[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:31

wendytjeG schreef:
Vanmorgen ben ik eens bij Anya langs geweest, maar die heeft daar een paar leuk opgevoede paarden lopen zeg

thanks
Ik vond het heel gezellig

Daarom is het paard van John dus zo leuk. Ik heb het wel met die hele slimmerds

johnnie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:50

Had Anya ook lekkere koffie Wen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:54

Ze had heerlijke oploskoffie
Wel zo fijn in die kou.

Met mijn paardje gaat het prima, hij heeft vandaag weer heerlijk in de blubberwei gestaan

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:26

Thuis heb ik goede koffie. Alle soorten en maten. Maar ik ben allang blij dat we een binnenbak hebben en een kacheltje om voor te plakken en dat er een waterkoker staat. Ik zit net te lezen dat sommige mensen al weken niet kunnen rijden wegens een volkomen tot blubber verworden buitenbak.

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:06

wendytjeG schreef:
Ze had heerlijke oploskoffie
Wel zo fijn in die kou.

Met mijn paardje gaat het prima, hij heeft vandaag weer heerlijk in de blubberwei gestaan

Tis hier niet veel beter op het moment. De rijbak ziet er redelijk uit maar de weien zijn net sloten nu. En dan Sparkley heeft de hoefijzers af en loopt nu dus op eieren.
Leuke paarden van Anya hé

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:26

Even een vraag, wie heeft van jullie zijn paard de ijzers afgenomen pas geleden en laat het paard nu dus zonder ijzers taffelen.

Waarom vraag ik dat, natuurlijk is het beter om de ijzers af te doen en ze op natuurlijke wijze ronde te laten lopen. Sparklley echter loopt dus al meer als 2 weken zonder en loopt heel voorzichtig. Zouden hoefschoenen een optie zijn of gewoon lopen laten. De hoefsmid heeft niet te kort bekapt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:27

Het maakt de paarden niet veel uit, de modder, en rijden doe ik in ieder geval nog niet. anders kun je ook altijd nog buitenrijden of ergens een bak regelen toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:29

johnnie schreef:
Even een vraag, wie heeft van jullie zijn paard de ijzers afgenomen pas geleden en laat het paard nu dus zonder ijzers taffelen.

Waarom vraag ik dat, natuurlijk is het beter om de ijzers af te doen en ze op natuurlijke wijze ronde te laten lopen. Sparklley echter loopt dus al meer als 2 weken zonder en loopt heel voorzichtig. Zouden hoefschoenen een optie zijn of gewoon lopen laten. De hoefsmid heeft niet te kort bekapt.

Het is natuurlijk de vraag of het echt voorzichtig lopen, of dat je paard echt pijn heeft.
Hoefschoenen zouden zeker een optie zijn, maar alleen als hij alleen met rijden voorzichtig loopt.

Loopt ie op alle ondergronden zo?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:31

ik zou er een goede natuurlijk bekapper bij halen johnnie, het kan zijn dat de smid de steunsels niet genoeg weg heeft gehaald en dat loopt alsof jij op likdoorns loopt.... maak niet dezelfde fout als ik heb gedaan: ijzers afhalen en een half jaar doortobben met een reguliere smid, ik heb er nu al anderhalf jaar de ellende van!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:34

Lan staat al jaren zonder ijzers. Normaal bekapt overigens, zonder problemen. Maar ze heeft knetterharde hoeven. In de zomer staat ze wel eens op plates, voor de sliding stops, maar dan alleen achter.

Seven heeft heel gevoelige zolen, zij heeft een orthopedische smid nu en de hoop is dat ze van de zomer weer zonder ijzers kan.

Ik ben zelf geen fan van natural balance pur sang. We hebben nu een hoefsmid die wel rekening houdt met de natuurlijke hoef en stand, en ook niet van alles wegschraapt, maar ik hou niet zo van de stand die NB bekapte paarden hebben. Maar dat is heel persoonlijk.

