De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:50

opala schreef:
Gerrie schreef:
Marco is inmiddels met een eigen onderzoek begonnen en heeft verrassende dingen ontdekt die de hele zienswijze over bekappen behoorlijk op zijn kop kunnen gaan zetten..
Hij zal eea toelichten in een wetenschappelijk verantwoord boekwerk.

Vraag me niet om specificaties want die heb ik niet

We zullen moeten wachten op het boek

Moeilijk hoor wachten

Tja, ik kan het ook niet helpen..zit vrij dicht bij de bron, maar verdere details geven kan nu nog niet..

Ben wel zeeeer benieuwd uiteraard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:03

Morrie schreef:
ja en dat zachte gaat ook nog "vervellen" ik heb wel eens zo'n zooltje gevonden, heel bizar......

Wanneer gaat dit zo'n beetje gebeuren Morrie?

Anoniem

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:10

Antheman schreef:
JE hebt dus een veulen? Gefeliciteerd!

Heel apart zo´n hoef! Fijn dat je ons laat delen hierin.

Heb je direct imprinting gedaan dat je deze foto kon maken?

Yep, Jovarna is woensdag heel vroeg in de ochtend bevallen van een prachtige dochter!
http://jovarna.web-log.nl/log/5795952

Ik vind de hoefjes ook heel bijzonder. Toen ik ze zag na de geboorte, dacht ik "Da's nie goed...!" . Maar zo zijn de hoefjes dus bij veulentjes. Leuk om de ontwikkeling van de hoefjes te fotograferen.

Ik heb ongeveer 3 uur na de geboorte inprenting gedaan. En in de loop van de dag ook. Ze vond meteen alles prima. Ik blijf haar de komende dagen ook gewoon overal aanraken, bijv. met m'n hand zachtjes langs haar beentjes en hoefjes etc.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:26

toen arabesk geboren werd hebben mensen de dierenambulance gebeld omdat zijn hoeven niet goed zouden zijn, helemaal zacht en raar van vorm Willem werd gebeld dat zijn paard niet goed was hij vliegend erheen, stonden er tig mensen omheen, dierenamb. erbij met zwaailichten en al. Willem heel droog "oh die hoeven zijn prima hoor, wat denken jullie dan, dat ze met ijzers geboren worden????"

Bessie is geboren in een weilandje dat pal aan de weg ligt en waar half volendam 's avonds langs loopt op hun rondje Edam....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:52

Jovarna schreef:

Een prachtig verslag . Geniet en koester dit moois, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen . Het lijkt mij ook werkelijk een van de mooiste gebeurtenissen die je maar kunt hebben met je paard.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:28

Bandida schreef:
Ik heb mijn paard gisteren ook bekapt en kan nu zeker nog een dag of twee van de geur genieten. Hebben jullie dat ook, die 'hoevengeur'?

nee, niet bij mijn eigen paarden. die stinken niet.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:33

Morrie schreef:
welkom in de wereld van NB..... zodra het woord NB ergens valt ben je een extremist die anderen koste wat kost wil overtuigen, al zeg je nooit iets..... ik durf al niet eens meer naar hoeven te kijken, want dan krijg ik al de wind van voren, al zeg ik niets en probeer ik neutraal te kijken. Zo is het nu eenmaal.....

ik was vandaag bij een klant die op punt stond om haar ijslander met prachtige hoeven te laten beslaan. kon het niet laten.............
nageltjes zijn gevijld ik heb overigens het vieze woord (NB) niet in mijn mond genomen.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:35

Hannanas schreef:
waarom zijn sommige mensen toch zo tegen natuurlijk bekappen?

omdat ze nog van natuurlijk nog van gewoon bekappen verstand hebben en de mening van hun hoefsmid lopen te verkondigen??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:35

Ik denk dat ik veranderingen zie in de hoeven van Walter door het buitenstaan, maar ik wacht nog even af. Vandaag komt de bekapper, dan weet ik of ik het goed had

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:03

Citaat:
Wanneer gaat dit zo'n beetje gebeuren Morrie?

dat weet ik niet precies meer, wel binnen een week

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:28

jackie schreef:
Hannanas schreef:
waarom zijn sommige mensen toch zo tegen natuurlijk bekappen?

omdat ze nog van natuurlijk nog van gewoon bekappen verstand hebben en de mening van hun hoefsmid lopen te verkondigen??

dat denk ik ook. 'De hoefsmid zegt dat NB slecht is'

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:27

Shyla is gisteren 7 geworden

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:50

Citaat:
Marco is inmiddels met een eigen onderzoek begonnen en heeft verrassende dingen ontdekt die de hele zienswijze over bekappen behoorlijk op zijn kop kunnen gaan zetten..

