[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:15

@Ara: gefeliciteerd!

@Twiggy: nee, ik wil er maar 1. Ze staan ook bij verschillende mensen. Ik heb gewoon heel veel afspraken gemaakt dat ik weet waaruit ik kan kiezen. Ik kreeg best veel reacties op mijn oproepje hier op bokt en ik heb gewoon een afspraak gemaakt met de leuksten Lachen

@Saskiakefie: je topic is echt geniaal ROFL Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:16

Airiin, ik heb je oproepje niet gelezen en heb ook een deel van dit topic niet meer gelezen, omdat het zoveel was. Leuk dat je er eentje bij zoekt!!! Veel plezier morgen dan...... Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:22

Ik hoop het ook Twiggy! Ik heb in ieder geval nieuwe regenlaarzen gekocht van de week én gecheckt of mijn regenjas nog waterdicht is dus voorbereid ben ik wel Haha! ! M'n vriendin begon al te klagen dat ze wel in de auto zou blijven zitten Knipoog.
Helaas schijnt morgen de slechtste dag van de week te worden heb ik vernomen ..

Gefeliciteerd Arabesk!

Nou, ik ga maar eens wat doen, zit al de hele ochtend lui te wezen op de bank (heb het rijk alleen Cool ). Moet nog schoonmaken en boodschappen doen. Ik hoop dat de storm blijft liggen, moet vanmiddag nog met het OV naar Den-Haag reizen. Treinen hebben áltijd vertraging als het stormt en ik ben ook geen groot fan van de tochtige stations ..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:27

Nou ja, we zien wel morgen Lachen . Misschien valt het wel mee..... Overigens zie ik hier een hele donkere lucht aan komen, dus ik vrees dat we zo weer een fijne bui krijgen. Ik wou dat het voorjaar werd, ik hou niet zo erg van de koude, natte periode.....

Ik heb eigenlijk de hele ochtend (wakker) in bed gelegen na een zware nacht met ziek kindje. Ben echt doodmoe na deze week, dus Dani, ik zie er morgen vast heel moe uit, hoor. Bloos

Ik moet ook nog wat opruimen, de was doen, de nijntjes verzorgen, boodschappen halen en ik hoop dat ik vanmiddag droog weer tref om even met Sammy aan de slag te gaan, want die heeft ook al twee dagen niets gedaan. Gisteren heb ik 'm niet eens gezien. Verdrietig

Dani, sterkte met de trein, want dat is idd altijd drama met dit weer!!! Ach gut

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:41

Ojee, dat gaat morgen voor mij ook feest worden dan met de trein... 2,5 uur naar Assen Scheve mond

Succes allemaal met de klusjes! Ik ga nog even bokken en dan zo naar mijn beste vriendin brownies eten Hyper!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:44

Hmmmm, lekker.... Ik moet nog ontbijten, haha, dat ga ik maar eens doen. Vork

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:23

Ik ben daarstraks in dit leuke weer met Joke mijn derde les NH gaan volgen Bloos We hebben voor de tweede keer bitloos gereden en het ging eigenlijk heel goed Haha!
Joke is normaal altijd zenuwachtig en kan zich absoluut niet ontspannen. De vorige les heeft ze al ontspannen kunnen stappen en draven, galop ging toen helemaal de mist in. Maar vandaag, wauw, ik dacht dat ik droomde! Daar zat ik dan, trots als een gieter op mijn schat die op haar gemakje rustig rondgalopeerde, doorhangende teugels, neusje bijna tegen de grond! Haha! *trots*
We hebben ook nog geslalomd tussen kegeltjes en soms had ik mijn teugels niet meer nodig en reageerde ze perfect op mijn been! We boeken vooruitgang Haha!
Volgend weekend krijg ik mijn eigen hackamore, dan kan ik thuis ook gaan oefenen!! Jippiejee Haha! Clown

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:30

Arabesk: gefeli!

Airiin: hoe is het gagaan vandaag? ga je ze alletwee nemen?

