[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:34

Ik heb zoveel nare verhalen gehoord over rusthuizen e.d. dat ik haar echt niet wil verkopen, dan liever nog de slager. Ik vind dit echt een vreselijke situatie en het lijkt me het beste dat hier snel een eind aan komt Verdrietig

Wel mooi nieuws van jou Willeke!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:44

Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan Dani!!
Hoorde van Natascha dat je Reina gaat verhuizen naar Loosdrecht, leuk zeg!

Airiin (wat is je echte naam eigenlijk? Bloos ) wat een rotstreek (sorry maar zo zie ik het ) van je vader... Hoop heel erg dat je een goed thuis vindt voor Roxy. Ach gut

Frances, wilde Essie weer wat lopen vandaag?

Enne, sonjim jij ook nog sterkte met je paardjes, hoop dat ze ook snel weer wat opknappen. Ach gut

Pfoe ik ben gisteravond laat teruggekomen van een lang weekend Madrid. Heel erg naar mijn zin gehad! Zaterdag naar Sensation White geweest, met een groep van 20 mensen. En zondag en maandag op ons gemak de stad bekeken. Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:32

Es wil nog steeds niet echt lopen.....maar ze is wel vrolijk en het lijkt heel langzaam toch beter te gaan met d'r.
Ze had vandaag lekker rottigheid uitgehaald Clown Ze was alvast met een emmer hooi begonnen die voor d'r stal stond....tenminste hij stond niet voor d'r stal, maar ze had zich net zo lang gerekt tot ze er bij kon Haha!. Terwijl in haar stal nog een hele berg hooi lag maar ja het hooi aan de andere kant van de deur is altijd groener Tong uitsteken

Dus ik hou hoop......vanaf donderdag heb ik effe meer tijd dus dan gaan we maar weer eens kijken of ze naar buiten wil. Maar gisteren wilde ze nog steeds echt niet en ik ga haar niet dwingen. Ze heeft al pijn en als ik haar dan ook nog moet dwingen hou ik daar een rot gevoel aan over.

Als het goed is gaan ze wel binnenkort de paddock weer opknappen en het zou mooi zijn als ze dan weer overdag met de rest meekan.....dat heb ik dus maar even tegen d'r gezegd Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:46

Goedzo Timbers, zeg het haar maar Haha! !!! Hoe gaat het nu?

Dankjewel Inge! En ja, Reina gaat inderdaad verhuizen, ik kijk er erg naar uit, al vind ik het ook heel spannend! De weide is in ieder geval heel erg mooi en ik denk dat mijn doorgewinterde modderige zwarte bolletje wol zich er prima zal vermaken.

Mijn meisje... Ik vind haar zo mooi in haar wintervachtje, lekker onder de modder, maantjes in dreads, (typisch iets naturals denk ik om zoiets mooi te vinden Haha! ) stoeiend met haar grote vrienden (de meeste paarden van haar groep zijn spring-of dressuurgefokte KWPN-ers van zo'n 1.80m Cool Het is er namelijk een soort 'opvanghuis' voor paarden met een blessure (dat geeft te denken hé Knipoog )). Pfuuhh, wie zei dat Andalusiërs porseleinen barbiepaardjes zijn??? We zullen ze eens laten zien wat een primitief oerpaardje die van mij gaat worden hihi!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:28

airiin, al een huisje gevonden voor roxy?

Hoe is het met Essie vandaag? (en gister?)

Dani, ik vind die doorgewinterde teddybeertjes ook altijd prachtig om te zien. Alleen dreads vind ik weer wat minder, maar vooral omdat rock een paar plukken heeft waar eerst dreads in komen en daarna gaan die weer in elkaar klitten.... lijkt me niet prettig voelen voor hem dus dat gaat gepaard met veel antiklitspray en plukken en nog meer plukken. Dat getut hebben we beiden een hekel aan maar anders heeft hij 1 zware pluk hangen!
Maar ik kan wel genieten van een beetje vieze, dikke, pluizige wintervacht Haha!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:34

Ik vind dreads stiekem gewoon mooi zodat ik die uit elkaar kan halen met anti-klit en een roze borstel, haha, penny is mijn alter-ego Cool Cool .
En dan zien ze er weer zo uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPBIQVUW.jpg .

