Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lady1969 schreef:Hebben jullie paardjes er ook last van dat als ze eens een nachtje binnen staan dat ze dan dikke pootjes krijgen?
Jap heeft dat echt heel snel.

Zwerte schreef:oja ik wil er gelijk even bijzeggen dat ik vrij slecht ben in namen enzo onthouden dus het kan ff duren voordat ik iedereen bij het juiste paardje en het juiste leven kan plaatsenKan dus zijn dat ik soms iets "logisch" nog na moet vragen... Sorry, blonT he?

), dan wordt hij goed in de gaten gehouden, 's winters worden ze goed bijgevoerd. Het enige moeilijke vind ik dat vrijwel iedereen daar anders met hun paard omgaan en dat de meeste andere paarden en pony's in de winter binnen staan. Alleen de kudde waarin de mijne staat blijft buiten (hoofdzakelijk Shetlanders).
RedPassion schreef:Zwerte schreef:oja ik wil er gelijk even bijzeggen dat ik vrij slecht ben in namen enzo onthouden dus het kan ff duren voordat ik iedereen bij het juiste paardje en het juiste leven kan plaatsenKan dus zijn dat ik soms iets "logisch" nog na moet vragen... Sorry, blonT he?
Ik ben niet blond, maar hier hetzelfde hoor
Ik zie hier een paar 'bekenden' voorbij komen maar verder zal het even duren voor ik weet wie wie is en welk paard/leven daarbij hoort. Hopelijk kan ik het een beetje volgen allemaal, als het zo druk blijft wordt dat wel lastig vrees ik
Ik ben ook erg blij met ze
Het leuke is dat ze echt een kudde vormen, waar je door alleen te kijken zo veel van kan leren. Onderlinge verhoudingen zijn zo duidelijk, echt leuk om te zien.

RianneH schreef:DankjeIk ben ook erg blij met ze
Het leuke is dat ze echt een kudde vormen, waar je door alleen te kijken zo veel van kan leren. Onderlinge verhoudingen zijn zo duidelijk, echt leuk om te zien.
En idd, ze staan in de buurt van Leeuwarden. In zeist kan je zoiets bijna niet vinden en helemaal niet voor een betaalbare prijs. Helaas zie ik ze alleen in het weekend.
En over modder gesproken. De onzen zijn wel enorm smerig op het moment, maar die maken ook echt plekken in het land om in te gaan rollen. Dus niet van het liggen in een nat land
. Het was dat het te ver bij mij vandaan was, maar ik had daar heel graag gestaan met Sam. En ook in Soest (Soestse Duinen) was iets, weiland met schuilstal. Helaas voor mij te ver. Ik wil namelijk liever nog wat dichter bij het bos staan, moet nu over een rottige weg heen. Maar goed, we staan goed, hoor, maar rond kijken kan nooit kwaad....... Kan me voorstellen dat als je meerdere paarden hebt, het al veel lastiger wordt.
)?
Ben vrij vanmiddag, maar kan dus pas daarna gaan rijden. En het is zulk lekker weer!
...

Zwerte schreef:tja het is weekend maar ik zie mn beestjes een paar weekjes niet... net knieoperatie gehad, nieuwe achterste kruisband gekregen. 6 weekjes verplichte rust dus! Bah... en dat met dit heerlijke weer!!
Breghje, twan met zn peesblessures heeft ook niet op stal gestaan. Moest eigenlijk wel maar hij word gek als hij de hele dag binnen staat. Gaat hij onrustig doen en dat is nog slechter! Dus dan maar buiten laten staan, dan is hij veel en veel rustiger. Aparte vind ik dat hij de "baas" van de kudde is en ook met die blessures dat gewoon blijft. Ook al is hij zwak en zielig, de rest laat hem volledig met rust. Verbaas me er nog steeds over, want de kudde bij zn eigenaren "trapt" hem dan wel van zn "troon" af...

Hopelijk kan je straks wel weer rijden enzo?

Zwerte schreef:ik mag minimaal een half jaar niet rijden![]()
Nouja, over een tijdje ga ik gewoon weer lekker mennen en wie weet kan ik al wel eerder lekker zonder zadel een stapritje maken!
Ik denk dat als een paard begint te draaien en gek te doen op stal dat het eigenlijk nooit goed is dan binnen te laten staan, met wat voor blessure dan ook. Zet ze dan buiten op een postzegelformaat landje. Al dat beweeg en gedraai bevorderd geen enkele blessure namelijk.

; 

Mooie kudde heb je, vooral je Dravers !

) , Linda Tellington-Jones. Momenteel ben ik het boek Natuurlijk Paardrijden van Hempfling aan het herlezen voor de 2e keer, en dat vind ik ook een heel goed boek. Wel is dat voor sommige mensen te zweverig, dat is heel persoonlijk....