Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Er is dus een verwachtingspatroon vanwege dingen die vroeger nogal vaak gebeurden, en het heeft mijn vertrouwen nogal geschaad. Als klein voorbeeld, zodra paard spanning geeft (en ik voel dat onmiddelijk) is mijn vertrouwen weg en verval ik in paniek. En wel dusdanig paniek dat ik er of af wil, of helemaal niet opstap. Ik heb dat met name met buitenrijden. En mijn ahum jonge spul is om die reden dus ook zelden of nooit buiten geweest.
maar tis wel mijn draak) heeft een ego 3x te groot voor dr lichaam. Maar die vertrouw ik nu enigzins op wedstrijden. Als ik maar voor die tijd kan longeren. Die blaast zichzelf dan even op, loopt de spanning eruit, zucht een keer en het is klaar. Dan kan ik opstappen, maar voor die tijd erop is geen haar op mijn hoofd, terwijl ze wrs niet eens echt wat zal doen.
Clips is toen bijna aan het begin van de rit geschrokken van een trekker, en sindsdien gaat ze echt op de loop voor die dingen. Zelfs onze eigen kleine Cormick met een aanhanger met vers gras erop is eng en loopt ze (sinds dat incident) voor weg. Alle andere paarden hangen zo ongeveer over de omheining te kwijlen omdat ze gras krijgen, behalve Clips dus.
Bij roundpenn dacht ik ook niet aan prikpaaltjes met lint. Mij veel te link. Ik heb de houten palen voor mijn eigen roundpenn al liggen, alleen de planken moet ik nog bestellen. Maar een 2e roundpenn zou evt met goede houten palen in de grond gezet kunnen, wel met lint maar dus niet met prikpaaltjes
Pestmodus uit
Daar ben ik te realistisch voor. En dat is niet alleen bij mijn eigen paarden hoor, dat is met alle paarden.
Ik was toch voor een wat ouder paard gegaan dan. Tussen Daisy en het jonge spul heeft bij mij nog wel een aantal al gereden paarden gezeten. En dat waar beginnen we aan.... Niet rijden komt er gewoon niet in
We gaan er gewoon voor of niet dan
Alles iets zuidelijker (richting Hoogeveen) is voor mij zo de snelweg op en karren maar. Friesland moet ik altijd of door Emmen zelf of helemaal om via Groningen.
Ik denk dus dat Warwick jullie vast en zeker wel kan helpen.
Daar zou ze twee weken terug echt niet rustig blijven staan hebben! En dan moet ik toegeven dat ik er zelf niet erg gerust op was op dat ogenblik, met dat extreme weer.
En bij Dais kan je ook geen grondwerk meer doen, ze is nl sinds een jaar of 2 bijna blind (linkeroog is blind en met het rechter ziet ze nog ongeveer 30%). Ze ziet dus niet wat jij doet aan lichaamstaal, en snapt er dan dus ook niks meer van
Citaat:Rina - Duitsland Noord
Carlijn - Twello
Schumiegirl ( grethe) - putten
Loes- omgeving Doetinchem
Ania-Radna (ovb datum)
Conny - Haaksbergen Overijssel
fence sitters
Pleiada - Zwartsluis Overijssel
An Hoogeboom - Amersfoort
Michelle Vellenga- drente
Troi - prov groningen
Sadie - Noordoostpolder