Positief of negatief tov BV (blote voeten)???

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:15

ik verwacht positief nieuws, alles aan NB (incl. Strasser) is zoveel logischer

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:29

Ik heb het vanmorgen met mijn smid (NB, maar doet ook easywalkers etc) ook nog over strasser gehad. Zij ziet er dus niet veel logica in, ze beweerde zelfs dat de slechte naam van NB ook wel iets te maken heeft met te rigoreus strasser werk.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:33

laatst op de Parelli inof avond hoorde ik heel schokkend nieuws over de nieuwste smid van Parelli, daar werd ik niet echt vrolijk van....

Hij zet paarden in 1 klap goed op de voeten, koste wat kost (ijzers, zolen, wiggen siliconen whatever) en dan lopen ze een paard dagen beroerd van de spierpijn (?? zitten immers geen spieren maar alleen pezen in de benen) en daarna gaan ze als een zonnetje.......

Degene die het vertelde was vorig jaar nog 100000% overtuigd NB-er maar nu niet meer, ze heeft het gezien en is er razend enthousiast over.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:36

Dat vind ik enge dingen...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:05

daar heb ik het ook niet op. Daarom vind ik strasser ook niks.. ik vind dat je alles langzaam moet doen.. rigoreus maakt alleen maar dat als het fout is, het ook goed fout is.. en dan gaat het herstel niet zo snel als het veroorzaken...

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:40

Nu wil ik het eigenlijk weten ook... hoe belangrijk vinden parelli e.c. het welzijn van paarden? Ik mailde naar eddy modde met de vraag hoe de stalling daar geregeld is omdat ik mijn paard niet op stal wil zetten. Kreeg ik zo'n antwoord terug van: dat moet je paard maar leren dan.

Ik vind het gewoon niet van respect tegenover een paard getuigen om hem in een stal op te sluiten. Ik snap dat sommigen geen keus hebben, maar als je een nieuw centrum bouwt dan denk je daar toch aan?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:41

Parelli heeft zijn paarden gewoon op stal, onder dekens, op ijzers etc

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:46

ze schijnen wel veel buiten te lopen, heb ik gehoord van iemand die er pas geleden 6 weken geweest is en dat ze op ijzers lopen klopt, ze hebben die nieuwe smid immers

het gekke is dat ik een Parelli cursus ga doen op een natural bedrijf,maar dat mijn paard daar wel 2 nachten op stal moet..... beetje jammer, ik ga nog even in de buurt rondkijken of hij ergens op de wei kan, want anders heb ik 3 dagen een vreselijk vervelend paard.......(ik ken daar gelukkig héél veel mensen, dus dat zou wel moeten kunnen lukken)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:31

arno8 schreef:
Nu wil ik het eigenlijk weten ook... hoe belangrijk vinden parelli e.c. het welzijn van paarden? Ik mailde naar eddy modde met de vraag hoe de stalling daar geregeld is omdat ik mijn paard niet op stal wil zetten. Kreeg ik zo'n antwoord terug van: dat moet je paard maar leren dan.

Jeetje, wat een afknapper!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:34

ja dat kreeg ik ook te horen toen ik zei dat ik hem niet op stal wil hebben...... het schijnt dat de paarden helemaal kapot zijjn van alle indrukken en nieuwe dingen en altijd rustig op stal staan......

Je paard moet ook ingeënt zijn en en recentelijk ontwormd zijn als je op cursus wil, ook niet echt natural.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:36

En ònrustig in de wei ofzo??
En maw, tis niet zo erg, want je paard is toch moe?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:38

waar ik op cursus ga hebben ze geen wei, maar alleen zandpaddocks.....

ze wilen de cursuspaarden strikt gescheiden houden van hun eigen paarden, daar kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen.

Morrie kan niet alleen in een wei staan, heb ik van de week gemerkt.....