Warwick Schiller, demo of clinic wie heeft interesse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anhighwood

Re: Warwick Schiller, demo of clinic wie heeft interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:37

ai...that hurts specje..ik had hem toen gekneusd, 4 weken bandje zitten!!
maar wees gerust, hij komt pas rond juni/juli volgend jaar, dus tijd zat!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:06

ik heb hem ook gebroken gehad en rij ook weer. maar duurt echt vet lang. je zal moeten proberen en voelen hoe het gaat.
juni/juli moet lukken. als je dan lang kan rijden weet ik niet. maar wel een beetje.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:43

Oe Auw Specje.... Beterschap!
nog geen nieuws uit den verre, wel reactie van de locatie in Houten, ze willen daar geen western clinics organiseren en verwezen me naar de Country Mill in Nijkerk ???
Gut... vooroordelen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:59

Grinnik Cissy leuk zo doorgestuurd te worden. Tja sommige mensen he.

Specje auw, das geen fijne. Hopen dat je tegen die tijd weer kan rijden.

Leen eehhhh das eigenlijk een te lang verhaal om hier zo even op te pennen. Maar ga maar uit van iets meer dan een incident in het verleden. Beter nog dat verleden leeft nog steeds, is ondertussen 27 en ook al 27 jaar van mij ;) Er is dus een verwachtingspatroon vanwege dingen die vroeger nogal vaak gebeurden, en het heeft mijn vertrouwen nogal geschaad. Als klein voorbeeld, zodra paard spanning geeft (en ik voel dat onmiddelijk) is mijn vertrouwen weg en verval ik in paniek. En wel dusdanig paniek dat ik er of af wil, of helemaal niet opstap. Ik heb dat met name met buitenrijden. En mijn ahum jonge spul is om die reden dus ook zelden of nooit buiten geweest.
Ander voorbeeld was en is bv op een wedstrijdterrein erop stappen. Een vreemde bak is ook al een leuke, tenminste met mijn jongste paard. Die heeft nogal snel spanningen en omdat ik dat onmiddellijk voel krijg ik alweer paniek dat ik erop moet. Zolang ik dan maar kan longeren om die spanning af te laten vloeien gaat het meestal wel weer. De oudste van die 2, mijn Quarter draak, Clips genaamd (en draak is echt met een reden ;) maar tis wel mijn draak) heeft een ego 3x te groot voor dr lichaam. Maar die vertrouw ik nu enigzins op wedstrijden. Als ik maar voor die tijd kan longeren. Die blaast zichzelf dan even op, loopt de spanning eruit, zucht een keer en het is klaar. Dan kan ik opstappen, maar voor die tijd erop is geen haar op mijn hoofd, terwijl ze wrs niet eens echt wat zal doen.
Aan de hand heb ik dus niet echt problemen, maar kwa rijden wel. Ze kunnen me ergens geen compleet vertrouwd gevoel geven.

Ik werk tegenwoordig al enigzins volgens Clinton Andersons methode. Ik ken het systeem dus een beetje. Kon er alleen niet echt mee verder omdat Clips bijna het hele jaar met een blessure stond.
Ik heb dus geen angst dat het niet lukt, ik zou alleen maar blij zijn als hij me op het paard naar buiten kon krijgen zonder dat ik compleet verkrampt van paniek op het paard zit en alleen nog maar denk ik wil eraf. Lukt dat niet hoop ik op handvaten om er verder mee te kunnen. O ik vergeet 1 ding, Clips heeft wel een issue, die is echt bang voor trekkers. Die is 1 keer buiten geweest. Een vriendin van me reed haar toen, en ik zat op het verleden :D Clips is toen bijna aan het begin van de rit geschrokken van een trekker, en sindsdien gaat ze echt op de loop voor die dingen. Zelfs onze eigen kleine Cormick met een aanhanger met vers gras erop is eng en loopt ze (sinds dat incident) voor weg. Alle andere paarden hangen zo ongeveer over de omheining te kwijlen omdat ze gras krijgen, behalve Clips dus.

Voor de clinic zou ik dus ook heel graag beide paarden meenemen. Omdat ik met beide dus dat probleem hebben. Maar of dat gaat lukken hangt dus ook af van hoe de dagindeling zal zijn, of we dus in 2 groepen rijden, hoelang we rijden per keer en waar het is. En het ligt er ook aan of Clips op dat moment fit is. Ik ben nu nog heel voorzichtig aan het opbouwen van de blessure van dit jaar, maar de blessure van 3 jaar geleden speelt ook nog steeds. Clips heeft dr kaak gebroken gehad en daarbij waren ook 2 kiezen ontstoken. 1 daarvan is dit jaar doormidden gebroken, en die beide kiezen moeten er dus nog uit. Het wachten is erop dat ze echt goed gaan ontsteken. Dat kan in korte tijd gebeuren, het kan ook nog een jaar duren.

