Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Kan wel zijn, maar voordat je aanneemt dat de beperkte personen om je heen (of misschien maar 1 of 2) als referentiekader neemt om een uitspraak te doen die kant noch wal raakt en vervolgens daarop door te breien met het roepen van nog wat phrases die nergens op slaan, is het wel zo sportief (en eerlijk) om de reacties die je krijgt serieus te nemen en je erin te verdiepen in plaats van allelei vage voorbeelden aanhalen die je stelling moeten bewijzen. (zie hierboven, waabij ik op iedere stelling een reactie geef) en te roepen dat je allang dat allemaal kan wat andere kunnen. Dan heb je mijn inziens een redelijke tunnelvisie waar je geen verandering in wenst aan te brengen en ben je vooral bezig met het ophemelen van jezelf.
Sorry....
Ik ben het met de stellingen van de meeste mensen hier eens...
Van iedereen kun je zaken leren.
Zelf doe ik NH, na vroeger altijd traditional te zijn geweest (rare benaming, maar goed) Althans... min of meer, want eigenlijk week ik toen al af van de norm.
Wil dat zeggen dat ik NH-ers goed vindt en Traditionals slecht? Bull... Er zijn genoeg zogenaamde traditionals waarvan ik nog kan leren. Net zo goed als dat er ook veel NH-ers zijn waarvan ik kan leren.
Daarnaast zijn er NH-ers die de hele intentie van NH niet begrijpen en ontaarden in kunstjes doen met het paard of zichzelf verliezen in een ideaal beeld van een dromerig samenzijn met paard en vervolgens door hun paard worden opgevreten.
Net zo goed als er traditionals zijn die hun paard in de krul trekken en denken dat ze dan goed dressuur doen, paarden over hindernissen slaan en een paard puur als gebruiksvoorwerp zien.
Aan beide laatst genoemde partijen heb ik absoluut geen boodschap.
Ik heb respekt voor de mensen die altijd bezig zijn om zichzelf te verbeteren, hun communicatie en omgang met paard willen verbeteren en open staan om te leren van anderen, NH of traditional
Mensen met wie je een gezonde discussie kunt aangaan (want je hoeft het heus niet altijd eens te zijn om elkaar toch te kunnen respekteren) en die open staan voor elkaars argumenten.
NH of traditional...
Overigens... de veel bediscusieerde Pat Parelli vertelt dat hij zelf ook naar paardentrainers kijkt in iedere hoek, iedere sport tot en met renbaan/circus/noem maar op... omdat je overal van kunt leren.
Mallow schreef:Als het perse zo kort door de bocht moet, zou ik persoonlijk de stelling omdraaien. Vraag jij maar is aan alle Z dressuur ruiters met alle hulpmiddelen om is zonder zadel en hoofdstel op hun paard te gaan zitten, en ze aan het werk te zetten. Ik denk dat de meeste dat weigeren of gewoon niet kunnen. En dat is in mijn eigen ' niet kunnen rijden '.
Ik denk trouwens dat ik mijzelf wel tot een zekere hoogte een NHer kan noemen, of welke benaming dat ook mag hebben. Maar ik heb nog nooit een boekje van de binnenkant bekeken hor
En ook ik rijd zoals de vriendin van de vorige pagina, en ook buiten. Zoiets heet vertrouwen in je paard
Lovely schreef:Haha laat me niet lachen, zelfs dat is te moeilijk voor sommige mensen zonder 10 hulpteugels en 30 kilo ijzer in een paardenmond.Allemaal prachtig die fotootjes van stapritjes met een touwhalster, maar dàt kunnen we allemaal.