Poging 1 ging fantastisch, poging 2 dankzij mijn andere pony een stuk minder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
berdien85 schreef:Hebben jullie ook tips om spanning af te laten vloeien? Op wedstrijd doet ze precies wat Sabine hierboven zegt: ze loopt een slag langzamer dan normaal en reageert nauwelijks tot niet op mijn been.
Deels mijn en deels haar spanning denk ik. Ik heb voor mezelf aan Bach Stress moments. Maar dat heeft nog niet het gewenste effect. Oefenen op locatie voor de wedstrijd helpt ook niet helaas.. Het is puur dat kleine stukje proef. Inrijden/uitstappen is ze redelijk zichzelf.
Koekeroekus schreef:Bij die van mij helpt het om lekker een vlot galopje in te zetten. Ik zie het altijd als "controleerbaar vluchtmoment" ik laat hem als ware vluchten voor wat eng is ( geheel eigen interpretatie hoor, beetje vanuit instinct gedacht?) en dan vloeit hij bij mij al heel veel spanning af. Uiteindelijk ga ik schakelen in die galop en vanuit daar weer terug naar de draf. Als ik ergens nieuw ben werkt dat altijd het beste. En vooral alles laten zien. Extra rondje door de ring, laten kijken. Ga eens stil staan en laat hem kijken. Dan kan hij de omgeving goed in zich op nemen.
Coberlina schreef:En als jullie paard gaat stilstaan, hoe krijg je ze dan weer - onder controle - voorwaarts?
Heb nu gemerkt met de mijne dat die bij het stilstaan en dan teveel pushen, explodeert.
Vanaf volgende week komt er iemand haar verder inrijden voor me, zodat ze wat gereden is, tegen dat ik weer kan rijden.
Coberlina schreef:En als jullie paard gaat stilstaan, hoe krijg je ze dan weer - onder controle - voorwaarts?
Heb nu gemerkt met de mijne dat die bij het stilstaan en dan teveel pushen, explodeert.
Vanaf volgende week komt er iemand haar verder inrijden voor me, zodat ze wat gereden is, tegen dat ik weer kan rijden.
Freya6 schreef:Koekeroekus schreef:Bij die van mij helpt het om lekker een vlot galopje in te zetten. Ik zie het altijd als "controleerbaar vluchtmoment" ik laat hem als ware vluchten voor wat eng is ( geheel eigen interpretatie hoor, beetje vanuit instinct gedacht?) en dan vloeit hij bij mij al heel veel spanning af. Uiteindelijk ga ik schakelen in die galop en vanuit daar weer terug naar de draf. Als ik ergens nieuw ben werkt dat altijd het beste. En vooral alles laten zien. Extra rondje door de ring, laten kijken. Ga eens stil staan en laat hem kijken. Dan kan hij de omgeving goed in zich op nemen.
Het gaan galopperen is juist een RBE reactie, goed opgelost overigens.
Een RBI zal freezen en exploden. Of alleen freezen. Enige wat werkt is terugtrekken en wachten op ontspanning. Of even een stapje naar links of rechts of naar achter.