Jokexremy: wow wat leuk! heerlijk gevoel he!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:22

pff ik heb het wel ff zwaar hoor vandaag....
Mijn merrie staat met veulen 24/7 op de wei, in het begin is het wat blubberig, maar verderop is de wei niet heel nat. ze hebben geen schuilmogelijkheid, wel iets beschutting van wat bomen. Ze hebben voldoende goed hooi tot hun beschikking, maar nu met die sneeuw voel ik me behoorlijk schuldig dat ik ze niet warm en droog(en stoffig, en vies, en krap) op stal zet...
ik heb ff een dip

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:31

Mijn merrie staat momenteel stoffig op stal (vies en krap is niet van toepassing, een mini in een paardenbox, heeft best veel ruimte). Zij is dragend en bijna 2 weken geleden heel ziek geweest, hoge koorts, enorme diarree en niet eten, niet drinken niks meer. De da twijfelt tussen enorme koliek en paratyfus, dus isolatie voor de zekerheid en rust en geen kou en regen voor haar. Overdag met droog weer even luchten en na 2 uur wil ze zelf terug naar stal. Ze is flink afgevallen en moet nu goed bij eten.

De heren )ruin van 6 en veulen van bovengenoemde merrie & maanden' staan buiten, maar wel met schuilstal, waar ze niet in gaan staan.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:35

Jeetje Sonjim was het zo erg met je merrie Ach gut

Es taalt er op dit moment ook echt niet naar om naar buiten te gaan.....vanmorgen geprobeerd maar ze wilde ECHT niet, ondanks dat de anderen wel buiten stonden. Komt echt omdat ze zich niet fit voelt want Es is normaal graaaaaaaaag buiten.
Hoop echt dat ze snel weer een beetje wil gaan lopen mijn arme skattie, maar van de DA mag ze alleen lopen als ze zelf wil en vandaag gaf ze echt aan dat ze NIET wilde.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:42

Jep, je merkt nu naar 2 weken nog steeds dat ze niet helemaal lekker is en haar poep stinkt. Ze heeft een week antibiotica gehad en een paar fikse spuiten. Bijna 40 koorts binnen een uur of 6 dat is echt extreem. Maar gelukkig lijkt het verder geen gevolgen voor haar en de beeb te hebben. Buiten het nog wat sloom en ingevallen zijn dan. Ze heeft nu minimaal 6 weken rust en dan moet ze goed zijn, vind ik dan nog natte hoopjes of stinkt het nog dan moet hij terug komen.

Billy doet het wel goed zo zonder mams bij Jimmy op de wei en Jimmy loopt weer rad, sinds het ei weg is. Dus ipv een half jaar stapregime mag ik hem toch nu al op gaan pakken. Het vermoeden is dat hetgeen wat op de echo zichtbaar was toch geen scheur in de pees is geweest maar een ontsteking, de dag erna zat er een enorm ei en daar kwam pus uit. Nu is het ei weg en loopt hij ook weer goed.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:47

Fijn dat Jimmy weer goed gaat!
Nu hopen dat je merrie er ook snel weer helemaal bovenop is!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:33

Ik hoop het, arm diertje. Zo ziek heb ik echt nog nooit een paard gezien, hoewel Jimmy vorig jaar met zware koliek er wel op leek, maar dat waren krampen en daartussen was hij redelijk fit, zij was in no time een hoopje ellende.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:53

wat een ziekenboeg weer hier! Iedereen heel veel sterkte met zieke/zwakke paardjes!
Ik ben gister ook even naar drenthe geweest, twanneke lekker op stal laten zetten door mn vriend, meneer wilde graag lekker warm naar binnen omdat hij toch veel stil staat met zn slechte beentjes. Gelukkig loopt hij alweer bijna normaal en is zo vrolijk dat hij duidelijk nauwelijks meer pijn heeft! Hij vond alleen mn krukken errug eng! Vorige keer ook al, mag niet bij hem in de buurt komen met die dingen Boos! Nouja heb hem in ieder geval ff een kriebel en een aai kunnen geven en hem in zn heerlijke teddyberenoutfit gezien Haha! Rocky niet gezien, die stond te ver weg in het weiland en had geen zin om dichterbij te komen... voel me er ook best schuldig over, ze hebben geen schuilstal of echt goede schuilbomen... enige nadeel van die plek! En dat is met deze winterse buien toch wel een beetje sneu... Ook al vind hij zichzelf niet sneu, is juist happy buiten...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:18

