[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:48

van iski had ik het vanmorgen al via via gelezen..... eng hoor....

er stond bij ons in de landjes niet 1 fout nachtschadeplantje, maar wel 100.000...... we hebben van half 1 tot 4 met 3 man lopen spitten en trekken,morgen de boel nog es nalopen. Klusjesman kwam langs, maar ik denk dat Morrie bij boer Klaas overwintert. het is nog lang niet klaar daar, hij kan er pas heen als de stallen verbouwd zijn voor die 2 KWPN-ers, want een simpele ruin bij Morrie die 24/7 buiten kan in de winter is niet te regelen in het bekakte Gooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:33

Miirthe schreef:
Afbeelding
Ook al is ze nu weg, toch nog een fijn gevoel dat ze iig heeft kunnen aansterken, een inenting heeft gehad en toen we der los zette bij der zusjes werd ze helemaal vrolijk, rende erop los en als je der riep kreeg je een speelse, hoge rug Haha! . Ze had het bere naar der zin & heeft toch een mooie tijd gehad hier, om aan te sterken. Maar het is toch jammer Scheve mond

[Ingekort, anders zo lang]

Vandaag toen ik naar Keet ging meteen ff gekeken hoe het ging; Was al erg gewend aan alles, niet zo geinteresseerd in mij wat het alleen maar makkelijker maakt voor mezelf het verder los te laten.
Toen er een stuk of 5 van die koters met een moeder beesten kwamen kijken op de boerderij en de boer ze wees op de 'lieve kleine katjes' , zie je hoe dat beest doorgegeven, hardhandig gepakt en hoor je 'Pak em! Die witte! HEBBES!' 'Mag ik em even?' 'Nee, geef hier' . Vreselijk Boos!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:58

Net wezen wandelen met Visco, hij gedroeg zich echt voor geen meter.. Hele tijd schrikken enz, hijw as een beetje hyper Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:01

eh die man is vermoord ????!!
Ik kende hem niet maar dat is toch heel erg!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:03

Misschien komt het binnenkort wel op opsporing verzocht nofzo.

Morrie,en is al 300 euro geboden op je zadel,en hij staat er pas vanaf vanmiddag op.
Gaat goed toch? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:09

Met Keet ging het trouwens goed, iedereen op stal is alleen zo gefixeert op dat ik ga rijden, vanwaar al die haast Verward
Dinsdag heb ik er nog op gezeten (rondjes stappen) ging prima, wil pas een stap verder gaan als ik vol vertrouwen kan stappen. Alleen schrik altijd als ze zo hoog loopt, Friezen hebben nou eenmaal zo'n loodrecht staande hals, maar ik vind dat echt een doodeng gezicht vanaf der rug Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:40

Ik vind dat dier echt vréselijk om te zien Lips are sealed
Sowieso ben ik geen Arabierenfan; geef meer mijn voorkeur aan Katie's en Moritzjes. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:41

Oh, ik ga naar Den Haag, tot vanavond Doei!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:43

Ik ben wel arabieren fan. Maar niet van zulke arabieren

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:45

Miirthe schreef:
Ik vind dat dier echt vréselijk om te zien Lips are sealed
Sowieso ben ik geen Arabierenfan; geef meer mijn voorkeur aan Katie's en Moritzjes. Clown

hiet sluit ik me bij aan..... bij mij in de buurt staan ook wat Arabieren, niet van het type Anouar en Bessie, maar van het soort waar ik gewoonweg bang van ben...... van die nerveuze dribbeldingen met grote neusgaten, uitpuilende ogen, staart op de rug en een deuk in hun hoofd *brrrr*, maar de eigenaren van die beesten griezelen weer van Morrie.......

Vanmiddag sprak ik eenniet paarden iemand op de wei, (klusjespersoon) die vroeghoe vaak ik uit rijden ging, ik zei dus: nooit.... oh, zegt ie, oké kan ook..... was heel grappig.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:48

Arabieren hebben een gouden karakter, vind ik.
Ik zou nooit meer anders willen. Arabieren hebben voor mij iets dat andere rassen missen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:05

