Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cissy schreef:dus nog korter gezegd, de eerste indruk?
Paarden weten in het algemeen in 2 seconden wie ze voor zich hebben en moeten dat ook vanuit hun instinct. Ze moeten kunnen beoordelen of het tijd is om te vluchten of niet.
Vrouwen weten ook vaak binnen 2 seconden of een man kan dansen of niet (zegt Parelli)
Dus dat is misschien wat Klaus bedoelt?
Siesz52 schreef:Ik heb het boek uit. Nou ja, min of meer. De laatste 100 bladzijden heb ik niet echt meer gelezen, alleen wat doorgebladerd, er viel niet meer doorheen te komen voor mij. Het is echt wat je noemt oeverloos gezwam, het gaat maar door en
enz enz enz enz enz........
Eerlijk gezegd denk ik dat het alleen maar betekent dat hij een zakkenvuller is die mij ertoe heeft verleid een boek aan te schaffen van 39,95 dat van a tot z slap gebanketstaaf is.
Lamar schreef:Ik was van plan het boek te kopen maar ben nu helemaal genezen! Scheelt me weer een paar euro's...
PeelSlowly schreef:Ik denk dat je vooral moet kijken of je iets kan met het taalgebruik en de redenaties van Hempfling
PeelSlowly schreef:Ik denk dat je vooral moet kijken of je iets kan met het taalgebruik en de redenaties van Hempfling - mij is hij na een alinea al kwijt, maar zoals je ziet zijn er veel mensen die het wel lijken te begrijpen en die heel veel met zijn uitleg kunnen. Dus als je geen moeite hebt met nogal abstracte beschrijvingen is het misschien wel veel waard. Ik zal het boek niet kopen, krijg jeuk van het taalgebruik van Hempfling, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slecht boek is.
ikke schreef:PeelSlowly schreef:Ik denk dat je vooral moet kijken of je iets kan met het taalgebruik en de redenaties van Hempfling - mij is hij na een alinea al kwijt, maar zoals je ziet zijn er veel mensen die het wel lijken te begrijpen en die heel veel met zijn uitleg kunnen. Dus als je geen moeite hebt met nogal abstracte beschrijvingen is het misschien wel veel waard. Ik zal het boek niet kopen, krijg jeuk van het taalgebruik van Hempfling, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slecht boek is.
Precies! En juist om die reden ben ik aan mijn huidige lesgeefmens blijven plakken. Die heeft 100 verschillende versies om het uit te leggen en komt ze daaraan te kort, dan heeft ze nog wel ergens een blik om open te trekken.
Shadow0 schreef:Lamar schreef:Ik was van plan het boek te kopen maar ben nu helemaal genezen! Scheelt me weer een paar euro's...
Scheelt zeker. Heb je ook de rest van het topic gelezen? 'Oeverloos gezam' is het in elk geval als je vooraf besluit dat je niet van plan bent er iets in te vinden. Oh ja, en dat Siesz commerciele belangen heeft bij het promoten van Chris Irwin, en dus misschien het afkraken van zijn concurrent, is misschien ook iets om rekening mee te houden.
Citaat:"Zogenaamde paardenfluisteraars en natural horsemanship mensen, maar ook diverse pseudogoeroes binnen die nieuwe vorm van psychische coaching en counseling - equitherapie geheten - hadden hun kans schoon gezien om indruk te maken op een naïef publiek. De roundpen, die ik altijd had beschouwd als een heilige cirkel van magische mogelijkheden, was een ordinaire circuspiste geworden. Het echte verstand van zaken, waarmee je zowel voor mens als paard wezenlijke veranderingen kunt bewerkstellingen, was vervangen door goedkope trucjes en foefjes. Pseudosjamanen lieten mensen dingen doen met paarden zonder enig inzicht te verschaffen in wat ze precies aan het doen waren. De gevolgen waren te voorspellen. Goedbedoelende paardenliefhebbers wier enige zonde gebrek aan kennis was, werden straal bedonderd."
Rutger_84 schreef:
Siesz52 schreef:In het filmpje zien we dat Hempfling een hengst heel bewust laat kennismaken met een hengstige merrie. Hij doet dat echter alleen maar om te laten zien hoe fantastisch HIJ - Klaus Ferdinand Hempfling - is. ...Je bent namelijk bezig te laten zien hoe knap jij bent en je gebruikt daar paarden voor.
Siesz52 schreef:wat Hempfling op dat filmpje met die hengst doet die hij expres in een roundpen binnenlaat waar een hengstige merrie staat, is te vergelijken met een paard een been breken met een koevoet en dan te hulp snellen en laten zien dat jij dat been heel snel en vakkundig kunt spalken.
Siesz52 schreef:@Francis en Shadow0:
Nee, ik ga het niet nog eens uitleggen. Dat jullie nog niet (willen?) snappen wat ik bedoel, ligt niet aan mij. Ik schrijf duidelijk genoeg. Het heeft misschien te maken met het feit dat jullie de alinea van Chris Irwin die aan duidelijkheid niets te wensen over liet, te weten:
"Zogenaamde paardenfluisteraars en natural horsemanship mensen, maar ook diverse pseudogoeroes binnen die nieuwe vorm van psychische coaching en counseling - equitherapie geheten - hadden hun kans schoon gezien om indruk te maken op een naïef publiek. De roundpen, die ik altijd had beschouwd als een heilige cirkel van magische mogelijkheden, was een ordinaire circuspiste geworden. Het echte verstand van zaken, waarmee je zowel voor mens als paard wezenlijke veranderingen kunt bewerkstellingen, was vervangen door goedkope trucjes en foefjes. Pseudosjamanen lieten mensen dingen doen met paarden zonder enig inzicht te verschaffen in wat ze precies aan het doen waren. De gevolgen waren te voorspellen. Goedbedoelende paardenliefhebbers wier enige zonde gebrek aan kennis was, werden straal bedonderd."
net zo zweverig vinden als bijvoorbeeld de zinsneden uit Hempflings nieuwe boek: