Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:38

Waarom had hij een dip dan?

Ben met die van mij meer gaan fietsen. Dat gaat heel goed. Wilde al een tijdje in een ander bos rijden dan wasr ik normaal heen ga, maar die route vindt ze echt niet leuk. Als ik dan moet rijden, is het een levensgevaarlijke onderneming. Dus heb haar gezadeld en ben gaan fietsen nasr het bos. Daar opgestapt en een rondje bos gedaan en daarna weer terug gefietst. 24 km was het en 3 uur over gedaan. Dus vond ik niet slecht.
Afbeelding

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:58

Jaan, is zo waar wat je zegt, ik zou anders ook nooit geweten hebben wat het probleem was. Ze zijn zo duidelijk in signalen dat je al blind moet zijn om het niet te snappen....en dan nog 8-)
Die van mij is rustiger geworden, hij staat onder magnesiumcitraat en elke week een guasha behandeling werpen vruchten af.
Het bijtgedrag is enorm afgenomen en als hij bijt, is het met minder agressie.
Wij zijn nu stilaan met de BBpad begonnen, eerst een hevige bokpartij, nu niks meer. Ik ben er nog steeds ni op gegaan.
Aan de longe begint de ontspanning te komen, hoofdje zakt af en toe, moet heel rustig blijven en met kleine signalen werken anders ontploft hij weer.
Vorige week riep vriend me toe...neem je camera!!!!! Ja je kan al raden voor wie...stond hij daar met een stuk regenpijp van 2 meter in zen muil :+
Zal straks een foto plaatsen want ze staan op de pc. Moet dadelijk gaan werken.
Triest nieuws verder, onze kleine Maya (minishet) lag dood in de wei als ik thuis kwam, 13 jaar was ze nog maar ;( ;(

Zalig Fabster, wat een leuke omgeving...ik mis de bossen :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:13

Wat een goede vooruitgang, Mindfull! Ik vroegme al af hoe het zou gaan met jou en je paard! Ben wel benieuwd naar die foto! _O-

Weet je nu wel wat t probleem is, Mindfull?

Het bos is inderdaad leuk. Maar ik ben geboren in polder en met strand. Dat mis ik wel.

Ach, de minishet! Dat is niet leuk. Sterkte! :(:)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:42

Sterkte Mindfull met je shet. Das echt kl0te... :(:)
Maar er super dat je zo in stijgende lijn zi met je knapperd! Petje af hoor! +:)+
Ben wel heeeeel nieuwsgierig naar die foto haha

Fabster, gaef hoor, dat t fietsen zo goed gaat. Kan ze lekker 'de leider' volgen.

Mijn knapperd heeft flinke knauw van de verhuizing (gehad)
Wist niet dat ie zoooo chago kon zijn :oo :oo

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:52

O ja, verhuizen is toch vaak heftig voor ze. Moet wel zeggen, dat de dieren die hierheen zijn verhuisd, ook nieuw aankwamen. Dus extra heftig. Geen bekende vrienden meer. Mijn LBE merrie heeft zich 2 jaar lang als een heks gedragen. Nu wordt ze eindelijk een beetje een normaal paard in de kudde. Mijn LBE pony had t ook moeilijk. Die werd er heel heftig van en stond de hele tijd zielig te kijken. Arme dieren. Maar nu eindelijk wordt t een normale kudde.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:59

Mijn LBEer heeft me nog altijd wel eens tuk met het wegrennen in de wei maar op zich heb ik er nu een verschrikkelijk fijn paard aan.

Verhuizen was afgelopen keer een peuleschil maar toen gong haar moeder mee dus dat was fijn voor allebei. Daarvoor inderdaad een stuk meer moeite in haar eentje.

Maar ik heb een stuk handleiding geschreven, paardje wordt over anderhalve week 3 overigens en word met 4 pas beleerd.

