Paard maatje te groot. Oplossen met Parelli?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:07

Tuurlijk heb je het goed gedaan zo! Laat je niets wijs maken hoor. Je kunt moeilijk allemaal paarden kopen en onderhouden waar je niks mee kan. Zou wat moois worden. Maar idd stuur Koper ff het adres dan kan ze hem vandaag nog ophalen. Staan vast nog wel een paar die ook wat mankeren en graag mee willen.

Willemke2

Re: Paard maatje te groot. Oplossen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:23

Beste Turkoois, jij hebt niks misdaan. En er is ook niks fout aan, om een paard in de proeftijd terug te sturen. Om wat voor reden ook, het paard bevalt je niet. Trek je ook niks aan van kreten als dat jij het paard de handel in zou sturen. Voor het zelfde geld gaat hij terug naar de handelaar en vindt vanaf daar de juiste eigenaar. Sterkte ermee! En laat je niet gek maken!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:36

Turkoois schreef:
Ik vind de berichten van Koper kwetsend. Wat had ik dan anders moeten doen?
Ieder natuurlijk zijn mening, maar voor mijn gevoel kon ik niet anders doen.

Koper staat mijlenver van de realiteit af. Niks van aantrekken! Je hebt juist gehandeld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:43

WhySoWhite schreef:
Turkoois schreef:
Ik vind de berichten van Koper kwetsend. Wat had ik dan anders moeten doen?
Ieder natuurlijk zijn mening, maar voor mijn gevoel kon ik niet anders doen.

Niet iedereen is het zelfde. Je hebt het goed gedaan zo! stuur koper even een PBtje waar het paard staat dan kan zij hem kopen :j

Nee hoor Turkoois, je hebt het goed gedaan zo. En tussen de regels door zo lees ik dat het je ook best wel moeite kost.
Wat koper niet begrijpt is, dat de aanvoer van paarden die "wat" hebben altijd groter is dan de paarden die helemaal gezond zijn en dan ook nog braaf.
Als iedereen de malafide handel nu eens zou terugbrengen naar de "probleemeigenaar" goedschiks dan wel kwaadschiks, zou er misschien wat veranderen. Maar zolang er weekhartige kopers blijven die zelf gaan dokteren in de hoop dat t nog wat wordt of naar de slager te brengen of als grasmaaier te houden en het verlies te nemen, blijft de malafide handel bestaan.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:33

Beste TS, je hebt meer dan je best gedaan.
Heel dapper besluit van je, soms moet je met beiden voeten terug op de grond gezet worden.

Je komt vast wel de juiste match tegen, gelukkig dat je het paard zonder problemen kan terg brengen.
De paardenhandel is een rotte wereld in mijn ogen, er zijn 101 truukjes om de mensen te bedriegen met hun aankoop. Ik heb het meerdere keren meegemaakt.
Het is pas na dagen/weken dat de waarheid bovenkomt.

Veel geluk met het vinden van een nieuw maatje!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:32

TS, je hebt prima gehandeld. Laat je niet van de wijsbrengen. Zelf heb ik ook een negatieve ervaring met handelsstal. Paard gezien waar ik helemaal weg van was. Mijn geluk was dat we zagen dat het paard op de voorbenen gedeeltelijk was geschoren en dit nog niet volledig was aangegroeid. Volgens de stalhulp was het niks ernstigs. Echter bij het rijden bleek ze onregelmatig, wat mij deed beslissen dit paard niet te nemen. Wel heb ik de volgende dag nogmaals naar de stal gebeld en eigenaar gesproken wat er nu aan de hand was. Ik keek naar een sportpaard. Dit paard was alleen nog voor recreatie geschikt met af en toe een jlein sprongetje. Arm beessie was nog maar 7, had belovend potentieel voor hoge springsport. Echter ze zijn te snel te hoog gegaan. Benen waren stuk gereden. Uiteindelijk mijn topper gevonden bij een particulier (eigen fokproduct). Ik hoop dat je snel weer je hart verliest aan het juiste paard. Heel veel succes met je zoektocht.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:47

martine0503 schreef:
. Ik keek naar een sportpaard. Dit paard was alleen nog voor recreatie geschikt met af en toe een jlein sprongetje. Arm beessie was nog maar 7, had belovend potentieel voor hoge springsport. Echter ze zijn te snel te hoog gegaan. Benen waren stuk gereden.

