Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:05

Als op de leadropes tegenwoordig de sluiting te verwisselen is, dan kun je er idd aan denken om een touw te kopen en de sluiting vervolgens te verwisselen. Ik zie dat de sluitingen bij Equiplay los te verkrijgen zijn. Echter is een sluiting in combinatie met een touw goedkoper dan dat je hem achteraf er los bijkoopt.
Als verschil van 3 Euro tussen Basic en Best het probleem niet is, is het verschil van een paar Euro meer voor een losse sluiting misschien ook geen probleem. Al vind ik het persoonlijk dan weggegooid geld als je het in een keer goed kunt doen.

Maar goed, sommige mensen blijven twijfelen, en idd, de aanschaf van een touwhalster is bepalend voor de rest van je leven: van die van het paard en die van de persoon op de grond. Want eenmaal aangeschaft, ben je voor de rest van je leven aan dat touw verbonden. Je mag echt nooit meer wat anders gebruiken. Daarom is het echt van levensbelang dat naast de kwaliteit en gewicht ook de kleur goed is. Hij moet qua kleur passen bij het paard, bij de persoon, moet in zomer en winter te gebruiken zijn, en de invloed van een dergelijk halster en touw wordt ook nog bepaald door de stand van de maand en zijn antecedenten. Kortom, een aanschaf waar echt niet te licht over gedacht mag worden....:+

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 18:08

Cassidy schreef:
Bij Equiplay kun je verschillende kleurtjes krijgen, had je dat al gezien? Dan heb je iig niet het probleem dat wit zo snel vies wordt. Bij Basic EN bij Best! :D

Kijk eens! Zwart zit daar ook tussen! En donkerbruin is ook niet zo besmettelijk. Heb je iig een ander kleurtje dan iedereen bij jullie op stal.

En voor wat voor kleurtje touwhalster ga je? Misschien wil je nog advies voor de kleurencombinatie halster met touw, of denk je dat je daar alleen uit gaat komen?

[ Afbeelding ]

http://www.equiplay.eu/equiplay2013/lea ... ality.html
ik kan hier alleen de clip kiezen, niet de kleur.

ik heb niet zo'n goede foto, maar dit is mn pony
Afbeelding
Ik heb het meeste in lichtblauw of gewoon zwart.
Ik zit vooral te denken aan zwart, blauw of rood.
(maar ben dus bang dat de leadrope wel wit is als ik de best kies)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:24

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:17

Cassidy

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:35

Heb je de leadrope nou nog niet besteld?
550 gram is iig te licht. Mijn leadrope ligt op stal, kan hem nu niet wegen maar die is zwaarder dan een halve kilo.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:39

Cassidy schreef:
Heb je de leadrope nou nog niet besteld?
550 gram is iig te licht. Mijn leadrope ligt op stal, kan hem nu niet wegen maar die is zwaarder dan een halve kilo.

550 gram is zonder clip trouwens.
Heb het de afgelopen dagen nogal druk gehad, dus nog niet besteld

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:41

Vraagje, ben jij altijd zo aan het twijfelen voordat je de beslissing maakt om iets aan te schaffen?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:42

Cassidy schreef:
Vraagje, ben jij altijd zo aan het twijfelen voordat je de beslissing maakt om iets aan te schaffen?

Ik koop idd niet zomaar wat. Maar meestal gaat het toch wat sneller.
Het is alleen zo dat ik al een heel slechte leadrope heb gehad en nu wel een betere wil.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:44

Dan koop Best Quality van Equiplay, bekommer je niet om de kleur, kijk al helemaal niet meer links en rechts naar links die anderen je aanreiken. Scheelt een hoop tijd, niet alleen voor jou, en een hoop kopzorg later.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:14

Cassidy schreef:
Dan koop Best Quality van Equiplay, bekommer je niet om de kleur, kijk al helemaal niet meer links en rechts naar links die anderen je aanreiken. Scheelt een hoop tijd, niet alleen voor jou, en een hoop kopzorg later.

Dat ga ik idd ook doen tenzij ik binnen nu en één dag en parelli leadrope tweedehands kan krijgen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:27

Bij NH 4 all, is een aanbieding, 2 sticks voor 20 euro!!

En die sticks zijn volgens mij prima, vriendinnen van mij gebruiken ook al jaren andere sticks dan de originele parelli en ikzelf trouwens ook.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 13:45

stick heb ik al.
Ik zit nu op de site van equiplay en zie dat daar een leadrope van 12 ft maar 475 gram weegt (625-150 voor bullsnap), dit is de 'best' leadrope (je kunt in de winkelwagen het gewicht zien). Er werd hier gezegd dat 550 nog te licht was. Weet iemand wat die van parelli weegt? Dan kan ik een vergelijking maken. (of is het gewoon een foutje op de equiplay website?)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:58

Ik had zo'n vermoeden dat je nog niet had besteld, waarom ben ik nu niet verbaasd over deze vraag?

