De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:46

ja? kom je er ook weleens dan?

Gerrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:58

Jovarna schreef:
Gerrie schreef:
Ik noem het niet zo , ik wacht rustig af wat, hoe en wanneer hij zijn bevindingen gaat publiceren..

Sinds wanneer zijn die nieuwe bevindingen dan? Ik heb hem nl. zo'n anderhalf jaar eens gesproken en toen waren we het niet eens, en was hij nog overtuigd Strasseraar.

die info kreeg ik vorige week!

Zo zie je maar weer

Mensen en meningen veranderen..

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:25

Ziet er goed uit jackie!

Hier gaat het ook erg goed met de hoeven van de paarden. Ik ben nu 2 keer met mijn vriend en Wit en Orlanda het bos in geweest, en ze lopen daar prima, niet een misstap door gevoeligheid. En dat terwijl de paden dus ook voornamelijk bestaan uit steentjes (zie foto jackie zeg maar). Vorig jaar liep Orlanda echt niet lekker op steentjes, nu stapt, draaft en gallopeerd ze erover zonder problemen. Wits hoeven zien er naar een buitenrit ook nog goed uit, voorheen brokkelde of scheurde er altijd wel iets af, maar dat stadium is verleden tijd!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:50

Gerrie schreef:
Wat ik van de korte hint begrepen heb gaat het niet eens zozeer over beslaan of niet, maar over de tot nu toe zienswijzen over stand en biomechanika van de voeten en wat daar mee samenhangt...

Zijn mail aan dr Strasser over zijn vondst is nog onbeantwoord gebleven....

Dan zal de uitkomst wel ongunstig zijn geweest voor de stand die Strasser voorschrijft.

@ Jackie wat een prachtige hoefjes!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:10

Hopelijk is er niets ernstigs met Jackie, en wat was er met Briolette?

De hielen van Eros lijken nog wel hoog, maar evengoed dan best nog stralen. Bij Opala zijn de stralen erg geslonken met deze droogte.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:17

jackie schreef:
ja? kom je er ook weleens dan?

Ik heb 22 jaar in Huizen gewoont

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:19

opala schreef:
Bij Opala zijn de stralen erg geslonken met deze droogte.

ja die van Bessie zijn ook een beetje verschrompeld om te zien . Ik maak de hoeven braaf elke dag nat, ook de onderkant. Weken in een emmer lukt nog niet, dan vliegen de emmers je om de oren...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:41

Walter's stralen waren ook wat geslonken, maar na de bekapbeurt van vrijdag zal het beter moeten gaan. De dubbele zool zit er nog steeds, maar het lijkt wel wat minder te worden.

Wat wel leuk is, ik regel de bekapper altijd samen met een vriendin. Haar 9 jarige merrie had dubbele zolen en een bokvoetje voor. Het bokvoetje is nu bijna weg. Vrijdag is er een flink stuk van de hielen af gegaan. Zondag hebben we een buitenritje gemaakt. Ze liep op losse steentjes wel iets gevoelig, maar eigenlijk loopt ze gewoon als een trein!

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:52

Shy loopt weer onregelmatig

Ik weet nietmeer hoe het nou komt Het is telkens links voor en af en toe is het heel erg en dan weer minder.
Ze zet dat voetje gewoon heel anders neer, rechts heel voorzichtig en links plof-schuif.
Haar voetjes zien er hetzelfde uit en ook de slijtage is hetzelfde

Nu loopt ze in het mulle zand weer goed en op de stenen weer minder.
Ze is nogsteeds gevoelog als ze op een steentje gaat staan op de harde weg maar in het gras niet, dus ik denk dat dat wel zou blijven.
Maar dat onregelmatige lijkt me niet goed.

Vandaag maar weer eens rust en morgen ook dan eens kijken hoe ze loopt.
Als het niet weg gaat toch maar weer een DA erbij al kwam daar de vorige keer niets uit.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:54

Haal er eens een goede bekapper bij zou ik zeggen....

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:56

Wendy schreef:

ja en dan kan ze weer niet lopen van de pijn Nee geen andere meer aan haar voetjes.
Vorige week was de smid er en die heeft ze nagekeken, alles was OK

Het probleem zit waarschijnlijk in haar schouder.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:57

pony25 schreef:
Wendy schreef:

ja en dan kan ze weer niet lopen van de pijn Nee geen andere meer aan haar voetjes.
Vorige week was de smid er en die heeft ze nagekeken, alles was OK

Het probleem zit waarschijnlijk in haar schouder.

