Maar Voest zit ook maar een kwartiertje bij mij vandaan (bijkomend voordeel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Paintlinger schreef:Daarom ben ik zo blij met Emiel Voest....geen onduidelijke prietpraat....maar rechttoe rechtaan, duidelijk en eerlijk.
Er zijn meer NH-ers duidelijk...maar die spreken Engels, en niet alle informatie, DVD's of boeken wordt met ondertiteling of in het Nederlands vertaald geleverd....
Janedieene schreef:Hee,
ikheb niet het hele topic doorgelezen, maar wat vind je van bitloos rijden dan?
En als ik het goed gezien heb, geeft Klaus telkens voer als het paard het goed doet, dat is al iets waardoor een paard niet perse vertrouwen hoeft te hebben, alleen hongerDus als je paard het spelletje door heeft, ik stap op het zeil, ik krijg eten enz. Dan ben ik het op deze manier ook niet eens.
Verder niet afkrakend hoor
Mindfields schreef:Cassidy schreef:
Er zijn meer NH-ers duidelijk...maar die spreken Engels, en niet alle informatie, DVD's of boeken wordt met ondertiteling of in het Nederlands vertaald geleverd....
Maarreeeuh het gaat toch om lichaamstaal?(sorry flauw kweetut...)
Zoolgangster schreef:Even een opmerking: ik las dat je een join up maar 3x in een paard zijn leven mag doen. Maar ik zie mensen soms paarden losgooien in de bak, vervolgens zwiepen met de lange zweep, paard opjagen, en ook dan zie ik op een gegeven moment het paard kijken van: "mag ik nu eindelijk weer bij je komen, ik heb toch niks verkeerds gedaan?" Misschien doen mensen wel veel meer join ups/wegsturen met paarden dan ze zelf doorhebben. Op een bepaalde manier is longeren ook langdurig wegsturen, tenminste, ik kan me voorstellen dat (sommige?) paarden dat zo ervaren...
Zoolgangster schreef:Even een opmerking: ik las dat je een join up maar 3x in een paard zijn leven mag doen. Maar ik zie mensen soms paarden losgooien in de bak, vervolgens zwiepen met de lange zweep, paard opjagen, en ook dan zie ik op een gegeven moment het paard kijken van: "mag ik nu eindelijk weer bij je komen, ik heb toch niks verkeerds gedaan?" Misschien doen mensen wel veel meer join ups/wegsturen met paarden dan ze zelf doorhebben. Op een bepaalde manier is longeren ook langdurig wegsturen, tenminste, ik kan me voorstellen dat (sommige?) paarden dat zo ervaren...
Cassidy schreef:De link met waarschuwing van de site van Parelli
http://www.parellinaturalhorsetraining. ... n-behavior