Totaal offtopic, maar ook een recreatieruiter heeft niks aan een kapot paard. Ik snap echt niet dat ze dit soort paarden verkopen als recreatiepaard :n

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:50

Ben het met je eens Wendy. Helaas vroegen ze er wel nog een hoofdprijs voor.

Nogmaals ik vind dat TS goed heeft gehandeld en dat ze gauw het voor haar juiste paardje tegen komt.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:54

Ik vind de titel van het topic wel leuk... Krijg meteen een ander beeld bij Parelli (iets met een zaag en kortere beentjes ;))

Maar ontopic: Goed besluit :) Mijn ervaring is tenminste dat het meteen moet klikken en anders kun je er heel veel voor vechten etc. Natuurlijk moet een band groeien, maar je moet je echt goed bij een paardje voelen en het paardje moet nu bij je passen, niet over 3 jaar verder. Lastig besluit hoor..

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:56

Hoi TS,

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten als jij. Ik heb een paard op proef gehad, waarvan ik wist dat het een opknapper was. Toen hij bij mij stond, bleek er meer op te knappen dan ik dacht en heb het paard weer terug gestuurd. Al eerder heb ik een paard gehad, waar ik meer naast liep dan dat ik erop zat en dat was bij mijn volgende paard het doel niet.
Hoewel voor mij de beslissing rationeel helemaal juist was, voelde het even niet zo. je gaat je, ook al is dat in korte tijd, toch hechten.

Toch kan ik er nu met een goed gevoel op terug kijken.
als ik het paard had gekocht, dat ik op proef had, was ik er een lange tijd mee bezig geweest om dit paard echt fijn in zijn vel te krijgen.
Het had me een hoop geld, tijd en geduld gekost.

Ik ben uiteindelijk een jaar op zoek geweest, 4 paarden laten keuren en 1 paard op proef gehad, maar heb nu echt mijn droompaard gevonden.
In deze tijd is het knap lastig om een goed en gezond paard te vinden.
Van de 30 paarden heb ik er maar enkele gezien, die niet verreden, getraumatiseerd of gewoon kreupel (!) waren.
zoek er één die je helemaal aanstaat. laat de rest staan en bedenk niet wat hun lot is, want dat is, even heel simpel gezegd, dat is niet jouw probleem.
(ten minste, ik neem hierbij aan dat je op zoek bent naar een gezond paard!)

een paard waar je niet gelukkig mee bent, kost per maand hetzelfde als een paard waar je dolgelukkig mee bent...

Succes met je zoektocht!

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:16

Jeetje mina wat word TS hier aangevallen zeg. Ze heeft het paard nog op proef, dus ik zou hem ook terug brengen hoor. Over het algemeen gaat het over een hoop geld en vind ik niet dat TS dit voor haar rekening zou moeten nemen. Daar is nou eenmaal een proefperiode voor. Ik zou me ook geen bijv € 8500 door m'n neus laten boren omdat iemand mij een kapot paard heeft verkocht. Ben jij mal, dan heb je dus geen geld meer om een paard te kopen waar je wel je plezier mee kunt beleven. Misschien is de 2e ook wel niet goed. Hoppa dan zou TS dus al € 17000 hebben weggebracht en nog geen paard waar ze zo hard voor gespaard heeft. Dan kan ze inmiddels geen eigen paard meer kopen omdat haar geld op is. Zo werkt het toch niet. Ff serieus!!

Ik zou jullie wel eens willen horen als je zelf bedonderd word. Ik heb mijn vorige paard ook terug gebracht hoor. Het is dan de verantwoording van de verkoper dat het paard de handel niet meer in gaat. Allemachtig zeg, allemaal moraalridders totdat het hun eigen portemonnee aangaat.

