Starbreeze schreef:@fabster, ik stond idd zo onderhand ook met de Ritalin klaar. Wist gewoon op sommige momenten niet wat ik ermee aan moest. Daarom ben ik wel blij hier veel soortgelijke verhalen te lezen, dat geeft hoop en zelfvertrouwen.
Dat van het teveel zijn herken ik ook maar al te goed. Ik kocht mijn paard 2 jaar geleden op 10 jarige leeftijd. Er zaten knopjes t/m Z1 op maar hij was nooit officieel gestart. Dat wilde ik in eerste instantie ook niet maar het begon toch te kriebelen dus heb ik hem direct M1 gestart en daar heeft hij nu ook 5 wp in. Echter was hij altijd zo gespannen dat ik dat weet aan het feit dat hij nooit op wedstrijd geweest was. Dus heb ik een keer 2 dagen achter elkaar wedstrijd gereden om te zien wat dat met zijn spanning deed. Nou... Dag 1 was hij al een bom maar op dag 2 ging hij helemaal over de emmer. Hij kon het niet verwerken.
Ik neem hem daarom nu wekelijks mee naar de clubles. Van de eerste keer was hij ook 4 dagen over de flos, daarna werd het beter. Dus met beleid toch ervaring op laten doen werkt het beste voor hem. Maar overvragen en pushen werkt idd averechts.
Inmiddels gaat hij wel weer op de trailer. Samen met mijn fjord wel. Ik neem hem dan mee naar de les. De les is dan met mijn fjord en hij staat er om aan nieuw terrein te wennen en in de trailer te reizen. Gaat steeds beter. Alleen had hij ineens bedacht dat de voorbalk gevaarlijk was als ik bukte om er onderdoor te gaan. Schoot ie steeds de trailer weer uit. Een boer kwam me wel even "helpen". Beest helemaal over de zeik. Tot mijn vriend ineens een helder monent had en de voorbalk weg haalde. Hij wandelt er zo in
Blijft dus een zoektocht naar het probleem. En ik zie het niet altijd even snel. En aangezien ik ook wel in het RBE vakje pas, schrik ik me zelf ook regelmatig een ongeluk, als hij schrikt
Dat helpt ook niet. Toch wil ik hem niet verkopen. Hij heeft hier zijn vrienden én zijn verkering. Dus we blijven proberen. Als ik een goeie dag heb, gaat hij ook een stuk beter. Dus het is waarschijnlijk een lange weg, maar ergens komt het vast wel goed.