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:35

Heerlijk idd, die dikke wintervacht. Soms vind ik hem zelfs mooier in wintervacht, dan in strakke zomervacht. Hij ziet er veel knuffeliger uit namelijk. Haha!
Dreads krijgt Tjitse ook snel, hij heeft zulke lange dikke manen. Maar daarom moet ik zijn manen wel goed bijhouden, ongeveer 1 a 2 keer in de week borstel ik zijn manen helemaal uit. Vinden we allebei niet leuk, maar t is niet anders.
Knip ze echt niet af, die manen zijn onze trots. Haha! Bovendien zijn ze natuurlijk handig tegen insecten e.d.
Antiklit is hij volgens mij allergisch voor. Toen ik dat begon te gebruiken in april, kreeg hij een week later haaruitval. Niet normaal, zijn hele bos was uitgedund. Vond het zooo erg. Verdrietig

Tjits met zijn coupe de soleil manen. Lovers
Afbeelding

Edit; Reina heeft ook een mooie bos manen Dani!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:42

gelukkig kan rock wel tegen antiklit! Hij had nog nooit een spuitbus gezien maar vond het wel prima, zolang het niet te dicht bij zn hoofd in de buurt komt!
Wat een prachtmanen hebben jullie knollen zeg! (knollen bedoel ik altijd lief trouwens) ik hoop dat rock nog meer manen krijgt, vooral dikker want nu stelt het nog niet zoveel voor, alhoewel het al wel onder zn hals uit komt! En ik knip ze wel bij maar dan met een uitdunschaar voor het natuurlijke effect. Is ff wat werk maar hij had van die miezerige plukjes onderin dus die heb ik laatst weggewerkt.

Aangezien we toch met foto's bezig gaan kan ik natuurlijk niet achter blijven Haha! Ik vond deze zielige foto nog van toen we hem net hadden (tussen half jaar en een jaar oud, heb geen datum van de foto):
Afbeelding

En nu is meneer zo:
Afbeelding

Kleine jochies worden groot Lovers

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:07

Inge: wow wat een mooi paard! hele mooie foto ook. en ik geef je groot gelijk hoor dat je 1 á 2x in de week tegen jullie zin in de manen ff doorkamt, ze zijn prachtig!

Zwerte: dat zijn 2 verschillende paarden joh! wat een verschil zeg, hij is heel mooi opgeknapt en ook hele mooie manen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:28

Hoi allemaal!!!

Hoe is het met Essie, Timbers?
En Airiin, jeetje, wat erg allemaal.... Ik zou daar ook echt ziek van zijn Verdrietig . Hoe is het nu?

Zwerte, zoooo, wat is die van jou opgeknapt, zeg. Lachen

Jaaaaa, Dani komt met Reina bij ons staan, gezellig!! En hopelijk Inge ook met haar prachtige Tjits. Mooie foto's weer van jullie paarden, zeg. Leuk!!

Inge, kom je ook naar het weiland kijken als je weer in NL bent? Ik doe mijn uiterste best om die plek voor je vast te houden, want zou het ook super vinden als jij er ook gezellig bij komt. En dan komt er waarschijnlijk nog een Shetlander bij. Ik heb nog twee mensen met twee Shets, die ook graag willen komen. Maar ja, dan zijn het weer 4 i.p.v. 3 paarden (en mijn stalbazin wil er in principe alleen maar 3). Dus moet weer even gaan praten met haar of die twee Shetjes er ook bij kunnen. Dan hebben we ook een kudde van 8, een mooi getal (als oude Nouschka inderdaad ingeslapen wordt, anders zijn het er 9).

Ik hou ook heel erg van Sam in wintervacht. Het is zo lekker zacht en knuffelig. Zou deze staat van de vacht echt nooit willen missen!!! Scheren, nou, echt niet!!! Toen ik Sam kreeg had hij een uitgedunde staart en vrij dunne manen. Ik ben dus wel regelmatig bezig met antiklit e.d. en bij ons werkt het prima. Ik borstel zijn manen en staart dagelijks. Nu na ruim 2,5 jaar is zijn staart lekker vol en zijn manen zijn ook veel dikker. Maar ze mogen van mij nog langer worden, maar dat gaat niet superhard. Zijn maantop was echt dun en kort, maar die is gelukkig ook wat dikker en langer geworden. Ben dol op lange haren. Haha!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:21

Ik vind jouw paard zo mooi, Inge! ... Dat moest ik even kwijt Bloos .

Edit; wow, zwerte! Is dat echt hetzelfde paard! Hij ziet er fantastisch uit Ja.
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 27-11-08 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:25

En dan lees je in sommige topics op bokt dat sommigen dravers zo lelijk vinden. Nagelbijten / Gniffelen
Tja, die mensen hebben geen smaak, vrees ik. Haha!

