De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:34

Ara: Gecondoleerd en sterkte

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:41

Antheman schreef:
Arabesk schreef:
ik hoorde dat www.paardenwerkplaats.nl niet meer bestaat.. Karen heeft haar bedrijf opgeheven..
Da's balen want het was een goede site om naar te verwijzen

Mijn bek valt open......

*veegt bekkie weer bijelkaar en plaatst het weer terug*

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:39

Pfff, even hier stoom afblazen. Op TI is er een topic gestart over natuurlijk bekappen. Er wordt nu van alles bijgesleept zoals een tinker met artrose dat te wijten is aan NB ?? Een paard "in training" (wordt 4x per week een uurtje in de binnenbak gereden...) dat geschoren is en buitenstaan, oh nee want dan moet berijdster veel te lang droogstappen etc.
Nou ben ik helemaal geen die hard maar mijn broek zakt van sommige reacties echt af zoals "mijn paard komt maar 1 week per jaar buiten en vindt dat prima". Gedverdegedver

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:43

Joh Flicka: laat waaien. *adem in*knip bonsai*adem uit* Het heeft echt geen zin om met zulke mensen in discussie te gaan. Ze moeten het zelf willen en dan kun je ook het een en ander uitleggen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:26

Het is echt iets van "wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Ik dring helemaal niemand iets op want ben 4 jaar geleden bij toeval aan een NB'er gekomen en ben er gewoon blij mee. Hij bekapt tegenwoordig ook de paarden van de stalhouder (ex-boer van 71) en dat wil wat zeggen!
Maar ik erger me nu even aan de traditionele ijzers+dekens+stal reacties. Maar ik ga wel even yoga-en

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:29

Stoom afblazen mag altijd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:36

welkom in de wereld van NB..... zodra het woord NB ergens valt ben je een extremist die anderen koste wat kost wil overtuigen, al zeg je nooit iets..... ik durf al niet eens meer naar hoeven te kijken, want dan krijg ik al de wind van voren, al zeg ik niets en probeer ik neutraal te kijken. Zo is het nu eenmaal.....

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:38

heej, wat is natural kappen eigelijk?
ben niet zo thuis in de natural wereld

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:46

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:49

Ik heb trouwens een ijslander bekapt het weekeinde

Erg interessant, zeker omdat al die IJscoos die bij ons op ijzers staan, omdat ze dan goed horen of de tölt zuiver is.

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:54

oke dankje opala!
alleen, hoe doen ze het presies?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:54

de Ijslanderdames die bij ons tegenover zitten, hebben ze altijd blootsvoets lopen, ze bekappen ze zelf op hun eigen methode, soms hebben sze er eentje op ijzers, die is dan voor de verkoop.

Een van die dames kwam gisteren kijken toen ik aan het Parellien was, ze vond het intrigerend, ook de verandering in Morrie (zij staan ind e winter ergens anders, dus ze kon het verschil goed zien).
Morrie is nu alleen helemaal verliefd op haar merrie,......die mocht bij hem in de bak rollen gisteren, nu begint ie te hinniken als ze langsloopt, hij kwijlt er nog net niet bij....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:01

lieniminnie schreef:
oke dankje opala!
alleen, hoe doen ze het presies?

Dat staat op de site beschreven en wanneer je het multimediapakket bestelt, kun je de hele bekapping zien (DVD)

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:01

Wendy schreef:
He? Wat plotseling?

Ze stond laatst nog enthousiast met een standje op de open dag van de Balingehof?

Klopt!

Ik heb nog met haar gesproken en ze vertelde toen al dat ze zich noodgedwongen moest gaan laten inschrijven bij het arbeidsbureau...

Goede baan opgezegd om dure Strasser opleiding te volgen om nu vervolgens niet rond te kunnen komen.

Paarden bekappen is prachtig werk , maar er viel voor haar geen droog brood mee te verdienen..

