Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:De enige reden waarom je een ijzer onder een paard zijn hoef zou moeten slaan als ie ivm een operatie of ongeluk een deel van zijn hoef mist.
In alle andere gevallen is zonder ijzer altijd beter dan met. Bijna alle andere problemen zijn op te lossen zonder ijzer. Met ijzer los je namelijk niks op, je bestrijdt alleen t symptoon.
Arabesk schreef:een goeie smid is een smid die een sierhekwerk van zijn ijzers smeed
Arabesk schreef:Hoe wil jij een gebroken hoefbeen oplossen zonder ijzer (met extra zijlippen en een balkondersteuning) ??De enige reden waarom je een ijzer onder een paard zijn hoef zou moeten slaan als ie ivm een operatie of ongeluk een deel van zijn hoef mist.
In alle andere gevallen is zonder ijzer altijd beter dan met. Bijna alle andere problemen zijn op te lossen zonder ijzer. Met ijzer los je namelijk niks op, je bestrijdt alleen t symptoon.
Arabesk schreef:ik viste dit van HN af
Hallo,
>>>>> Zoals het nu lijkt treedt per 01.01.2007 het nieuwe
>>>>> Hufbeschlagsgesetz in Duitsland in werking, waarschijnlijk
>>>>> zonder de toevoeging dat bestaande Hufpfleger hun beroep mogen
>>>>> blijven uitoefenen. Mooie boel dus, als dat doorgaat, ben
>>>>> benieuwd. Als Nederlandse schijn ik geluk te hebben, want ik
>>>>> val als Nederlandse Hufpflegerin (Cursus Groene Welle) niet
>>>>> onder de Duitse wet en zou dus gewoon nog mogen bekappen.
>>>>> Enkele weken geleden is er een protestrit door Duitsland
>>>>> geweest, met als plan dwars door Duitsland naar Berlijn te
>>>>> rijden. Helemaal naar Berlijn is er helaas niet van gekomen.
>>>>> Zonde, dat geeft toch eigenlijk weer de bijsmaak dat het aan de
>>>>> blote voeten ligt.
>>>>> Groeten,
>>>>> Monique
>>>>
>
weet iemand hier meer over? Ze zijn duidelijk in duitsland bezig om Strasser dwars te zitten. Met de bekende duitse grundlichkeit proberen ze weer fijn afwijkende zaken uit te roeien...
Sugarmiss schreef:Hoe wil jij een gebroken hoefbeen oplossen zonder ijzer (met extra zijlippen en een balkondersteuning) ??
arno8 schreef:Tja, logisch dat het aan banden wordt gelegd na al die 'verschrikkelijke' resultaten...
Wat komt er hierna? Iedereen die zijn paard op een wei met inloopstal heeft, moet hem voortaan 24/7 op stal zetten?
jackie schreef:@BZ: je hebt geen hulp nodig.en dat verhaal van het hoefbeentje klopt ook.
ik vind het wel absurd dat straks iedereen die paardenhoeven wil gaan bewerken in Duitsland eerst een opleiding voor hoefsmid met het hele ijzerverhaal erbij moet volgen en daarna pas kan gaan bekappen. de bestaande bekappers zijn dan meteen werkeloos en strafbaar als ze hun beroep uitoefenen. ze hebben daar met de duitse gruendlichheit het kind met het badwater weggepleurd.
Citaat:Ik ben erg tevreden over mijn ijzers, de hoeven van mijn pony
groeien niet zo hard en ik doe er soms zelfs 15 weken mee.
Morrie schreef:sufferd, word je niet in dank afgenomen..... ik ken ook mensen die het een sport vinden om de ijzers er zo lang mogelijk onder te laten zitten en daar nog trots op zijn ook.....