Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Needje schreef:Ben ik nu ineens een natural?![]()
Denk dat de "echte" me vervloeken hoor. haha
Maar imo is een mustangrol hetzelfde als afronden, maar afronden mag bij jouw paard wel, maar een mustangrol is echt uit den boze!
Misschien moeten mensen zich eens meer verdiepen en inlezen in iets. Dat heb ik ook gedaan. Ik vervloekte NB. Waarom? Door al die slechte verhalen over drastische standveranderingen en kreupele paarden. Maar verder wist ik van niets.
(goed) NB is niets meer als het nabootsen van slijtage. Slijtage die de paarden hier niet hebben. Maar door het nabootsen van deze slijtage groeien de voeten beduidend beter.
En ik heb een voorbeeld op stal staan. Elke 4 weken kan er wat afgehaald worden, terwijl een paar jaar terug de smid 1x per half jaar wat kon.
Paard wordt nog steeds hetzelfde gebruikt, dus daar geen verschil in.
Alleen verschil in bekapper. Deze neemt de tijd en legt alles uit en meldt alle evt veranderingen die hij ziet in de voet en wat daar de oorzaak van kan zijn en hoe ik dat evt aan kan pakken.
IK heb daar een goed gevoel bij.
Iets wat ik nooit had gedacht 2,5 jaar terug.
Overigens heb ik een bekapper bij de enige organisatie die imo de moeite waard is. Iemand met een goeie opleiding en niet iemand die een dagje kadaverhoeven gesloopt heeft.
Quir schreef:Prima! Nu weet ik waarom "naturals" zo gehaat zijn hier op bokt.
Twiggy2008 schreef:Chaos, verdiep je bv eens in de Amerikaanse AANHCP!!! Ik ben zeer tevreden over die NB opleiding.![]()
Er zijn 3 NBers in NL met deze opleiding en kan de alledrie zeker aanraden (al hoewel er eentje momenteel is gestopt wegens andere werkzaamheden in de paarden).
Twiggy2008 schreef:Quir schreef:Prima! Nu weet ik waarom "naturals" zo gehaat zijn hier op bokt.
Wat voegt zo'n opmerking nou toe? Ik heb ook het idee dat je niet echt weet waar je het over hebt. Jammer.
Dit lijkt gewoon veel meer op stemmingmakerij. Eigenlijk net als je verhaal over die zogenaamde 'NBer' met plassen bloed van 15 cm e.d.
Mijn hemel, je weet niet eens over wie je het hebt (naam????), je bent er zelf niet bij geweest, hebt blijkbaar ooit eens een wild verhaal gehoord en dat smijt je hier op bokt als 'de waarheid'? Tja...... Nou ja, ik vind het prima, hoor. Zolang ik maar weet dat mijn paard prima NB wordt, lig ik niet echt wakker van wat onwetende mensen op bokt allemaal menen te vinden.![]()
Oh, en ik val ook onder de 'naturals', geloof ik, maar gehaat heb ik me nog nooit gevoeld, hoor.![]()
Verder moet ik ook lachen om je koppigheid. Ja, je weet zogenaamd dat het beter is dat paarden veel buiten staan, maar het toegeven, ho maar? Omdat je dan misschien te natural gevonden wordt? Ik vind het een beetje kinderachtig, eerlijk gezegd.........
Asyaa schreef:Twiggy2008 schreef:Chaos, verdiep je bv eens in de Amerikaanse AANHCP!!! Ik ben zeer tevreden over die NB opleiding.![]()
Er zijn 3 NBers in NL met deze opleiding en kan de alledrie zeker aanraden (al hoewel er eentje momenteel is gestopt wegens andere werkzaamheden in de paarden).
En hoeveel mensen lopen er rond die na 2 daagjes ergens aan de hoeven gaan zitten prutsen?
Asyaa schreef:En hoeveel mensen lopen er rond die na 2 daagjes ergens aan de hoeven gaan zitten prutsen?
Dani_ schreef:Asyaa schreef:En hoeveel mensen lopen er rond die na 2 daagjes ergens aan de hoeven gaan zitten prutsen?
Zolang je alleen aan de hoeven van je eigen paard 'prutst' is dat geheel verantwoord. Dat er ook mensen zijn die meteen hun diensten aanbieden en er geld voor vragen... Tsja... daar kan niemand wat aan doen. Wiens verantwoordelijkheid is dat volgens jou dan?
Quir schreef:Chaos schreef:Okido!
Dat is iid, voor zover mij bekend, de enige goede opleiding. Echter zijn er nauwelijks mensen in NL met die opleiding. En daarom vind ik het meerendeel kwakzalvers..
En dát zal het probleem zijn waarom er zoveel tegenstanders zijn, inclusief ik.
Asyaa schreef:Twiggy2008 schreef:Chaos, verdiep je bv eens in de Amerikaanse AANHCP!!! Ik ben zeer tevreden over die NB opleiding.![]()
En hoeveel mensen lopen er rond die na 2 daagjes ergens aan de hoeven gaan zitten prutsen?
Quir schreef:Het gaat om een NB'er die de steunsel weg snee en daar bloedde. Drama verhaal of niet, het is gewoon zo en de NB'er die zich als vakman beschouwde noemde het normaal. Dat geloof ik niet.
Een paard hoort te staan op de hoefwand/draagwand en op de steunsels. Dat de zool weg gehaald wordt is niet omdat er een ijzer onder geslagen wordt, eveneens wordt vrijwel nooit de zool weg gehaald bij TB.
Quir schreef:Ga ik voor je na vragen!
http://www.trianglephoofcare.com/S2400114-2.JPG
Dit noem ik achter over en behoorlijk rond af geveild.
Quir schreef:Dani_ schreef:Hmm, ik zie nergens een hoefwand die helemaal weggevijld is. Jij wel? Wil je dat uitleggen? Sowieso zie je maar op één foto de onderkant van de hoef, dus ik weet niet hoe en waar jij kunt zien dat de hoefwand foetsie is.
Daarbij plaats íedereen foto's op google en is dit geen goede manier om te laten zien wat je bedoelt, want je weet het verhaal achter de foto niet.
Ben je ook bekend met de voordelen van zo'n roll? Weet je waarom die eigenlijk zo wordt aangebracht? En wat vind je daar dan van?
Ja dat weet ik en nee ik moet het niet aan mijn paard z'n voeten hebben.
Quir schreef:Needje schreef:Die foto is iig een voorbeeld hoe ik het niet wil zien.
Je ziet bij de zwarte pijl duidelijk een licht en donker stuk wand. Precies vanaf dat punt zal er afgerond worden. Dus niet! vanaf de witte lijn.
Wand van dit paard is nog vrij dun. Ik ken paarden met een wand van een cm, dus dan heeft ie nog meer wand over als dit paard in z'n totaal....
Op deze foto is het afgerond vanaf de witte lijn, vanaf het andere pijltje, ja daar kan ik nog wel bij in komen.
Nougoed, dan was het paard in kwestie die in een plas bloed staat (oke, klinkt erger, maar anders te verwoorden is het niet) dus geen NB'er geweest, maar een strasser en daar had ik tot vandaag nog nooit van gehoord.