Tjitse is prachtig Lovers . Lijkt me ook een geweldig kuddegenootje voor Sam. Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:05

Inge, je paard is idd echt prachtig, begon spontaan te kwijlen haha

tnx voor de complimentjes over rock, ik was zelf ook best verbaasd om dit verschil nu zo duidelijk te zien... heb hem al die tijd elk weekend wel gezien dus dan gaat het zo geleidelijk! Zo valt het verschil pas echt op! Ben dus ook vreselijk benieuwd hoe hij volgend jaar is!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:08

Ik zie allemaal mooie paarden voorbij komen op de foto Lovers leuk hoor!

Met Es gaat het veel van hetzelfde.......mijn stalgenootje vertelde me gisteren wel dat ze haar van de week uit de stal wilde volgen...dus dat klonk hoopgevend.

Vanmorgen lag ze en wilde ze niet opstaan....omdat ik maar een half dagje hoefde te werken heb ik haar water aangeboden en hooi bij haar neergelegd, kon ze lekker eten en lekker laten liggen. Ik wilde dan om 12u gaan kijken, maar mijn stalgenootje belde al dat ze lekker met haar neus uit het luik naar buiten stond te kijken........dus ben ik maar naar huis gegaan.

Ik moet echt een uurtje plat want ik ben kapot en stond net de tollen op mijn benen Bloos emoties slurpen energie zeg maar.

Hopelijk komen vandaag of morgen de nieuwe medicijnen binnen kan ik daar mooi mee beginnen....MSM en Pro Bioforte gaat ze erbij krijgen en ik zit nog aan Hemo huppeldepup (moeilijke naam) te denken om er bij te gaan geven. Maar eerst maar eens kijken hoe ze het oppakt op de MSM en pro bioforte erbij.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:55

Wat een supermooie paarden allemaal op de foto!!

Roxy is blijven hangen aan haar halster en nu heeft ze een wondje op haar neus, balen... Ze zal wel weer erg kopschuw zijn nu. Ik ben op het moment echt ZO druk met werken en sinterklaas en alles dat ik nauwelijks tijd heb om naar haar toe te gaan, helemaal nu mijn fiets ook nog eens een lekke band heeft en ik overal heen moet op de boodschappenfiets (mannenfiets met 1 trapper -_- )

Ik heb wel een reactie gehad op mijn advertentie van iemand hier uit de buurt, maar dat is nog niet zeker en pas vanaf ergens lente volgend jaar. Dat gaat dus niet helemaal lukken...

Ik durf eigenlijk echt niet meer naar Roxy heen, het doet me zo'n pijn om te weten dat ze er straks niet meer is... Ik ben bang dat ik helemaal uit elkaar val als ik bij haar ben. Ik zit zo vol met emoties en stress op het moment...

Timbers, hopelijk gaat het echt de goede kant op met Esther! Maar ook aan jezelf blijven denken hoor Knipoog

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:29

Bedankt allemaal voor de complimentjes over Tjits! Bloos Bloos Haha! Vind hem zelf ook prachtig, van buiten maar zeker ook van binnen. Echt een lieverd, een grapjas. Lovers
Afbeelding
Afbeelding Aahh die oogjes, smelt...

Foto's zijn van een fotoshoot afgelopen zomer. In december komt dezelfde fotograaf voor een wintershoot. Krijg nooit genoeg van foto's kijken van Tjits, en zeker niet als het zulke mooie foto's zijn. Pling

@ Zwerte; staat jouw paardje toevallig in Arnhem ?

Ja ik kom zeker kijken in december Natas!! 14 december ben ik weer in Nederland, heb dan lekker 1.5 maand vrij dus dan kunnen we even een afspraak maken! Lachen Lijkt mij ook superleuk, als Tjits naaraa Loosdrecht zou komen!

Timbers, goed aan jezelf blijven denken ook hoor. Dit hou je niet vol zo! Fijn dat het wat beter gaat met Essie, we duimen gewoon door. Lachen

Airiin, het lijkt mij ook heel moeilijk om naar je paardje te gaan, wetende dat ze misschien niet meer lang bij je zal zijn. Maar toch, ikzelf zou wel blijven gaan. Ik denk dat ik er spijt van zou krijgen anders... Probeer gewoon te genieten van de tijd die jullie nog samen kunnen doorbrengen. Sterkte, zal onwijs moeilijk voor je zijn... Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:20

Airiin, ik geloof dat ik niet meer bij mijn paard weg te slaan zou zijn, in jouw geval. Ik zou elk moment aanpakken om nog te genieten van hem, zijn speciale geur te ruiken, hem aan te kunnen raken en aaien en zijn onderzoekende lipjes in mijn nek te voelen etc.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je je heel, heel verdrietig voelt, hoor Verdrietig . Ik zou ook echt kapot van verdriet zijn als ik zou weten dat het definitieve einde er aan zou komen.

