Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
moonfish13 schreef:Valt dat hoofdstel nu zo klein?
Zit het kruislinkse nu op de foto helemaal aangesloten bij de kin?
Anne_GTI schreef:Niet het hele topic doorgeworsteld maar ik vind van niet. Zonder bit kan ik mijn paarden op dezelfde manier hun figuren laten lopen als met. Alleen in de wat verder verzamelde oefeningen die nog wat moeilijk zijn voor het paard om het vol te houden mis ik soms net dat beetje extra voor een kleine ophouding. Maw. hij klapt me wat sneller van het achterbeen af in een travers bv. Dat kan je met een bit makkelijker maskeren maar in essentie rijd ik zonder bit hetzelfde als zonder en kan ik het ook moeiteloos afwisselen.
Zeeuwtje68 schreef:Marlis schreef:
Mijn bitloze hoofdstel. Vandaag binnen gekregen en gelijk mee gaan rijden. Het rijd echt veel fijner ben er echt blij mee.
Deze heb ik dus ook in het zwart;) alleen opgeleukt met een blauwe frontriem en teugels.
Maar ik vind het super fijne hoofdstellen.
Ik rijd hier beide pony's mee.
Olivierlover schreef:heey heeft er iemand tips voor mij ik heb natuurlijk zo'n zelfgemaakt hoofdstel
( mag er pas een goede kopen van mijn ouders waarneer hij netjes met bit loop dat houd in waarneer hij de rechter galop goed kan enz.( ga binnen kort les van Noor Tanger volgen (kommen nog foto's van) dus ik hoop dat het dan beter gaat))
mijn vraag Olivier vind het heel moeilijk om hald te houden met dat hoofdstel, maar met bit gaat dat wel goed(logisch met zo'n ijzer ding in je mond dat zal niet fijn voelen) maar heeft er iemand tips?
ps dit moet ik doen van mijn leeraares als we hald houden, je zwaarmaken naar achter gaan zitten knieën aanknijpen buiten teugel sluiten en ho zeggen.
maar ik ga binnen kost een les van Noor Tanger volgen en ik ga vragen of zij mij er mee wilt helpen en met de rechter galop gaat nog steeds niet goed dus gaan we een les bij haar doen ik hoor zo veel goede dingen over haar. dus ik ben benieuwt (foto's volgen) JoviBan schreef:Olivierlover schreef:ps dit moet ik doen van mijn leeraares als we hald houden, je zwaarmaken naar achter gaan zitten knieën aanknijpen buiten teugel sluiten en ho zeggen.
Vreemde manier van halthouden vind ik dit.
Ga eerst maar eens leren halthouden zonder teugels.