De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:40

Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen.

Zo ben ik wel vaker afgeknapt op bepaalde NH-trainingsstallen (ik zal geen namen noemen). Als je daar met je paard op cursus gaat, krijg je een stal tot je beschikking. Weidegang is niet eens geregeld. Kàn eventueel in overleg geregeld worden, maar....
En dan noemen ze zich NH en paardvriendelijk en je in het paard verplaatsen etc etc....

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:46

hmm dan zou ik met siets niet op cursus kunnen... als siets lang op staal staat is ze gewoon kreupel van de stijfheid

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:01

wat is lang op stal?
ze gaan 's nachts opstal en tussen de middag begreep ik.....

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:06

Morrie schreef:
Je paard moet ook ingeënt zijn en en recentelijk ontwormd zijn als je op cursus wil, ook niet echt natural.....

nee, maar wel logisch.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:07

een nacht is net iets te lang... maarja ik denk dat er wel meer paarden zijn die dat hebben.. dus tegen die tijd dat ik op cursus ga moet ik maar even duidelijke afspraken gaan maken hier over.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:22

Bij Emiel Voest stonden de paarden overdag in de wei (allemaal aparte weitjes) en 's nachts op stal.
Petra, maak je ook nog foto's van Banouck haar hoefjes van de zijkant en voorkant enzo??? Ben heel benieuwd naar de stand van de hoeven.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:27

Citaat:
nee, maar wel logisch.

de kans dat er voor de influenzastam geent is die gaat heersen is maar héél erg klein... maar ik heb hem braaf met de hele stal mee laten enten eind maart. Ik wilde alleen tetanus laten enten, maar dat kon niet zei de DA..... dus al die rotzooi er maar weer in laten spuiten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:17

Buitenzinnig schreef:
Citaat:
Marco is inmiddels met een eigen onderzoek begonnen en heeft verrassende dingen ontdekt die de hele zienswijze over bekappen behoorlijk op zijn kop kunnen gaan zetten..

Positief of negatief tov BV (blote voeten)???

Wat ik van de korte hint begrepen heb gaat het niet eens zozeer over beslaan of niet, maar over de tot nu toe zienswijzen over stand en biomechanika van de voeten en wat daar mee samenhangt...

Zijn mail aan dr Strasser over zijn vondst is nog onbeantwoord gebleven....

Wendy schreef:
Ik heb het vanmorgen met mijn smid (NB, maar doet ook easywalkers etc) ook nog over strasser gehad. Zij ziet er dus niet veel logica in, ze beweerde zelfs dat de slechte naam van NB ook wel iets te maken heeft met te rigoreus strasser werk.

Mijn merrie heeft nu ook easy walkers onder, maar dat is alleen als overgangsfase tot blootsvoets..

Marco is sinds hij trimt steeds minder rigoreus aan het werk, maar dat zal elke trimmer voor zichzelf uitmaken of ie de harde lijn volgt of toch inziet dat milder ook kan.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:22

Ik heb er bijna 3 jaar over gedaan om Shy zo op haar voeten te krijgen *baalt dat ze geen digi heeft*
Ze stond volgens de 3 smeden die ik erbij heb gehad met een lange teen en dat kon niet verholpen worden
Dus het leek net alsof ze bevangen was.

Nu loopt haar voetas netjes door van de koot over in de hoef

Ik doe het dus lekker rustig aan, al zal dat charly chaplin nooit over gaan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:32

ik hoorde vamiddag wie de eer heeft om onze Donald Duck te mogen bekappen, hij gaat er niet blij van worden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:00

Kinke schreef:
Petra, maak je ook nog foto's van Banouck haar hoefjes van de zijkant en voorkant enzo??? Ben heel benieuwd naar de stand van de hoeven.

Ja, dat was ik wel van plan. Lijkt me reuze interessant om de ontwikkeling van haar hoefjes van begin af aan vast te leggen.
Eén voordeel heeft ze: er zullen nooit ijzers onder komen.

