Janine1990 schreef:Zo denk ik inderdaad wel. En dat is heel simpel door duidelijk zijn, consequent zijn. Wanneer je consequent bent, weet een paard wat hij aan zijn mens heeft.
Consequent zijn betekent niet een mep geven wanneer het fout gaat... En ik krijg een beetje de indruk dat je die indruk krijgt van de mensen die willen dat het paard doet wat zij zeggen.
Correct me if I'm wrong...
Die indruk is er inderdaad maar meer bij de mensen die het sielugh vinden denk ik. Als iemand mij verteld dat ze gewoon basis dingen "eisen" van het paard of (net als ik) wanneer nodig een hengst of een rotschop verkopen zie ik ze echt niet met losse handen en voeten rondom het paard.
Ik lees dan wel bijten is een mep, schoppen of bokken naar de mens is een schop. Dit zo hard als nodig is.
Onze donderstenen proberen ook dingen uit, zolang het geen bijten, schoppen, omverlopen of mijn richting uitbokken is doe ik bestraffen met mijn stem.
Ik stuur ze vaak de stal uit door de wijzen naar de deur en zeggen eruit. Ze mogen pas weer binnen komen als ik ze opgehaald heb. Dit is vaak al binnen 5 minuten, ik steek mijn hoofd om de hoek en nodig ze gezellig weer binnen als of er niets gebeurt is. En geloof me ze vinden de stal uitgestuurd worden erger dan een klap.