Ik heb dat nooit leuk gevonden

Ik heb als ik met paarden bezig ben nog steeds geen enkele behoefte aan sociaal contact met mensen. Het gaat mij puur om het contact met de paarden/pony's.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LDRD schreef:Het grappige is dat wat jij schetst een sociaal gebeuren is.
Ik heb dat nooit leuk gevonden(om niet te zeggen dan ik er een hekel aan had), ik wilde gewoon met paarden/pony's bezig zijn en niet afgeleid worden daarvan. Focussen op waar je mee bezig bent dus, ook op zeer jonge leeftijd al.
Ik heb als ik met paarden bezig ben nog steeds geen enkele behoefte aan sociaal contact met mensen. Het gaat mij puur om het contact met de paarden/pony's.
LDRD schreef:Daar is helemaal niets mis mee.
Iedereen mag van mij plezier hebben met paarden, paardenmens danwel geen paardenmens.
Alleen moet je misschien niet de ambitie hebben om van iedereen een paardenmens te willen maken?
LDRD schreef:Kinderen van die leeftijd moeten niet onder leiding spelletjes doen, die moeten gewoon de gelegenheid hebben om met een braaf shetje eindeloos rond te tutten. Gewoon zelf doen en ervaren wat wel en niet handig is. Een instructeur leidt alleen maar af van de aandacht voor de pony.
sanne83 schreef:minkie schreef:Wat leer jij ze meer dan de manege, Sanne?
Precies waar aerdenhout zo op tegen is. Eerst grondwerk, omgang, paard begrijpen, dan pas zitten. Rijden komt echt pas een stuk later. Dan eerst nog lang freestyle. Teugels hebben niets te zoeken in beginnershanden.
Ik zie nog wel eens mensen van de manege, die na 5 jaar nog niet kunnen lichtrijden zonder zich aan de teugels vast te houden.
Ik ben echt absoluut tegen het gros van de maneges, verschrikkelijk
aerdenhout1 schreef:Kijk b.v alleen eens naar het longeren...hoe vaak zie je niet een topic voorbij komen dat het paard ( vaak een shetlander trouwens) niet doet wat de verzorger of eigenaar wil?
Wat komt dan standaard naar voren...doe eerst eens grond werk!
Ja...daaaaa...als ze dat snappen loopt het paard ook braaf aan de longe!
polly2 schreef:NH zoals nu steeds naar voren komt, gaat in mijn ogen niet over je eigen grondhouding op ieder moment dat je bij een paard in de buurt vertoeft...maar over een kunstje die in de bak wordt gedaan.
En dan hebben we ook nog verschillende leermeesters die het kunstje steeds weer anders maken en daardoor onnodig ingewikkeld.
sanne83 schreef:Bravura schreef:Echte paardenmensen zijn in mijn ogen op 1 hand te tellen, dat zijn er slechts weinigen die in mijn ogen dusdanige natuurtalenten zijn, en dan kijk ik naar een bijv. Honza.
Als er nou een voorbeeld is van een NH-er zonder natuurlijke aanleg die alles uit boekjes heeft geleerd
Mitch2004 schreef:Hoi allen,
Ik rij nu 14 jaar en heb volgende week weer eens zitles dus ik kan er niet over meepraten. Maar wat is in hemelsnaam NH??
Groetjes Dommiebo
Varekaj schreef:Ik heb de filmpjes van Monty gezien, ik heb filmpjes van Parelli gezien en het enige dat me steeds ontsnapte was een goeie vette "what the f*ck...* en heel veel twijfel (of de slappe lach). Ik snap daar dus echt niks van. Ben ik nuof wat?