Tenzij je een andere redenering aanhoudt natuurlijk.
Er wordt beweerd dat vooral arabieren distelbloemen eten... is anouar nu geen arabier meer?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arno8 schreef:Wendy schreef:Dat bedoel ik dus ook. Een harde ondergrond zorgt voor een smallere hoef, een zachtere ondergrond voor een brede...
Als ik het zo lees klinkt het ergens logisch.
Op een zachtere ondergrond heb je veel minder hoefmechanisme, dus misschien dat de hoef zich dan aanpast door breder te worden, zodat er toch wat meer hoefmechanisme is (er hoeft dan minder druk op de hoefwand te staan om hem te doen uitzetten).
Op een hardere ondergrond heb je sowieso al veel hoefmechanisme, dus misschien dat de hoef dan weer samentrekt (op de lange termijn) zodat... tja waarom? Misschien omdat hij dan minder hard slijt?
Citaat:De brede hoef zou volgens de schrijvers ook samengaan met een bredere straal. Als voorbeeld worden de exmoorponies genomen die in het engelse moeras leven.
Lenneke_ schreef:Citaat:De brede hoef zou volgens de schrijvers ook samengaan met een bredere straal. Als voorbeeld worden de exmoorponies genomen die in het engelse moeras leven.
Je wil de straal van anouar z'n voorhoeven niet zien
Ik ben nu alnderhalf jaar bezig ze iets breder te krijgen. Maar steeds als het de goede kant op gaat zijn ze een paar dagen later weer terug bij af.
Nu kom ik even niet meer op de harde weg, eens kijken of dat wil helpen
Lenneke_ schreef:
Morrie schreef:je gaat toch geen 2paards trailer met 2 paarden erin achter een Focusje knopen,mag ik hopen???
Wendy schreef:Dus ze loopt helemaal oke nu?