sflj schreef:Zal ik hem ff in het bloopertopic zetten?![]()
Kan het hele blooper topic niet meer vinden? Leeft ie nog?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sflj schreef:Zal ik hem ff in het bloopertopic zetten?![]()
Bandida schreef:Even off topic. Ik heb bij harnachement een overzichtje gemaakt van alle bitloze optomingen die ik ken. Hier dus..
Wie nog iets weet mag dat altijd toevoegen
Jovarna schreef:Morrie schreef:dat doe ik ook en ik volg zijn instrucites op
Zoals zoveel mensen alles aan hun hoefsmid overlaten en alles aannemen wat de hoefsmid zegt?
opala schreef:Jovarna schreef:Zoals zoveel mensen alles aan hun hoefsmid overlaten en alles aannemen wat de hoefsmid zegt?
Alleen betreft het in dit geval een rasechte prof. Maar het strookt niet altijd met de theorie van bijv. Ramey. Een paard hoort na elke bekapping goed te lopen en dan bedoelt ie vast niet alleen in de wei.
opala schreef:Vijandig echt niet, verschillende meningen van verschillende mensen, uiteindelijk beslis je toch zelf en heeft iedereen het nakijken.
arno8 schreef:Het is ook niet slecht dat jullie advies geven, maar het is alsof iedereen over haar heen valt terwijl ze alleen maar het beste voor dr paard wil. En die bekapper, liever een die iets te voorzichtig is dan een die te graag wil snijden toch? Ik zou in morries geval ook wel op zoek gaan naar een ander denk ik, maar het is haar keuze.
Citaat:Alles wordt afgewezen
Antheman schreef:arno8 schreef:Het is ook niet slecht dat jullie advies geven, maar het is alsof iedereen over haar heen valt terwijl ze alleen maar het beste voor dr paard wil. En die bekapper, liever een die iets te voorzichtig is dan een die te graag wil snijden toch? Ik zou in morries geval ook wel op zoek gaan naar een ander denk ik, maar het is haar keuze.
Dat is dan een trend aan het worden vrees ik. NB ers die te weinig weg halen. Dan kun je misschien nog beter een reguliere smid nemen die de straal respecteert....
arno8 schreef:Tijd voor foto's!
Linksvoor:
Alle kritiek is welkom!
Antheman schreef:
Dat is dan een trend aan het worden vrees ik. NB ers die te weinig weg halen. Dan kun je misschien nog beter een reguliere smid nemen die de straal respecteert....
Citaat:Tja ik zou het zelf niet weten. Ik voel wel wat voor voorzichtig aan. Maar als ik zelf een nieuw paard voor het eerst bekap, wil ik toch zo snel mogelijk die hoefwand gelijk met de zool. En de steunsels snijd ik ook meteen helemaal weg. Dat snap ik eigenlijk niet, dat er mensen zijn die die steunsels laten zitten. Want als je de hoefwand dan wèl inkort, doen die steunsels nog veel meer pijn.
Antheman schreef:arno8 schreef:Tijd voor foto's!
Linksvoor:
Alle kritiek is welkom!
Super!
Heb je dit zelf gedaan?