Wendy schreef:
Op de officiele strasser site staan verder nog marco krul en ene Robert Trosch (in opleiding)

Marco is inmiddels met een eigen onderzoek begonnen en heeft verrassende dingen ontdekt die de hele zienswijze over bekappen behoorlijk op zijn kop kunnen gaan zetten..
Hij zal eea toelichten in een wetenschappelijk verantwoord boekwerk.

Vraag me niet om specificaties want die heb ik niet

We zullen moeten wachten op het boek

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:06

Wendy schreef:
mijn hoofd kunnen leegmaken

Citaat:
ehhhhhh...inkoppertje???

[

Kom kom...ZO leeg is je hoofd toch niet

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:10

Gerrie schreef:
Goede baan opgezegd om dure Strasser opleiding te volgen om nu vervolgens niet rond te kunnen komen.

Paarden bekappen is prachtig werk , maar er viel voor haar geen droog brood mee te verdienen..

Hoe bitter

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:12

ik beetaal ook iedere maand meer voor een bekapbeurt omdat de benzine zo duur is geworden, ik betaal nu al meer voor bekappen dan voor rondom beslaan en dan nog krijg je naar je kop geslingered dat je het doet omdat je te gierig bent om ijzers te kopen.......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 23:15

opala schreef:
Gerrie schreef:

Hoe bitter

Nou, zeg dat....
Om eerlijk te zijn was ik hier wel wat bang voor... Dit is de reden dat ik NIET naar Amerika ben gegaan voor de opleiding.

Het is allemaal nog TE. En de mensen die er wel brood inzien ,leren het zelf te doen, dus die klanten raak je weer kwijt.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:19

Er was toch een tekort aan Natuurlijk bekappers? Hoe komt het dan dat ze er niet van rond kon komen? Wel genoeg klanten, maar het levert te weinig op?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:20

mijn bekapper klaagt ook steen en been, en hij heeft er nog een bedrijf bij, om rond te kunnen komen

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:23

Getver... en hoefsmeden kunnen ondertussen wel rondkomen...
Toch denk ik er nog over om een opleiding te doen. Gewoon m'n bijbaantjes er bij houden, dan moet het wel te doen zijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:26

In feite is een professioneel bekapper slechts aanvullend op wat de eigenaar regelmatig doet aan hoefonderhoud

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:29

Ja, maar het is wel nodig. Ik vind het zelf iig prettig dat er af en toe iemand met een flinke dosis kennis en ervaring zo nu en dan een kijkje naar de hoeven neemt. Tenzij je (zoals de meeste hier behalve ik heb ik soms het idee) tientallen boeken van verschillende NB'ers hebt gelezen is het niet echt verantwoord om zonder controle lekker zelf maar te blijven bekappen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:31

Mijn bekapper heeft er volgens mij nog steeds wel een baan bij maar minder dagen. Hij heeft het echt razend druk. Ik betaal niet eens veel, het zou nog schelen als de voorrijdkosten gedeeld zouden kunnen worden.

Het nieuwe onderkomen voor mijn paard wordt verhuurd door een hoefsmid in opleiding. Die keek niet echt blij toen ik vertelde dat mijn paard natuurlijk bekapt werd....

Ik doe niets aan onderhoud van de hoeven, heb er totaal geen verstand van. Drie of vier keer per jaar laat ik Fred komen en die zegt altijd "ziet er prima uit" , bekapt en vijlt, klaar.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:48

arno8 schreef:
Ja, maar het is wel nodig. Ik vind het zelf iig prettig dat er af en toe iemand met een flinke dosis kennis en ervaring zo nu en dan een kijkje naar de hoeven neemt. Tenzij je (zoals de meeste hier behalve ik heb ik soms het idee) tientallen boeken van verschillende NB'ers hebt gelezen is het niet echt verantwoord om zonder controle lekker zelf maar te blijven bekappen.

Mijn paard loopt sinds anderhalf jaar beter dan ooit tevoren, daarom durf ik deze verantwoordelijkheid aan. Twijfel komt wel eens om de hoek kijken, maar het heeft (nog) niet geleid tot het inschakelen van een derde. Het is iig geen geldkwestie en het telefoonnummer heb ik bij de hand.