Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:19

Cassidy schreef:
Het is `zo zacht als het kan en zo hard als het moet`
Dit vind ik een hele mooie zin.

Ik moet wel zeggen, wie het dan ook is, dat ik toch ook wel schrik van deze foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Marleenloveu

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:21

Hmm, die foto's waren me ontglipt.
Ziet er niet fijn uit, vooral de 1e niet.

geerke

als anky dat doet is het goed voor 500 pagina's kritiek.
Degene die een goed gevoel hebben bij deze foto's verklaar ik voor gek.

Sandrohit

Mijn frans is niet zo goed maar met Google Chrome en de vertaling kom je een stuk verder,dit zou om een mishandeld paard gaan wat niet zo braaf is????????
Nou dan zou ik toch liever voor vertrouwen gaan en het op een andere manier aanpakken en als je dat niet kan (zoals ik zelf) er niet aan beginnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:23

Iets gelijkend op de bovenste foto heb ik zelf ook wel eens meegemaakt.. was toen de enige oplossing.. met dank aan de mensen die eerder met het paard aan de gang geweest waren...

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:23

Kan iemand mij vertellen wat dat rood aan die hoefjes is op de laatste foto?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:24

Geen ketchup iig....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:24

augurk schreef:
Kan iemand mij vertellen wat dat rood aan die hoefjes is op de laatste foto?

lippenstift misschien? :7

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:25

Dat is bloed... Ik heb meerdere foto's gezien van deze actie en je ziet overal flink bloed liggen.
In mijn ogen is dit je reinste dierenmishandeling... (ik heb het dus over de foto's op deze pagina.)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:26

Zoals op die eerste foto heb ik ook weleens gestaan hoor, maar dan met een longeerlijn. Paard wil de andere kant op, maar niet loslaten want dan heeft hij "gewonnen". (Paard heeft trouwens gewoon een halster om op de foto)
Ik kan niet goed oordelen, want ik heb weinig verstand van NH. Maar voor elke foto is een verklaring.

KoudbloedKim schreef:
Cassidy schreef:
Het is `zo zacht als het kan en zo hard als het moet`
Dit vind ik een hele mooie zin.

Ik moet wel zeggen, wie het dan ook is, dat ik toch ook wel schrik van deze foto's.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:27

Dus zo erg vreselijk zat TS er niet naast toch?????
Wel degelijk dierenmishandeling.

augurk

:r Ben benieuwd of diegenen die TS afschilderden als penny nu ook gaan reageren :(

WGNJ1996

laten ze hem snel oppakken. Dierenmishandelaar.. Echt te erg om te zien

Ayla

Die foto's doen me toch anders denken.. maar waarom kan ik die niet zien op de site ???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:28

Sandrohit schreef:
Mijn frans is niet zo goed maar met Google Chrome en de vertaling kom je een stuk verder,dit zou om een mishandeld paard gaan wat niet zo braaf is????????
Nou dan zou ik toch liever voor vertrouwen gaan en het op een andere manier aanpakken en als je dat niet kan (zoals ik zelf) er niet aan beginnen.

Ik heb eerder een topic gestart en wil op grond van deze reacties daar even naar verwijzen. Maar in het kort de vraag: moet een paard dood omdat jij een grens in je hoofd hebt zitten waar je niet overheen wilt?

[NH] Nothing is written in stone....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 25-09-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

augurk

xAylie schreef:
Die foto's doen me toch anders denken.. maar waarom kan ik die niet zien op de site ???

Als jij zo'n site had zou jij die dan daar neerzetten?

geerke

augurk schreef:
:r Ben benieuwd of diegenen die TS afschilderden als penny nu ook gaan reageren :(

neeee,natuurlijk niet.Die hanteren deze methodes vermoedelijk thuis ook.

Maanon_

Ik vind de vergelijkingen van 'onze' paarden en 'als Anky dit doet' echt onzin. Zo ver laten wij het nooit komen, dit is gewoon echt extreem gedrag. Wordt dat hier wel ingezien? Ik heb het idee dat mensen écht de vergelijking trekken met onze huis tuin en keukenpaarden die nog te corrigeren zijn met een tik.. Ik vind deze gevallen hier echt niet mee te vergelijken.
Ik zag hier de mooie zin 'zo zacht als het kan, zo hard als het moet' voorbij komen. En zo is het, en wanneer het desbetreffende paard zo agressief is, dan geldt even 'zo hard als het moet'. Of een enkeltje slager natuurlijk, voor degene die dit zielig vinden ;) Dus dit zal iemand niet op bokt zetten en Anky zie ik dit al helemaal niet doen :')

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:30

Dat gaat ook wat te ver Geerke. Ze hebben zich duidelijk vergist en dat mag dan ook wel gezegd worden.

Sandrohit

augurk schreef:

Ik ook.

Cassidy

Voor degenen die roepen dat corrigeren van paarden absoluut niet mag/kan/moet, wil ik even naar onderstaand topic verwijzen. Lees het even door, en als je wilt reageren, kan dat ook nog.

In het kort: moet een paard dood omdat jij een grens in je hoofd hebt zitten waar je niet overheen wilt?

[NH] Nothing is written in stone....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:32

Hmmmm ik weet niet onder welke mom deze clinic is gegeven? ben benieuwd wat er met het paard was. De beelden zien er iet fijn uit, maarja, ik weet de achterliggende gedachte niet

Ik denk dat menige bokkers mij met huid en haar vol hadden gescholden als ze hadden gezien hoe hard ik het paard moest slaag in Amerika om haar op de benen te krijgen (koliek) ... Maar het was nodig... Helaas was het paard alsnog na 3 uur overleden. Maar als men een filmpje had gezien van die paar momenten stond de dierenpolitie op de stoep hoor ;)

verder moesten we daar jaarlingen ook "kluisteren". Ze werden bekapt en 1 van de jaarling ruinen besloot te trappen met achterbeen. Dan is het beste om even een halstertouw te gebruiken en ze lekker laten trappen want het heeft toch geen zin. Na 5 minuten snapte ze het allemaal :D

geerke

Maanon_ schreef:
Ik vind de vergelijkingen van 'onze' paarden en 'als Anky dit doet' echt onzin. Zo ver laten wij het nooit komen, dit is gewoon echt extreem gedrag. Wordt dat hier wel ingezien? Ik heb het idee dat mensen écht de vergelijking trekken met onze huis tuin en keukenpaarden die nog te corrigeren zijn met een tik.. Ik vind deze gevallen hier echt niet mee te vergelijken.
Ik zag hier de mooie zin 'zo zacht als het kan, zo hard als het moet' voorbij komen. En zo is het, en wanneer het desbetreffende paard zo agressief is, dan geldt even 'zo hard als het moet'. Of een enkeltje slager natuurlijk, voor degene die dit zielig vinden ;) Dus dit zal iemand niet op bokt zetten en Anky zie ik dit al helemaal niet doen :')

Van wie is dit extreem gedrag...van het paard of die man?
Mag ik je er aan herinneren dat als salinero met zijn kin op de borst loopt heel bokt te klein is?En ik kan garanderen dat dat minder geforceerd gaat dat met dit arme scharminkel.

HorseTopShop

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:33

En mensen die schrikken van een foto waarbij een paard moet leren wijken voor druk op het hoofd, wil ik even verwijzen naar onderstaand filmpje van het beleren van een Mustang die nog nooit in aanraking is geweest met mensen.

http://www.youtube.com/watch?v=O8LozTmo ... ults_video