Bovendien heb ik nooit de noodzaak gezien naar NB over te gaan. Lan heeft superhoeven.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:35

Wat bedoel je met steunsels ? Op de kiezel en de bak waar nu wat bobbels zijn die bevroren zijn loopt ze langzaam terwijl ze op de wei haar temperament niet kan bedwingen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:49

steunsels zijn een onderdeel van de hoef, lees maar eens op xxx (niet mijn favoriete site) of xxx (dus wel mijn methode) en kijk maar eens naar de bovenste 3 foto's op Morries hoevensite , dan zie je het verschil tussen het werk van een smid en een bekapper heel erg duidelijk
Laatst bijgewerkt door Anya op 11-12-05 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links verwijderd.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:51

@Smurf. Sorry, maar dit soort links mogen dus niet. Ik ga ze weghalen. Ik begrijp dat je dit wilt delen, maar dat zal dan echt per PB moeten. De foto's van Morrie's hoeven kan ik wel laten staan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:52

Ik kom ook weer eens aanwaaien

Ik vijl me helemaal suf nu Anouar nog maar een keer per week op de weg komt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:58

Anya schreef:
@Smurf. Sorry, maar dit soort links mogen dus niet. Ik ga ze weghalen. Ik begrijp dat je dit wilt delen, maar dat zal dan echt per PB moeten. De foto's van Morrie's hoeven kan ik wel laten staan.

belachelijk..... maar goed, ik snap de hint zelfs in m'n eigen topic vertrek ik alweer hoor.....het is onmogelijk geworden om op bokt dingen uit te leggen, citeren van die sites mag weer niet van de makers....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:02

Ja hoor je mag zaken uitleggen. En verwijzen naar het topic in de sticky. Dat is er niet voor niets. Het is zeker niet de bedoeling je weg te jagen, als je dat zo wilt opvatten, dan vind ik dat jammer. Maar als je goed oplet, dan heb je gezien dat ik overal (dus op medisch, op naturals, op WN en andere topics waar ik het tegenkom) dit soort links weghaal. Omdat het heel erg snel spam wordt en bokt binnen de kortste keren volstaat met: kijk even op www.noemsteedsdezelfdesite.nl Daar vindt je alle info.

Daar is dus de sticky voor.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:08

Sakker, ik snij een thema aan wat verkeerd uitpakt. Ik vind het jammer dat er iemand de dupe wordt die een vraag beantwoordt met wat tekst en uitleg. Rot,

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:05

Ik hoor dat het probleem is opgelost

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:21

Mooi zo!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:49

wat een onzin, waarom mag je nu weer geen links naar sites geven... ik vind dit een vorm van censuur!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:52

Ik niet.
Ik vind het een vorm van spam om constant met bepaalde links te gooien. Je mag sites en methodes noemen, maar constant linken mag niet, daar is de sticky voor.

Op een forum als bokt zijn er nu eenmaal regels

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:28

Anya schreef:
Lan staat al jaren zonder ijzers. Normaal bekapt overigens, zonder problemen. Maar ze heeft knetterharde hoeven. In de zomer staat ze wel eens op plates, voor de sliding stops, maar dan alleen achter.
...

Ik ben zelf geen fan van natural balance pur sang. We hebben nu een hoefsmid die wel rekening houdt met de natuurlijke hoef en stand, en ook niet van alles wegschraapt, maar ik hou niet zo van de stand die NB bekapte paarden hebben. Maar dat is heel persoonlijk.

Bovendien heb ik nooit de noodzaak gezien naar NB over te gaan. Lan heeft superhoeven.

Lan heeft keurige hoeven, voor zover ik het kon zien, maar ook de lage hielen vielen me op bij haar.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:34

ja klopt. Dat is dus die natuurlijke stand waar hij rekening mee houdt. Ze is wel eens rechterop gezet, maar ging daar kort van lopen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:36

Goede smid!

De vorige keer dat ik walter heb laten bekappen was ik daar niet zo over te spreken

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:46

wendytjeG schreef:
Ik niet.
Ik vind het een vorm van spam om constant met bepaalde links te gooien. Je mag sites en methodes noemen, maar constant linken mag niet, daar is de sticky voor.

Op een forum als bokt zijn er nu eenmaal regels

Idd regels zijn regels net alsdat je Smurf geen zuurpruim mag noemen KomSmurf niet flauw gaan doen. Ik probeer je op te piepelen
Nu kom ik het forum onveilig maken en dan wil ze weg.