[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:10

ehhh.. niet dat me is opgevallen..

ze zei nog: de bak is hier erg hard en best wel glad. Dan is mijn paard altijd veel voorzichtiger.. (ik denk dan: haal de ijzers eronder uit, loopt je paard bijna overal lekker)

Maar goed, ik mijn ding, zei het hare...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:12

wij galopperen altijd kleine rondjes in het weiland. Tja ze glijden wel eens maar ze zijn het nu zo gewend. Ik denk dat als je je paard goed traint dat je zo ijzerloos een proef in het natte gras kan rijden. We springen zelfs in nat gras.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:14

Morrie kan best galopperen in de wei, keihard, 4 ha naar achteren al bokkend en scheten latend, maar als ik erop zit, gaat ie in stap al op z'n plaat.. in de natte berm ook trouwens.... altijd al gedaan ook, met ijzers met wideapunten ging het een stuk beter, het is dat ik niet meer rijd, maar anders...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:15

hoefsmeden (!) in een artikel in de hoefslag (ubernormal blad) zeiden ook dat bij een goed werkend hoefmechanisme ijzers niet nodig zijn ook niet voor wedstrijden op gras.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:17

Ik kan me alleen voorstellen dat een ijzer misschien nodig is bij een jong paard, dat nog niet zijn eigen balans heeft gevonden, en dan ook nog eens op nat gras. Verder kan ik het me echt niet voorstellen dat het niet blootvoets kan...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:20

Ik heb gesprongen en gecrosst op gras zonder ijzers. Geen enkel probleem.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:21

nee mensen dat zien jullie verkeerd, wij hebben uitzonderlijke paarden, alle andere paarden kunnen beslist niet zonder ijzers, dekens en stal Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:22

Oja, dat is waar

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:22

ik snap niet dat er niet meer mensen verder denken. Ik kan me namelijk ook helemaal niet voorstellen dat zo'n ijzer lekker zit met rijden. Al die klappen op een harde ondergrond, en het glijden op een zachte.
Precies Angela, ik kan het me ook niet voorstellen waarom het niet blootvoets zou kunnen. Arabel rijd al haar hele leven zonder ijzers, hele jaar door, springen, dressuren en endurance en nog nooit heb ik gedacht..goh daar moet een ijzer onder.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:30

evita_ schreef:
ik snap niet dat er niet meer mensen verder denken.

ik snap het ook niet, maar begrijpen misschien wel. Heb je ooit de vakantieman gezien dat mensen gevraagd werden op een kaart aan te wijzen waar ze op dat moment op vakantie waren?Waren ze in Oostenrijk wezen ze noorwegen aan en dat soort dingen. Gestoord

Mensen zijn gewoon dom. Zo is het ook met paarden. Als ze zien dat de hele pensionstal ijzers onder mept en dekens opdoet, doen ze dat ook. Om twee redenen 'omdat iedereen het doet dus zal het wel goed zijn' EN hun eigen sociale aspect 'om niet uit de toon te vallen'. Niet gehinderd door enige kennis doen ze wat de rest ook doet.

En jezelf ergens in verdiepen? Waarom zou je? Waarom zou je op de kaart kijken waar je heen gaat als je op vakantie gaat Clown. Waarom zou je je verdiepen in paarden als je lesgeefmens weet wat goed voor je paard is Clown Is het niet veel fijner als je onbewust die verantwoordelijkheid op een ander af kan schuiven? Dit ligt ook ten grondslag aan het Amerikaanse verschijnsel 'sue the company'. Een Amerikaan zou niet eens in staat zijn om zelf na te denken dat een kop thee heet is (temperatuur staat op elk bekertje vermeld met waarschuwing). Frusty

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:37

Kan iemand op deze site vinden wat de verzendkosten naar Nederland zijn? Ik ben zo slecht in engels en kan het niet vinden
http://www.helmetcovers.com/

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:49

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:57

ja die is wel heel dom.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:58

oeh ik heb vandaag zo'n meezitter! Haha! Haha!
Ik kwam op school, 1de uur les maar daarna 4 tussenuren en dan nog 1 uur les. Dus ik naar die leraar gehuppeld en ik mocht dat ene lesje voor deze keer overslaan Haha! ben dus vrij Tong uitsteken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:06

Shyla25 schreef:
@ Arno zijn alle mannen nou zo als ze ziek zijn??

