1000 euro te duur.....

Morrie doet al dik een week niets, ik zie er erg tegenop om er weer op te stappen, maar als de wind ooit weggaat, zal het toch weer moeten.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:41

smurf schreef:
ga een poosje vrijwilligen op een paardenmelkerij Pling

Ik zal het wel veel te rooskleurig zien. Mijn man ziet mij liever vrijwillig wat in het huishouden doen Clown .

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:47

Jammer het is ook alllemaal een hoop geld Verdrietig Smurf.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:49

smurf schreef:
Citaat:
Smurf wordt het nog wat met de kar die je gezien hebt ?

nee, die is 1000 euro te duur.....

Morrie doet al dik een week niets, ik zie er erg tegenop om er weer op te stappen, maar als de wind ooit weggaat, zal het toch weer moeten.....

Jammer van dat karretje zou nu juist zo leuk zijn ipv op hem rijden. En hoe is hij aan de hand? Anders ga je met dat mooie weer toch lekker wandelen. Rijden moet toch geen verplichting worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:49

ch in 2010 staat ie wel voor de kar, kunnen z'n hoeven ook nog een poosje groeien Haha!
Nu zou ik weer moeten gaan prutsen met hoefschoenen, ik krijg al stress-uitslag als ik er alleen maar aan denk,...... rotdingen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:53

Goh wat hebben jullie al weer veel pagina's vol gekletst.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goede adviezen, ik ga hier zeker iets mee doen!! OK dan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:59

Er zijn meerdere ijzers in het vuur voor een kar voor Morrie, ik ga weer eens iemand aan z'n vestje trekken!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:00

Margreet schreef:
Er zijn meerdere ijzers in het vuur voor een kar voor Morrie, ik ga weer eens iemand aan z'n vestje trekken!

ijzers ga je morrie warm beslaan ? Haha! Haha! Haha! Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:02

Morrie krijgt binnenkort eggbars met wiggen en zolen en siliconen, wisten jullie dat nog niet dan?

Knipoog

Haha, ik had de woordspeling niet eens in de gaten, mooi op z'n plek in dit topic *LOL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:04

Citaat:
Morrie krijgt binnenkort eggbars met wiggen en zolen en siliconen, wisten jullie dat nog niet dan?

als het aan de smeden en DA's die bij mij op stal komen ligt, wel ja......

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 15:44

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:48

Hi hi hans krijgt het drukker. Heb nu alvast een datum voor volgende keer vastgezet. Vertelde hem dat hij wel eens mensen doorverwezen krijgt op forums. En dat bevestigde hij Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:52

Oop steigert gelukkig amper, bokken wel, maar komt nooit hoog van de grond ..... beter Knipoog .

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:17

Die van mij heeft dat nog nooit gedaan onder het zadel; bokken en steigeren. Af en toe een schrikmoment van "enge"dingen maar dat mag geen naam hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:41

De bokjes van Sugar hebben in de 9 jaar dat ik haar nu heb nooit enige betekenis gehad, je voelde ze nauwelijks. Tot een paar weken terug, toen heeft ze de 'schade' van jaren in 1x goedgemaakt Boos!
Na 10 bokken uitgezeten te hebben ben ik maar (enigszins onelegant) afgestapt Knipoog

Steigeren (niet hoog) heeft ze 1x gedaan (onder het zadel) toen een hond érg vervelend aan het doen was. Ze sloeg toen stevig haar voorbeen naar hem uit.
Hij heeft het net overleefd Cool

Mijn vriendin had haar eens aan het halster om wat halter-oefeningen te doen. Toen ze haar wat vlotter wilde laten lopen sloeg ze met het eind van het haltertouw naar achteren. Madam was hier niet van gediend en stond dus recht overeind Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:46

Sugarmiss schreef:
Tot een paar weken terug, toen heeft ze de 'schade' van jaren in 1x goedgemaakt Boos!
Na 10 bokken uitgezeten te hebben ben ik maar (enigszins onelegant) afgestapt Knipoog

Ze zijn vaak voorspelbaar, maar dan ineens Whoosh! weet je weer dat ze ook hun eigen gedragingen hebben Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:59

nienke07 schreef:
Antheman schreef:
Eh, wat voor ringetjes heb je Nien?

Prototype is gemaakt van (dikke platte) sleutelring, bij gebrek aan anders...voor de volgende(n)
wilde ik
bij de gamma mooie gladde stevige ringen halen!

Stoom uit je oren Dat klinkt dus makkelijker dan dat het is...niet bij Gamma&friends (zitten hier allemaal op een rijtje...) en ook niet bij een grote ijzerspeciaalzaak/groothandel.... Zal naar watersportwinkel moeten...maar weet er zo gauw niet één echt in de buurt....en geen tijd...om te zoeken en/of naar Zaandam te rijden....S.H.I.T.....vandaag geen cross-rope-geval met ringen dus.... Verdrietig

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:08

nienke07 schreef:
Zal naar watersportwinkel moeten...maar weet er zo gauw niet één echt in de buurt

Er is er ook een in Uitgeest , alleen niet zo gebreed gesorteerd als bij Dekker. Zo'n uitstapje maken, stel ik ook altijd uit tot het niet anders meer kan. Ik wil altijd van alles, maar alles op z'n tijd Knipoog .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:20

nienke07 schreef:
Stoom uit je oren Dat klinkt dus makkelijker dan dat het is...niet bij Gamma&friends (zitten hier allemaal op een rijtje...) en ook niet bij een grote ijzerspeciaalzaak/groothandel....
Daarom sloop ik van alle oude halsters en dekens altijd het hang- en sluitwerk af. Die dingen is dus idd gewoon moeilijk aan te komen.
Op Equitana was een stand die had alles in bakjes gesorteerd liggen.
Als je niet tegen importeren op ziet heb ik wel een goeie site in Amerika.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:03

Ringetjes voor van alles en nog wat haal ik altijd bij een fourniturenzaak, je weet wel, zo'n winkel met naaigerei, garen en band enzo. In Hilversum weet ik wel een goede. Daarmee heb ik o.a. mijn longeersingel opgeleukt met ringen op de goede plek.

En inderdaad ook alles wat nog goed is van halsters en dekens afslopen. Ik heb een hele verzameling ringetjes en dingetjes en musketonnetjes, je weet nooit waar het goed voor is.

Over steigeren: Nescio is helaas wel een steigeraar.... Ik heb heel wat keren hulpeloos om z'n nek gehangen. Vreselijk vind ik het, doodeng, heb veel liever dat ze bokken (doet hij ook...). Het gaat inmiddels echt heel veel beter, hij heeft het al heel lang niet meer gedaan, maar in het begin was het echt een enorme staker. Wel 10 keer achter elkaar steil overeind komen alleen maar omdat hij moest afwenden Gestoord En dan iedereen aan de bakrand die het beter weet.... Vreselijk!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:12

Bruut was toen ie net op stal was...en nog hengst was..een steigeraar...ellendig vond ik het en ik was dan ook echt bang voor em... Huilend kwam ik thuis...had ik verd*mme eindelijk een eigenpaard, was ik bang voor em...
Na de castratie, toen ie nog wat groggie was, van die gelegenheid gebruik gemaakt om de verhoudingen weer wat recht te trekken...en nu is hij sinds NH-lessen en ander voer als een boterklontje Haha!
*gaat op zoek naar oude halsters om er de ringen af te slopen*