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:10

We hebben ze expres met z'n gieren tegelijk verhuisd, maar toch flinke knauw helaas. De andere drie lijken er geen last van gehad te hebben, maar bij Tych vielen zelfs z'n zwilwratten er weer af, schraal, chago, snotteren en hij riep ook steeds weer veel te hard naar me. Zo sneu en sjit en alles! Maar we lijken weer op de goeie weg. Extra voer er in, meer aandacht, paar craniobehandelingen. Gister stuiterde ie de pan uit, voelt zich duidelijk al beter.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:13

Wat Mindfull dat het zo goed gaat.. ook ik ben erg benieuwd naar de foto! :+
Moet gelijk weer er aan denken toen Kiwi met dr snuit vast zat in een emmer en echt naar me keek van.. uhhh.. en nu?
Afbeelding

Met Kiwi gaat het eigenlijk wel redelijk.. tot afgelopen week.. ze is ontzettend aan het klieren voor de huifkar. Heeft erg veel moeite ineens met stilstaan of met weg rijden.. Kan dan met 4 benen tegelijk omhoog komen, zegt de eigenaar.
Onder het zadel ging het tot nog toe echt super. Alleen vanochtend.. reed op een gras pad, lekker galopje, ondanks dat ze een beetje drammerig was.. en ineens gaat die lolbroek naar rechts! :wow: Dwars door een bramenstruik heen, zij met grote sprongen er uit willen komen... :+

Alles goed gekomen.. maar is niet zo leuk als ze dr bokkenpruik op heeft. Hopelijk de volgende keer weer een wat meer ontspannen ritje.
Aan het einde van de rit was ze heerlijk ontspannen, die flappers van dr lekker zwieren op dr kop..
Afbeelding

Bij het afzadelen een bosmaaier en een zitmaaier die ze net achter dr kont gingen starten.. daar geeft ze dan echt weer helemaal niets om.. maf beest.

Ik merk aan Kiwi ook dat ze na een verhuizing ff weer moet wennen.. nu staat ze alweer een maand weer op het eiland en lijkt nu pas een beetje te wennen. Kan weer alleen met haar op pad, zonder dat ze telkens terug wilt naar dr kudde.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:02

Mijn vos wil weer crossen geloof ik. Dat probeerde hij me duidelijk te maken... hij had nog een strafkamp dressuur tegoed na zijn ernstige misdragingen zaterdag in het bos. Ik wilde hem als eerste uit de wei halen. Nou komt hij eigenlijk altijd wel op een draf kijken wat ik aan het doen ben. Dus halster erop en hoppatee de wei uit getrokken. Terwijl ik het hek dichtdoe rukt die eikel zich los en zet het op een lopen de verkeerde kant op. Achter de wei is een nu droge sloot en een walletje met struiken. Springt die mafkees over de sloot op de wal en vervolgens over de houten omheining van 1.50. En toen wilde hij toch niet meer bij me in de buurt komen. Ik kon hem wel wurgen op dat moment. Dus eerst de pony eruit gehaald en toen wilde meneer toch niet alleen achterblijven. Vervolgens heb ik hem dressuurmatig doorgezaagd tot hij een beetje schimmel begon te lijken. Maar hij bleef wel op het achterbeen uiteindelijk en ik kon hem alle kanten opvouwen. Strafkamp geslaagd

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:01

Ik ben blij te lezen dat jullie ook allemaal van die draken hebben :') soms weet ik niet of ik moet lachen of moet huilen met mijn verzorgFriezel.
Met het halster aan doen in de stal, doet hij altijd zijn neus zo hoog omhoog dat ik los kom van de grond als ik de neus nog vast heb...

In de wei rent ie gerust nog een extra rondje als ik er bijna ben.

In de buitenbak zijn alle vogels en blaadjes en.. weet je wat, de takjes ook, ENG! Tenzij je lange teugel geeft, dan geeft ie nergens meer iets om.

En ga zo maar door... :')
maar gelukkig weet hij ook wanneer het werktijd is en dan doet ie goed mee!
Maar hij is altijd grappig. Dat vind ie zelf ook.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:28

Nog een grappige actie van afgelopen week; de mac drive. Dochter en ik hadden dorst en besloten te paard even door de drive te gaan. Paard braaf bij de bestelpaal en het eerste raam. Bij het tweede raam wilde paard ook even binnen kijken dus zodra de medewerker van de mac raam open schoof stak hij het hoofd naar binnen. Die meid schrok behoorlijk. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:21

Haha! Zie t helemaal voor me. _O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:22

8-) Hier komen ze...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:23

Geweldig Mindful! _/-\o_

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:31

_O- fantastisch! Die van mij wil ook wel eens ergens mee slepen, maar dit slaat alles!