Aha, dan heb je nog geen draver gezien!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:17

vroeger op de manege hebben ze me 1 x gedwongen om een les op een Arabier te rijden, ik heb de hele les inm'n broek gescheten van angst.... wat ging dat hard en ongecontroleerd.... ik ben echt meer een koudbloedmens...... Ierse Hunters vond ik ook leuk vroeger, nu niet meer, die gingen ook hard, maar waren super te controleren.....
Ik was/ben ook veel te vet om op een Arabier te zitten, dat is echt geen pan.....dan moet je een slank typetje zijn zoals lenneke en arabesk

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:18

Dravers heb ik helemaal niks mee, sorry.
Ieder zo z'n ras/type

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:22

deze bejaarde gaan Jantje Smit en de Lama's echt niet redden vanavond..... ik lig bij GTST al te pitten op de bank...... echt leuk dat fulltime werken en maar 0,6 betaald worden.... er zijn nu zoveel klachten over bij de manager dat hij zo onderhand toch wel moet gaan beseffen dat hij een giga z'n denk/rekenfout maakt Boos!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:33

Morrie schreef:
vroeger op de manege hebben ze me 1 x gedwongen om een les op een Arabier te rijden, ik heb de hele les inm'n broek gescheten van angst.... wat ging dat hard en ongecontroleerd.... ik ben echt meer een koudbloedmens...... Ierse Hunters vond ik ook leuk vroeger, nu niet meer, die gingen ook hard, maar waren super te controleren.....
Ik was/ben ook veel te vet om op een Arabier te zitten, dat is echt geen pan.....dan moet je een slank typetje zijn zoals lenneke en arabesk

En volgens mij is het maar onzin. Ik geloof wel dat ieder ras zo ongeveer wel wat basiskenmerken heeft, maar ik denk dat de genen maar 5% van het karakter bepalen, de rest is afhankelijk van de opvoeding en hoe mensen het paard behandeld hebben.
Wat ik over dravers zeg is eigenlijk ook onzin, de enige die ik ken, is Volare, van andere dravers weet ik niks.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:41

ik heb ook niks met arabieren, ja arabesk, ik ben een trekpaardenfan Clown

Arabieren zijn heel gevoelig, die moet je niet op stal zetten en biks geven, dan worden ze levensgevaarlijk Nagelbijten / Gniffelen

Die arabier van de foto in dat topic is van de kossack stud, daar komen de voorouder van Bes ook vandaan. die man is schat en schatrijk geworden door te zwendelen eh handelen in stinkarabs.
Hij kocht poolse en russische slachtpaarden in en verkocht de goeie. Langzaam kon hij steeds duurdere paarden kopen en koopt nu allerlei dure arabs.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:43

trouwens toen arabesk laatst helemaal over de zeik ging van een stel lama's werd ie ineens echt arabisch ook om te zien Nagelbijten / Gniffelen dat was écht eng.

het is dus maar net hoe je ze over de zeik jent....

met een paar lama's in de ring wint arabesk ook de 1e premie Cool

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:45

Femke kan ook dribbelen,en zwevend lopen.
Als ze een plastic zak op haar af ziet komen over de weg,of als ze een vlieger ziet.
Dan gaat ze zweten en lopen,net een arab hoor...
(echt!!)

Ik vind eigenlijk alleen Femke maar mooi.
Geen een ander paard haalt het bij haar.
Zelfs andere tinkers niet.
Voor mij dan hé,ik kan me voorstellen dat andere mensen niet van Tinkers houden...
(eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen) Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:47

Ik wilde altijd een Tinker omdat ze Iers zijn, maar toen nam iedereen n Tinker en vond ik het niet leuk meer Zij zijn groot en ik is klein!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:48

Morrie kan dat ook en doet dat ook, vandaar dat ik er niet meer op rijd.....

lama's hou op over lama's...... ik knal dat kreng nog es af....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:48

Ik vind arabieren geweldig! Al heb ik alleen nog maar arabierenkruisingen gereden trouwens, heel af en toe een volbloed.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:19

ik heb helemaal niets met arabieren, alleen anouar en arabesk vind ik wel leuk om te zien, zij lijken niet op die die 'barbie-arabieren' ofzo denk ik.
Nee hoor, doe mij maar Friezen en koudbloeden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:42

Ik heb geen voorkeur voor een ras. Vroeger vond ik Friezen erg mooi, en dikke Belgen (deze vind ik nog steeds erg leuk, niet om zelf te hebben trouwens).
Mijn voorkeur ging altijd uit naar donkere en zwarte paarden, en nog steeds. En nu heb ik er zelf twee! Go jij! Go jij!