Ik ben nooit ziek. Maar goed... als ik een vrouw zou hebben die gek genoeg is om verpleegster te spelen... dan zou ik wel vaker ziek zijn Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:15

17 nov. moet ik in Utrecht uit eten in een rokerige tent voor het afscheid vaneen collega. Laat het dan toevallig Paard&Koets zijn, waar ik niet heenga,maar wat wel een goede smoes is om er onderuit te komen..... dit zijn dus dingen die ik absoluut niet zie zitten.... een restaurant is dusdanig traumatisch voor me dat ik nu al zit te hyperventileren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:22

Cookies

Ja alle mannen zijn zo als ze ziek zijn. Nors opkijken Gillend gek word je van dat gejammer. En dat zou dan het sterke geslacht zijn Clown

Tjonge Ara, wat een stomme doos is dat. Laat ze maar lekker daar blijven, mischien komt de dierenbescherming wel langs bij die kinderen, dan kunnen ze die mooi in beslag nemen.

Ik heb lekker ook een weekje vrij. Wel moet ik van de week 2 x naar Schaarsbergen voor de fysio/sport. Mijn rug gaat eindelijk beter, dus ik moet het maar even volhouden *kreun* Ziek

Morrie

de gouden koets ofzo, is iets bij ons in het dorp, is nogal veel ophef over.... een of ander tv progr. van talpa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:23

Had 3 tussenuren. logboek (voor de stempels) vergeten, dus nu zit ik heerlijk thuis. Vind het wel gezegend, stempels haal ik ooit nog wel.

Lenneke; Ik heb ff voor je gekeken; Wat altijd handig is als je niet zo goed in een bep taal bent en in die taal een site bekijkt/iets wil bestellen of gewoon in NL; even iets in je winkelwagentje stoppen en indien nodig overal kehfkdseofju neertikken, dat er letters staan, dan dooor shoppen en dan zie je vanzelf de verzendkosten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ging dus 2 knalroze caps kopen en zie hier de rekening voor naar NL:

PLEO Pink Leopard Helmet Cover 2 $15.95 $31.90

SUBTOTAL $31.90

DISCOUNT - $0.00

SHIPPING AND HANDLING $5.20

SALES TAX $0.00

TOTAL $37.10

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:25

_angela_ schreef:
Ik kan me alleen voorstellen dat een ijzer misschien nodig is bij een jong paard, dat nog niet zijn eigen balans heeft gevonden, en dan ook nog eens op nat gras. Verder kan ik het me echt niet voorstellen dat het niet blootvoets kan...

Ik heb juist weer gelezen, en dat lijkt me logischer ook, dat ijzers juist jonge paarden uit hun eigen balans halen...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:30

Cookies schreef:
Ja alle mannen zijn zo als ze ziek zijn. Nors opkijken Gillend gek word je van dat gejammer. En dat zou dan het sterke geslacht zijn Clown

Er zijn nou eenmaal vrouwen die zich graag voor hun man uitsloven. Dus speciaal voor hun vrouw zijn sommige mannen soms zogenaamd 'ziek'. Dan kan die vrouw weer lekker klagen over hoe zwaar het wel niet is en dat haar man niet eens een arm kan optillen.

Maar als het huis in brand staat, lopen ze echt wel naar buiten hoor. Ze hebben toch ook jaren zonder een vrouw in huis overleefd?
Als hij ziek is, doet hij dat omdat hij denkt dat jij voor hem wil zorgen. Je moet wel begrijpen dat het voor een man ook moeilijk in is te schatten. Als hij nooit ziek is, gaat de vrouw misschien ook weer klagen...
Maar goed, als je geen zieke man in je relatie nodig hebt, moet je gewoon zeggen dat hij nu op moet houden met die onzin en dat je zijn pathetische gedoe schijtbeu bent.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:39

Hahahaha, die Arno. Haha! Ik werk in bij defensie, daar is het gros een man. En die jammeren ook als ze ziek zijn.
Mijn hubbie wordt uiteraard vertroeteld als ie ziek is, dat doet ie ook als ik ziek ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:46

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:49

De laatste keer dat ik iemand vertroetelde die ziek was, werd ik zelf besmet Boos!
De volgende dag dumpte ze me ook nog.
Zat zij thuis... en ik ondertussen met een snotneus en een pesthumeur aan het werk... oh... ik had die dag ook ontslag genomen weet ik nog Haha!