Hij kijkt je ook aan, alsof hij zeggen wil: wat moet he nou?! Is er iets?!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:39

_O- ...ja de paddock ligt vol attributen...het wordt wel snel saai dus zoekt hij ze af en toe zelf op.
Moet je weten dat deze buis speciaal dient om de tuinslang naar het watervat te beschermen.
We hebben een lange ruif waar ze in ligt met daar de tuinslang door, de ruif heeft in het midden een stang om de twee lange stukken te verbinden, hij moest die er dus tussen uit zien te krijgen...dat stuk hebben we jammer genoeg gemist :)*

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:58

_O- _O- _O- Whahahahaha!!!! _O- _O- Wat een held!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:29

Gisteren maar eens het hoofdstel in de kast gelaten. Vond ie leuk. Klapte vrolijk over 1.40. Hoezo een paard springt niet als het niet hoeft... showbink van mij wel hoor. Gewoon touw om de nek en gaan met die banaan. Hoefde er niks anders aan te rijden dan met een hoofdstel en een bit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:40

Ben vandaag weer naar het bos geweest. Afgelopen zondag waren we in de Deunense Duinen en was ze superrelaxt. Op de heenweg in het bos vandaag ook prima te doen. Dacht nog: zou ze nu eindelijk wat normaler worden? Maar in het bos werd het al iets lastiger, maar nog steeds prima te doen. Maar het laatste stuk naar huis echt aan 1 stuk drammen. Ik werd er echt sjachijnig van -:(- . Maar goed, donderdag gewoon nog maar een x proberen... Het blijft een rare trien...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:17

Anne_GTI schreef:
Gisteren maar eens het hoofdstel in de kast gelaten. Vond ie leuk. Klapte vrolijk over 1.40. Hoezo een paard springt niet als het niet hoeft... showbink van mij wel hoor. Gewoon touw om de nek en gaan met die banaan. Hoefde er niks anders aan te rijden dan met een hoofdstel en een bit.

Amai Anne dat moet een heerlijk gevoel geven!
Ja Fabster, tzijn net springballen...je weet nooit waar het eindigt :')

Ik ben begonnen met buiten stappen...eindelijk! Hij was heel rustig en volgzaam :') , anders dan anders dus. We zijn een blokje om geweest langs de spoorlijn en terug via het industrieterrein. De zondag is het daar heel rustig en moet je langs geparkeerde vrachtwagens...no problem :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:09

Wauw Mindfull! Wat een progressie! Ik ben echt trots op je! Zoveel doorzettingsvermogen! Jij komt er wel met je paard!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:15

Fabster schreef:
Wauw Mindfull! Wat een progressie! Ik ben echt trots op je! Zoveel doorzettingsvermogen! Jij komt er wel met je paard!

P.S., ik zat er NIET op hé :') liep ernaast (zoals gewoonlijk)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:30

Dat snap ik hoor! :D Ben evengoed trots op je! Volgens mij waren eerdere verhalen over buiten lopen toch heel anders! :j

Dit soort vooruitgang heb ik ook bij mijn RBE. Dan ben ik ook heel trots als ik 300 meter heen en weer langs de weg heb gelopen zonder dat er abnormaal gedrag is.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:40

ja, dat is waar...ben zelf ook wel trots op ons en zeker omdat ik hem niet opgegeven heb.
Volgende keer ga ik een stukje filmen, was mijn gsm vergeten...heel dom van mij want het had anders kunnen aflopen...
enfin, ik ben mezelf heel erg aan't trainen om geen voorspellingen te doen zoals..oei daar gaat hij van schrikken, ai daar dat, hier dees....

dankjewel voor de fijne woordjes!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:01

Ik praat niet heel veel mee, omdat mijn paardje niet altijd LBE is (hij switched nogal veel). Vandaag had hij weer een LBE momentje :') we waren lekker aan het stappen en draven, heerlijk relaxed. Dus ik dacht kom doen we galopje, op zijn moeilijk kant. Nou die was ook lekker, maar toen kreeg hij de smaak te pakken :') race monster kwam naar boven, dus de andere kant op was er geen draf meer maar alleen galop.. Nou hebben we dat gelukkig snel en netjes op kunnen lossen. Dus even alleen stappen en hem er aan blijven herinneren dat we echt blijven stappen, na een rondje was hij weer oke voor een draf, dat een rondje gedaan en toen hij relaxed voelde alsof hij dit zo uuuuuuren zou doen toen heb ik hem weer gevraagd voor de galop en wat was die heerlijk <3 Echt blij met de sessie van vandaag.