TS voel je niet schuldig. Je hebt er goed aan gedaan de koop te ontbinden en je geld te bewaren voor je zoektocht naar een passend paard. Veel succes!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:27

Heukeltje schreef:
Jeetje mina wat word TS hier aangevallen zeg. Ze heeft het paard nog op proef, dus ik zou hem ook terug brengen hoor. Over het algemeen gaat het over een hoop geld en vind ik niet dat TS dit voor haar rekening zou moeten nemen. Daar is nou eenmaal een proefperiode voor. Ik zou me ook geen bijv € 8500 door m'n neus laten boren omdat iemand mij een kapot paard heeft verkocht. Ben jij mal, dan heb je dus geen geld meer om een paard te kopen waar je wel je plezier mee kunt beleven. Misschien is de 2e ook wel niet goed. Hoppa dan zou TS dus al € 17000 hebben weggebracht en nog geen paard waar ze zo hard voor gespaard heeft. Dan kan ze inmiddels geen eigen paard meer kopen omdat haar geld op is. Zo werkt het toch niet. Ff serieus!!

Ik zou jullie wel eens willen horen als je zelf bedonderd word. Ik heb mijn vorige paard ook terug gebracht hoor. Het is dan de verantwoording van de verkoper dat het paard de handel niet meer in gaat. Allemachtig zeg, allemaal moraalridders totdat het hun eigen portemonnee aangaat.

TS voel je niet schuldig. Je hebt er goed aan gedaan de koop te ontbinden en je geld te bewaren voor je zoektocht naar een passend paard. Veel succes!

Er is maar 1 persoon die de TS hierover aanvalt.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:33

Heb toch meerdere reacties gelezen hoor. Het is gewoon belachelijk!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:47

Terug brengen is de meest logische en verstandige beslissing die je kan nemen.
Mensen die vinden dat je dit paard moet gaan "redden" en denken het allemaal vanzelf goedkomt leven in een droomwereld..
Als ze zo nodig paarden willen gaan redden gaan ze het zelf maar doen.. er staan er genoeg op marktplaats..
Paarden sport is erg duur en kost heel veel tijd en daar mag best tegenoverstaan dat je je minstens veilig voelt op je eigen paard
En het is belangrijk dat je er een klik mee hebt
Een paard moet nl bij je passen qua karakter wil je veilig kunnen paardrijden.
TS ik hoop dat je een leuk ander paard vind :j

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:15

Koper schreef:
Bokt is een forum, mensen geven hier hun mening. Jammer dan als die afwijkt van wat je zelf vindt, of in dit geval van je eigen normen en waarden.

Klopt. Het is niet verboden om je mening te geven.
Alleen, je kan andere mensen hier mee kwetsen. Of pijn doen. Het is al heel moeilijk voor TS (denk ik).
Dat is ook niet verboden, maar toch niet heel vriendelijk.

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:38

ik ben het ermeeens je kan gewoon je mening geven over wat je vind ik zeg ook wat ik vind en krijg daar ook de nodige reacties op

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:37

Eef_Bam schreef:
Gooi er nog een paar jaar van je tijd en hele grote zak geld in, om vervolgens toch tot de conclusie te komen dat het nooit iets gaat worden met jullie als combi *\%/* !

....nee natuurlijk niet, geen behandelingen, geen onderzoeken, gewoon terugbrengen als je nog in de proeftijd zit en je instructeur dit ook de beste optie vindt, scheelt zowel jou als het paard een hoop frustratie, geld, tijd en moeite.

Helemaal mee eens.

Waarom heb je dan ook een moeilijk paard en of te groot paard gekocht, als je te klein en onervaren bent?

Ga liever voor een dier dat bij jou past ook qua grootte en karakter, heb je alleen maar plezier van.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:51

Kijk eens naar de datum, dames. Dit topic is bijna een jaar oud ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:25

_O-
Narya schreef:
Kijk eens naar de datum, dames. Dit topic is bijna een jaar oud ;)

_O- {:}