Zo en dan nu pestmodus aan }> Bij roundpenn dacht ik ook niet aan prikpaaltjes met lint. Mij veel te link. Ik heb de houten palen voor mijn eigen roundpenn al liggen, alleen de planken moet ik nog bestellen. Maar een 2e roundpenn zou evt met goede houten palen in de grond gezet kunnen, wel met lint maar dus niet met prikpaaltjes ;) }> }> Pestmodus uit :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:46

Dat is wel een serieus probleem Rina, bang zijn voor je eigen paarden.... dat is niet leuk en ik kan je er helaas niet bij helpen. Ik hoop dat Warwick daar wel genoeg ervaring in heeft maar dat is een kwestie van even vragen. Als ik antwoord heb dan leg ik jouw probleem in de volgende mail daarheen wel even voor.

Nijkerk heeft volgens mij geen eens 10 stallen bij de bak? en de bak is maar 'klein'.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 02:14

Cissy ik was ook niet in de veronderstelling dat dat probleem zomaar even opgelost ging worden ;) Daar ben ik te realistisch voor. En dat is niet alleen bij mijn eigen paarden hoor, dat is met alle paarden.
Mijn huidige instructrice heeft me al een stukje op weg, maar ik ben er nog lang niet.

Nee zover ik Nijkerk ken is die bak idd maar klein, en ik geloof niet dat ze zoveel stallen hebben.

Is, brainstorm, Stuifzand mss een optie?? Ligt bij Hoogeveen. Die hebben zelfs 2 bakken en ik weet dat die boxen hebben. Of, en dat kon voor sommige wel wat te noordelijk zijn, Exloo. Het hippisch centrum daar heeft zelfs 3 bakken, en ook boxen. Exloo is wel heel goed bereikbaar over grote wegen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 02:16

Er zijn heel veel locaties te vinden, Nieuwegein waar de NL Paints is gehouden is ook een goede locatie. Twee bakken waarvan 1 grote, genoeg stallen, roundpen én om de hoek! }>

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 02:18

Voor jou ja. Voor mij 2 uur rijden ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:15

Manege de Buitenwijck in Stuifzand, niet centraal maar wel een fijne locatie met 2 binnenbakken en hele grote buitenbak, genoeg boxen, grote kantine en zeer prettig geprijsd.
http://www.manegedebuitenwijck.nl/

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:22

Countrymill in nijkerk ken ik heel goed en is inderdaad niet geschikt.
Stal Jacobs voorthuizen, centraal gelegen, genoeg stallen, kantine, grote binnenhal en grote buitenbaan. Roundpen ook aanwezig. Voormalige locatie van Esther de vries.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:58

oh dat is een hele knappe locatie, die heeft een bodem om te zoenen, heb toen bij esther de vries gereden, was top!! zeker de moeite waard om te vragen!!

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:59

Is er eigenlijk al iemand bezig met een locatie voor de zuiderlingen?
Anders wil ik daar ook wel maar kijken.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:02

rina...echt balen, en kan er over meepraten...heb een tijd een PRE gehad, een draak, die presteerde het in de bak te steigeren, en onderwijl om te draaien en te bokken, was pure rodeo...alles aan gedaan, osteopaat de gehele mikmak, lag gewoon aan mij, had zo een enorme angst ontwikkelt dat ik nu nog met de bibbers in mijn benen erop ga.
en angst..is bijna niet te onderdrukken, vooral als er spanning opkomt en je voelt dat ze zich opblazen.
hij kan wel veel weghalen, maar niet alles...
gewoon doen, en zien waar het eindigd, vind het al knap dat je doorzet!!!
Heb nu een kleine gup gekocht, maar gemiddeld 1 x in de week denk ik, waar begin ik aan...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:01

is euh.. ff denken, Karin en Tjeerd geen optie? buitenbak, goeie binnenbak, voldoende stallen, roundpenn, (dicht!) en redelijk dichtbij voor Rina en mij. ook leuke mensen, leuke kantine etc etc.

zit in Sondel. (frl)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:14

Ann het gekke, het verleden (ze heet overigens Daisy) is geen draak. Nooit geweest ook. Ja ze was heet, maar gemene dingen heeft ze nooit gedaan. Het punt bij haar was dat ze zich om de meest gekke dingen zo ongelovelijk kon opwinden dat je niet meer tot haar door kon dringen. BV. Dais is echt super braaf in het bos, maar zodra je bij huizen komt, komt er spanning. Groene containers zijn niet eng, maar groene brievenbussen wel. Trekkers vind zij dus ook echt niet eng, hoe groot ze ook zijn. Maar in elke sloot zit een krokodil die eruit wil springen om haar te pakken. En als je ergens in open veld reed en echt 1 km verderop liep iemand kon ze zo flippen dat je dacht dat ze echt gek geworden was. En wedstrijdlocaties was ook zon punt. Er waren echt locaties waar die niet wilde lopen. Als je daar een wedstrijd moest rijden liep ze de hele dag op dr tenen, en was dus bijna niet tot door te dringen. En ik denk ook dat daar het grootste probleem zit voor mij. Op het moment dat nu een paard spanning geeft ik bang word dat ik niet meer tot ze door kan dringen en ze mss toch gaan springen/gek gaan doen. En ipv dat zij zich afsluiten doe ik het nu. En dat punt doorbreken is idd heel moeilijk. Ik vind het dan ook heel knap dat jij een jonge gup gekocht hebt :D Ik was toch voor een wat ouder paard gegaan dan. Tussen Daisy en het jonge spul heeft bij mij nog wel een aantal al gereden paarden gezeten. En dat waar beginnen we aan.... Niet rijden komt er gewoon niet in ;) :D We gaan er gewoon voor of niet dan :P