(ps: ze blijven vannacht voor 't eerst buiten met z'n tweetjes)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:50

Citaat:
Wat ik van de korte hint begrepen heb gaat het niet eens zozeer over beslaan of niet, maar over de tot nu toe zienswijzen over stand en biomechanika van de voeten en wat daar mee samenhangt...

Oh jee de volgende religie??? *zucht* Nou ja, ik hoop dat de term "luisteren naar je paard" overeind is gebleven

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:20

hier zitten vast wel Parelliers bij: kijk ff hiero

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:26

Buitenzinnig schreef:
Citaat:

Oh jee de volgende religie??? *zucht* Nou ja, ik hoop dat de term "luisteren naar je paard" overeind is gebleven

of hij gaat het wiel opnieuw uitvinden....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:40

Citaat:
of hij gaat het wiel opnieuw uitvinden....

Nou-ou...als dàt zou kunnen?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:43

effe een update van Skip, de inmiddels exhengst. gisteren heeft hij voor het eerst kennis gemaakt met de kudde van dichtbij

Afbeelding

wijsneus Moon staat voorop. Briolette is hengstig en probeert Skip te verleiden. Jackie is het paard zonder oren en staat in het midden het verkeer te regelen. haar mama moet bij die enge vent weg, NU.

Eros is niet in beeld. die staat verderop te eten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:45

Buitenzinnig schreef:
Citaat:

Ik noem het niet zo , ik wacht rustig af wat, hoe en wanneer hij zijn bevindingen gaat publiceren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:57

Gerrie schreef:
Ik noem het niet zo , ik wacht rustig af wat, hoe en wanneer hij zijn bevindingen gaat publiceren..

Sinds wanneer zijn die nieuwe bevindingen dan? Ik heb hem nl. zo'n anderhalf jaar eens gesproken en toen waren we het niet eens, en was hij nog overtuigd Strasseraar.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:34

Leuke foto Jackie. Sowieso grappig om te zien hoe het ene of het andere paard met een nieuwe situatie omgaat.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:26

Jackie schreef:
wijsneus Moon staat voorop. Briolette is hengstig en probeert Skip te verleiden. Jackie is het paard zonder oren en staat in het midden het verkeer te regelen. haar mama moet bij die enge vent weg, NU.

Weten ze dat het familie is???

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:34

Meld me ook even weer in dit topic, kan ik het makkelijker terugvinden en verder meelezen!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:48

sflj schreef:
Meld me ook even weer in dit topic, kan ik het makkelijker terugvinden en verder meelezen!

we zitten al op bladzijde 484...nog even en er komt een deeltje 3

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:15

Buitenzinnig schreef:
Jackie schreef:

Weten ze dat het familie is???

who cares......

overigens moet Briolette op sexgebied niks van haar zoon Moon weten. maar die is eigenlijk nooit lang bij haar weggeweest.

Opala: het is een grappig stel, elk met een eigen karakter. je kunt er de hele dag naar kijken en het verveelt nooit.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:36

het weer viel mee vandaag en ik heb samen met een vriendin weer eens een buitenrit gemaakt. Eros was de klos. Jackie is helaas al een paar weken kreupel (Steffi komt morgen). Briolette loopt nog maar net weer zonder problemen, Moon is niet van mij en Skip nog in de gewenningsfase. 5 knollen op stal en maar eentje om op te rijden

op de hei
Afbeelding

pitstop bij LaPlace in Laren
Afbeelding
de pony is 25, heeft cushing syndroom en loopt op blote voeten. baasje bekapt al jaren zelf.

de hoeven van Eros na de rit (let op de ondergrond waar hij zonder te verblikken of te verblozen overheen liep. kan niet zonder ijzers, zei de smid vroeger)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hij heeft twee ongelijke voorhoeven. dat was vroeger veel erger. nu gaan ze steeds meer op elkaar lijken.

zijn achterhoeven hebben ook een hele verandering ondergaan. de toonwand is zeker 2 cm korter als vroeger (bij dezelfde lage hielen) wat de hoeven een stuk normaler uit laat zien.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:41

Leuk om te zien jackie bekend terrein