Als ze niet meer kan lopen is het geen goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:58

Een DA heb je imo niet veel aan.
Je kunt er beter een ostheopaat bij halen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:03

ik ga een kapmes halen denk ik, de overgroeide steunsels zijn zo hard

Ik had trouwens een vervelend voorvalletje. Een heleboel mensen vragen of ik hun paarden wil bekappen, omdat er niemand in onze buurt zit die NB doet. Ik vind het prima om mensen op weg te helpen, meestal kom ik 1 of 2 keer, zodat ze kunnen zien wat NB doet en adviseer ze daarna dringend om zelf een cursus te gaan doen. (Ik werk nl. 40 uur en ik heb de bouw er ook gewoon niet voor.) In het verleden is er wel misbruik van me gemaakt, dus ik vraag nu 15 euro voor een bekapbeurt en als de hoeven echt mega paasei lang zijn 20 euro. Een nieuwe vijl is tenslotte ook niet gratis (en ik vijl niet graag met een oude botte vijl ik koop vaak nieuwe) en de mesjes gaan ook hard op deze manier. Bovendien ben ik met een gewone bekapbeurt meer dan een uur bezig en met lange hoeven doen ik meestal eerst voor en kom ik later terug voor de rest (anders trek ik het niet).

Mijn buurman vroeg ik of zijn paard wilde bekappen. (Hele lange hoeven en knetterhard). Ik kwam niet verder dan de voorbenen zo lang als ze waren. Dus ik had beloofd om later in de week terug te komen. Zeg ik vrijdag tegen hem 'ik kom het vanavond afmaken'
Zegt ie boos 'ik maak het zelf wel af!!!' hier is 10 euro.

???
Of hij is beledigd omdat ik het niet gratis voor hem deed, of hij is beledigd omdat ik niet meteen de volgende dag terugkwam (mijn oma is overleden en ik was er de hele week niet). Ik heb nog niet de emotionele fitness gehad om te vragen waarom ie nu boos is, ik kan het er even niet bijhebben, maar het zit me wel nog steeds dwars.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:04

dat vind ik ook. haal er een ostheopaat, of een fysio bij. Een DA ziet echt minder...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:06

@ ara: misschien had ie zelf zijn dag niet?? veel mensen reageren dingen op een ander af, terwijl het niets met die persoon te maken heeft...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:08

Opala heeft achter idd dubbele zolen. Je kunt het eigenlijk heel makkelijk herkennen aan de kleur. Niet goed is wit, wel goed is gemarmerd grijs, maar dat wisten jullie natuurlijk al . Zelfs voor mijn vlijmscherpe mesjes is er geen doorkomen aan. Ik wacht nu even een regenachtige periode af en dan ga ik verder op zoek naar de echte .

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:08

angela88 schreef:
@ ara: misschien had ie zelf zijn dag niet?? veel mensen reageren dingen op een ander af, terwijl het niets met die persoon te maken heeft...

ja dat zou kunnen, maar voel me gewoon zwaar k*t. Hij kijkt me nu ook niet meer aan en groet niet meer...

Hallo?!?!?!?! Zeg dan gewoon wat er is, doe ff normaal zeg .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:09

@ara: enorm rot is dat! die 15 euro die jij vraagt is trouwens geen geld, bij een ander zijn ze veel duurder uit. Er zijn zoveel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat die hoeven zo lang waren is toch echt de eigen schuld van je buurman, dit incident heeft niks met jou te maken maar met hem!
Dat er geen NB'er in de buurt zou zitten is trouwens niet waar, die mensen reizen het hele land door. Zeker als je met een paar mensen op 1 dag een afspraak maakt komt er heus wel 1 hoor. Als ik jou was zou ik er helemaal mee kappen.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:10

Arabesk schreef:
Of hij is beledigd omdat ik het niet gratis voor hem deed, of hij is beledigd omdat ik niet meteen de volgende dag terugkwam (mijn oma is overleden en ik was er de hele week niet). Ik heb nog niet de emotionele fitness gehad om te vragen waarom ie nu boos is, ik kan het er even niet bijhebben, maar het zit me wel nog steeds dwars.

Je moet niet iedereen te vriend willen houden, daar heb je alleen je zelf mee.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:12

@ ara: als het je zo dwars blijft zitten: confronteer hem er dan mee, en zeg dat het je niet lekker zit, en waarom hij boos op je is. Vaak klaart dat toch de lucht (een beetje)

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:13

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Je kan moelijk de hele wereld te vriend houden.

Bijkomend probleempje is wel dat hij ook onze schapen doet, hij helpt de mensen van mijn boerderij er mee. (soort woongemeenschap) dus je kan wel op je vingers nagaan dat ie vroeg of laat een keer zijn verhaal gaat doen tegen een van mijn huisgenoten en DAAR zit ik nu ff niet op te wachten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:17

Dan zou ik hem er 'gewoon' mee confronteren.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:23

Jovarna schreef:
Een DA heb je imo niet veel aan.
Je kunt er beter een ostheopaat bij halen.

Dat bedoel ik ook eigenlijk maar het woord is zo lastig.
Is er eentje die wel betaalbaar is en ook in Rotterdam komt?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:23

Wendy schreef:
Als ze niet meer kan lopen is het geen goede.

Dan waren het 3 nietzo goede.