El Cid ja Stuifzand had ik ook al geschreven. Die is vanaf de A28 en A37 goed te bereiken. En is mss ook met oog op Duitse ruiters interessanter dan midden NL.

PL nee Friesland locaties moet je gewoon vergeten. Dat is voor de midden NL-ers gewoon weer veel te ver rijden. En uiteindelijk voor mij ook, aangezien ik alles die kant op met een omweg (of over niet A wegen) moet rijden ;) Alles iets zuidelijker (richting Hoogeveen) is voor mij zo de snelweg op en karren maar. Friesland moet ik altijd of door Emmen zelf of helemaal om via Groningen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:51

Ik wacht even de mail vanuit WS af voordat ik verder ga met locaties en splitsen Noord Zuid, niet alles hoeft deze week geregeld te worden toch?

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:50

Duidelijk!
Ik dacht alleen; misschien kan ik helpen aangezien er al veel over locaties gekletst wordt hier.

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:59

Ik weet niet of Wendy er voor open staat? Zit in Escharen op haar nieuwe locatie.. Maar ook niet echt int midden das meer zuid..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:37

ik deed gewoon een gooi, maar ik ben best bereid om er een stukje voor te gaan rijden. ik kan niet met paard komen dus kan ik gewoon in de auto stappen en er naar toe rijden.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:04

Idd, Cissy. We hebben meer dan tijd genoeg en ik denk dat de Schillers momenteel meer dan hun werk hebben met de Australische clinics.

Klinkt alsof haar cup of worries gewoon heeeeeeeel vol is en dan geregeld overloopt, op tijdstippen die voor jou niet duidelijk zijn - soms dus wel en soms ook niet wanneer je het verwacht. Daardoor denk je op den duur dat ze 'onvoorspelbaar' is en als er dan al eens iets voorgevallen is, zal dat zeker ook bij jou de nodige angst oproepen - perfect verstaanbaar! Flash is ook zo, maar met de desensitizing zou je daar al veel van kunnen oplossen: als je het grondwerk goed doorloopt, is de bezorgde Daisy al lang verdwenen nog voor je de eerste keer weer in het zadel kruipt. ;-) Ik denk dus dat Warwick jullie vast en zeker wel kan helpen.

Gisteren ben ik Flash in die megawind op de weide gaan halen. Hing er een weggevlogen stuk plastic in een elektriciteitspaal op 6m hoogte. Dat 2m grote stuk hing daar een kabaal te maken van jewelste - en Flash, die ging er gewoon onder staan. :D Daar zou ze twee weken terug echt niet rustig blijven staan hebben! En dan moet ik toegeven dat ik er zelf niet erg gerust op was op dat ogenblik, met dat extreme weer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:13

Leen er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt Daisy naar die clinic mee te nemen. Tante is 27 (volgend jaar dus 28) en dr longen laten zomers geen werk meer toe ;) En bij Dais kan je ook geen grondwerk meer doen, ze is nl sinds een jaar of 2 bijna blind (linkeroog is blind en met het rechter ziet ze nog ongeveer 30%). Ze ziet dus niet wat jij doet aan lichaamstaal, en snapt er dan dus ook niks meer van :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:03

De mail is erg stil dus ik denk dat ze het inderdaad druk hebben :)

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:55

nop op mij reageert hij ook niet, terwijl we altijd redelijk veel praten over facebook

afknape

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:25

Oohh!! Vind dit topic nu pas. Ik wil ook sowieso van de partij zijn! Wonend in Utrecht & paard in Utrecht dus kan al snel meerdere kanten op. (:

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:56

Ik heb mezelf ook even in het lijstje geplaatst.

Citaat:
Rina - Duitsland Noord
Carlijn - Twello
Schumiegirl ( grethe) - putten
Loes- omgeving Doetinchem
Ania-Radna (ovb datum)
Conny - Haaksbergen Overijssel

fence sitters
Pleiada - Zwartsluis Overijssel
An Hoogeboom - Amersfoort
Michelle Vellenga- drente
Troi - prov groningen