Wij hebben op onze stalling een stokoude, lieve Shetlander in de kudde, die eerdaags ingeslapen wordt. Ze is in de 30 jaar en heeft in haar leventje keihard gewerkt als lespony. Mijn dochter is stapelgek op die pony, maar ze is gewoon helemaal op en om haar nog een winter in leven te houden, is gewoon geen optie. Ik heb eigenlijk al uitgebreid afscheid van haar genomen, omdat het elk moment kan gebeuren. Mijn dochter, ze is ruim 3,5 jaar, snapt dondersgoed wat 'inslapen' betekent. Dat het betekent dat ze weggaat en nooit meer terug komt. We hebben van de week samen zitten huilen op de bank (ja, ik weet dat ik misschien sterk moet zijn, maar kon me niet inhouden) en ik heb haar proberen uit te leggen wat de 'eeuwige groene weides' zijn.
En dan gaat het nog niet eens over mijn eigen paard.........

Ik wens je heel, heel veel sterkte en kracht toe in elk geval..... Ach gut

Inge, jaaaaa, leuk als je komt!!! Gaan we doen!! Knipoog

Timbers, take good care, he? Ach gut

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:21

Es heeft in de bak gelopen Haha! Haha! Haha!

Nu maar wel even hopen dat ze morgen geen terugslag heeft.......maar vanmiddag heeft ze even lekker een uurtje bij de rest gestaan.
Op de terugweg hadden we wel een kleine discussie want Es wilde niet meer verder....maar ja we konden niet midden op het erf blijven wonen. Dus even doorvragen en vertellen "we kunnen hier niet blijven wonen Es, je moet naar huis".

Laatste stapjes naar haar stal versnelde ze....en binnen even die zucht "we zijn er weer". Even een dikke knuffel gegeven en verteld wat een fabeltastisch geweldig knap paard ze was en dat deze prestatie meer waard was dat olymisch goud Cool

Coooooooooooooool paard! Geweldig paard, luv her Lovers

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:14

hallo allemaal, Wat een mooie paarden zie'k hier voorbij komen! En zwerte, wat is die van jou mooi geworden zeg!!!!
Ik heb dravers enorm leren apprecieren. Een vriendin van me heeft eentje en 't is echt een geweldig leuk paardje!!! Vroeger moest ik er niets van hebben, maarja onbekend maakt onbemind hé Lachen
Timbers: wat leuk dat esther weer wil lopen! Ik blijf voor je duimen dat het goed mag blijven gaan!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:28

wat vinden jullie van de opleiding: dier&gedrag? Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:30

ken de opleiding niet... tinley?

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:56

mooie foto's inge

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:10

Ohhhh ik ben nu echt zoo blij Hyper! er is een klein kansje dat ik een plekje heb gevonden voor Roxy!! Hier in de buurt ook nog, dus dat zou helemaal geweldig zijn Haha!

Timbers, gefeliciteerd! Hopelijk blijft het steeds een beetje beter gaan!

Twiggy, ik denk dat openlijk verdrietig ergens over zijn juist heel goed is. Dan leert je dochter dat het helemaal niet erg is om ergens verdriet over te hebben en dat je dat ook mag tonen. Ik heb zelf altijd geleerd 'mezelf groot te houden' met als resultaat dat ik nu nauwelijks kan huilen in de buurt van andere mensen. Ik stop het allemaal maar weg en uiteindelijk ontplof ik om niets.

Ik zal morgen eens foto's maken, het weer zou beter worden en ik heb dan tijd om mijn band te plakken. Wel zo fijn want ik kan niet een uur fietsen op die fiets met 1 trapper die ik nu in gebruik heb... Soms, soms wil ik best wel graag een rijbewijs Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:08

super airiin!! hopen dat het doorgaat!!

Twiggy, ik ga helemaal met airiin mee wat betreft het huilen. Openlijk verdriet hebben over dit soort zaken is juist heel goed!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:58

oooh Airiin! wat een super goed nieuws! Ik hoop voor jou dat het doorgaat!

Hier minder goed nieuws vandaag... Casandra stond vanochtend op 3 benen. Haar hoefbal aan haar linker voorvoet voelde warm aan. de veearts komt pas tussen 12 en 4 (ging bellen), pfffff moet ze nog zolang met zoveel pijn rondlopen! Arme arme meid!!! Ik was echt zooooo geschrokken! En de stress vreet momenteel enorm aan mij!