Ik kan je niet helpen aan het gewicht van het touw van Parelli. Ik heb een touw van Anderson, daar zit die clip aan vast, die ga ik er niet voor je afslopen om het touw voor je te wegen. Het touw ligt op stal, is vies en eventueel zand zal niet helpen een exact gewicht van het touw te verkrijgen.

Dus doe jezelf (en ons) een plezier en bestel gewoon, en verder heel veel plezier met het touw en succes met oefenen.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 14:17

Cassidy schreef:
Ik had zo'n vermoeden dat je nog niet had besteld, waarom ben ik nu niet verbaasd over deze vraag?

Dus doe jezelf (en ons) een plezier en bestel gewoon, en verder heel veel plezier met het touw en succes met oefenen.

Ik vraag alleen maar informatie voor mijn keuze, ik vind het toch wel veel geld dus heb ik dan ook graag goed touw en dan wel een leuke kleur. En wat maakt het voor jou uit wanneer ik bestel? Dat mag ik toch zelf weten?! Als je het irritant vind dat ik vragen stel haal je je stipje weg!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:05

Je blijft maar heen en weer gaan, terwijl ik dacht (en je duidelijk hebt aangegeven) dat je de keuze al gemaakt had. Je had eerder een goedkoper touw gehad, dat viel tegen, wilt nu het beste wat je krijgen kunt. Kan ik helemaal in meekomen. Daar hangt een prijskaartje aan. Kan ik ook in meekomen. Maar als je je keuze hebt gemaakt, onderneem dan actie en ga niet twijfelen.

Goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Je hebt een keer een goedkoper touw gehad, daar nu blijkbaar spijt van en wilt het anders doen. Helemaal goed. We zijn nu al 6 pagina's bezig met advies, van clip tot kwaliteit en blijven uiteindelijk hangen bij kleur en prijs. Als je je laat leiden door prijs, kom je uiteindelijk wel in een categorie terecht die minder is dan waar je uiteindelijk voor ging. Je hebt een keer de fout gemaakt om voor minder te gaan. Ik bespeur de neiging om dat nu weer te doen.

Koop de eerste keer meteen een goed product. Moet je misschien wat langer voor sparen, maar je zit in een keer goed.
Koop je een product dat wat minder is, betaal je minder maar heb je ook minder lang plezier ervan, het voldoet niet, gaat eerder stuk en moet vervangen worden. Dan ga je toch weer wat anders aanschaffen. Uiteindelijk ben je meer geld kwijt dan dat je het oorspronkelijk in een keer goed had gekocht. En als de kwaliteit de tweede keer ook minder is, dan ben je twee keer verkeerd bezig geweest, en ook dat tweede touw moet vervangen worden. Misschien weer voor iets goedkoops omdat je denkt het geld niet te hebben, of je doet het dan wel goed. Klein tipje: heb je het geld op dat moment niet voor het beste wat je krijgen kunt, spaar nog even door!

Een ezel in het algemeen, stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Een mens, dat domme dier, stoot zich wel een keer of vier.

Ik wil je veel wijsheid wensen bij het maken van deze levensveranderende beslissing. Het stipje gaat hier idd vanaf want van zoveel gedraai wordt ik persoonlijk horendol.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:19

Er worden regelmatig Parelli leadropes aangeboden op marktplaats. Misschien kun je dat in de gaten houden? Beter wat langer gewacht en de leadrope die je graag wilt dan spijt van een te snelle aankoop. Is er niet iemand in je omgeving met een leadrope? Dan kun je even voelen hoe die voelt en dan zelf een kopen?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:03

caroline_max schreef:
Er worden regelmatig Parelli leadropes aangeboden op marktplaats. Misschien kun je dat in de gaten houden? Beter wat langer gewacht en de leadrope die je graag wilt dan spijt van een te snelle aankoop. Is er niet iemand in je omgeving met een leadrope? Dan kun je even voelen hoe die voelt en dan zelf een kopen?

Heb op marktplaats gekeken maar nog niets gevonden, heb al advertenties op marktplaats, bokt en facebook gezet, maar nog niets.
Er zijn wat mensen met een leadrope maar dat zijn geen echte parelli.
Een equiplay heb ik in mn handen gehad maar was 22 ft, heb ik toen mee gelongeerd. Vond het wel een fijne leadrope maar heb niet echt kunnen zien hoe snel hij stil hangt en hoeveel hij weegt bij 12ft. Het gaat waarschijnlijk wel een equiplay worden.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:12

Ik werk gewoon met de leadrope en freestylehalster van Voest. Voor zowel "zijn" systeem als voor het systeem van Parelli..
Stick heb ik van FRA en werkt voor mij prima. Ik heb ook wel een aantal keer met een echte parellistick gewerkt van mijn instructrice. Die is inderdaad zwaarder en dan vond ik eigenlijk alweer te zwaar.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 21:05

Leadrope en touwhalster zijn besteld bij equiplay.
Komt vrijdag of zaterdag aan als het goed is.
En de FRA stick is erg fijn inderdaad, die heb ik ook.