Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Maak een verschil ( en durf dat te maken) tussen de methode en de mensen die hem uitoefenen.
Helaas zijn er ook binnen de NH mensen die denken daar het grote geld in te kunnen verdienen.
Zonder kennis van zaken en onder de noemer NH trainingen aan gaan bieden.
Maar dat is niet anders bij de hoefsmeden, of de loodgieters, of andere beroepen.
Iedereen die denkt enigszins er van af te weten, kan voor zichzelf beginnen.
Een Kvk nummer aanvragen, en klanten werven.
Wie het slachtoffer wordt van een dergelijke non-prof, is zwaar de sjaak....
Wees kritisch in je keuze van de mensen die je inhuurt,
Of het nu de stucadoor is, de schilder of de loodgieter,
De persoon die je paardje gaat beleren, of die jou wat bij moet brengen....
Cassidy schreef:Niet iedereen die al eerder paarden heeft beleerd heeft voldoende ervaring om met ELK paard om te gaan.
Misschien was het een optie geweest, om toch even naar een ander te stappen?
Maar dat kost geld, en is een deuk voor het ego...
Dus schuiven we het maar op het paard, en dat hij wat meer tijd nodig heeft....
love_shyboy schreef:mika11 schreef:Bij mijn vorige paard was ik vaak bang want die kon gigantisch bokken. Dan dacht ik: ik moet niet tonen dat ik bang ben en dan probeerde ik 'niet bang' te rijden. Maar ik was het wel dus dat mislukte ook altijd.
Dat paard voelde het toch en dan begon het bokken weer.
Maar misschien slecht voorbeeld want ik heb nooit aan NH gedaan.
Zoiets had ik ook met mijn (verzorg)paard, gewoon zodra dr een bok komt, een tikje op de kont of de schouder, want je paard mag gewoon niet bokken, anders leertie het nooit af... Bij mij heeft het enorm veel geholpen om op een paard dat perfect liep, zolang hij maar streng begrenst werd, anders lieptie maar wat te klooien, waardoor ik zelf zekerder werd, en met diezelfde instelling op mn paardje stap, waardoor het nu stukken beter gaat!
love_shyboy schreef:Geloof me het koste genoeg![]()
Je bent net een paard met oogkleppen, alleen vooruit kunnen kijken, en één ding volgen, in dit geval een bepaalde methode, maar niet links of rechts kunnen kijken naar andere goede dingen(methodes).
Cassidy schreef:love_shyboy schreef:Geloof me het koste genoeg![]()
Je bent net een paard met oogkleppen, alleen vooruit kunnen kijken, en één ding volgen, in dit geval een bepaalde methode, maar niet links of rechts kunnen kijken naar andere goede dingen(methodes).
De prijs die ergens aanhangt is geen garantie voor kwaliteit.
En geloof me, ik heb geen oogkleppen, want de methode die ik hanteer is breed genoeg, met garantie op succes.
Cassidy schreef:Ik ben van mening dat je teveel bezig bent met je hoofd en te weinig met je lichaam.
NH is niet werken vanuit je gevoel, je zonnevlecht en paardje instralen.
Het is knoerthart durven in te komen als het paard om een dergelijke aanpak vraagt.
Te soft zijn kan staatsgevaarlijke paarden opleveren.
love_shyboy schreef:Ja, maar je blijft op één methode hangen.
Denk je dat je een dressuur paard beter aan het lopen krijgt door NH dingen?
of een springpaard?
En dat het voor IEDER paard werkt?
Citaat:Als het voor ieder paard werkt, waarom zijn er dan zoveel paarden die niet meer bereden kunnen worden omdat ze het gewoon niet toelaten? 'oh maar dan gebruik je toch gewoon NH en dan komt het wel goed', nee want dat werkt bij sommige paarden NIET.
Cassidy schreef:love_shyboy schreef:Ja, maar je blijft op één methode hangen.
Denk je dat je een dressuur paard beter aan het lopen krijgt door NH dingen?
of een springpaard?
En dat het voor IEDER paard werkt?
JA!!!!
Ja, absoluut, voor een dressuurpaard, voor een springpaard, westernpaard, voor IEDER PAARD
Als het voor ieder paard werkt, waarom zijn er dan zoveel paarden die niet meer bereden kunnen worden omdat ze het gewoon niet toelaten? 'oh maar dan gebruik je toch gewoon NH en dan komt het wel goed', nee want dat werkt bij sommige paarden NIET.
Cassidy schreef:Het ideaal is, de dosering in een intensiteit te geven die het paard begrijpt en nodig heeft.
Cassidy schreef:Aan jou dan de vraag: mag een paard niet verward zijn als je hem de eerste keer met bepaalde dingen confronteerd? Dit zijn filmpjes van een paard tijdens de training, als hij dingen voor het eerst ziet, niet kant-en-klaar zoals veel filmpjes op Youtube, het filmpje van Clinton Anderson of van Pat Parelli waar ik zo vaak mee loopt te schermen...
Hier kun je van leren, van de andere filmpjes alleen genieten...
Pluttersput schreef:O nee, ik bedoel helemaal niet dat het dat isWas ook meer naar thoraklover bedoeld. Tuurlijk kan je met andere methodes ook sterk in je schoenen staan. Maar het is belangrijk als je (welke methode dan ook) sterk in je schoenen kunt staan
En ik zeg ook niet dat je zegt dat het iets zweverigs is, ik zeg dat veel mensen dat denkenMaar daarmee doel ik niet op jou, want dan zou je hier imo niet reageren