Sterkte iedereen! Het is wat hier met de mensen en paarden...

Ik ben zondag wezen kijken bij maarliefst 6 fjorden Tong uitsteken 5 veulens en een jaarling. Het eerste veulen stond bij een fokker waar alle paarden in stands stonden en 2 keer per week een uurtje in de buitenbak mochten, veulen stond ook in de stal. Ik had echt geen prettig gevoel bij die mensen... De volgende fjord was in een wilde kudde geboren en stond nu weidemaatje te zijn op het land en dat was echt liefde op het eerst gezicht. Prachtige fjord, supersupersuperlief, heel aanhankelijk en ook nog een superaardige verkopers. De verkopers hebben me toen meegenomen naar de fokker van hun paard want die had ook nog wat staan. 4 lieve veulentjes gezien, maar die waren dus in een kudde geboren en niet in de hand geweest en die waren erg schuw.

Belde ik in de trein mijn vader op om verslag te doen, verteld hij me ineens dat het allemaal niet doorgaat en dat ik geen paard meer mag kopen van hem Bloos! ik kon hem wel schieten!! Voor niets zo ver gereisd en de hele dag in de kou gestaan..... Verder moest ik een beslissing nemen over Roxy, en we gaan haar voor het eind van december wegbrengen.... ik wil er nu helemaal niet meer heen omdat ik weet dat ik binnenkort afstand moet doen van mijn lieve meisje en ik ben bang dat ik helemaal instort als ik haar nu zie. Ik wil morgen wel even gaan knuffelen maar ik weet dat mijn hartje breekt als ik haar zie....

Ben nu echt heel verdrietig en boos op mijn vader omdat hij me dus blij heeft zitten maken met een dode mus. Had ik zelf nou maar het geld, dan wist ik het wel.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:37

Airiin, waar gaat Roxy heen dan, het ging toch net weer beter of meen ik dat maar?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:04

De dierenarts zei dat het nooit meer goed zou komen en mijn ouders willen geen geld meer betalen voor een paard waar ik niet op kan rijden. Ze krijgt in de toekomst steeds meer pijn omdat ze ook last gaat krijgen van haar OCD en haar rug blijft verder achteruit gaat. Voor haar is het alleen maar fair om er nu een einde aan te maken, voor mij natuurlijk heel moeilijk maar ik kies voor het welzijn van mijn paard. Ze heeft een fijne laatste paar maanden gehad in de wei met haar vriendjes en ik wil haar een verdere lijdensweg besparen. Ik wil haar eigenlijk ook niet verkopen vanwege het risico dat ze toch de handel in gaat vanwege haar goede papieren.

Als mijn ouders zelf land hadden gehad was het natuurlijk anders geweest, maar we moeten wel stalling/voer/DA en alles betalen en mijn ouders willen dat niet voor een paard dat afgekeurd is. Op zich te begrijpen, maar ik ben er behoorlijk beroerd van. Als zich spontaan een betrouwbaar iemand meldt die een weidemaatje zoekt en waar ze voor iets van 50 euro in de maand kan staan, grijp ik die kans natuurlijk. De vraag is alleen hoe lang het eerlijk blijft voor haar, want het is echt goed mis met haar rug...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:50

Ik denk wel dat je eerlijk bent om haar verder lijden te besparen, alleen persoonlijk zou ik haar niet wegdoen als weidemaatje als het niet in de buurt van jouw of via via is. Teveel mensen die aankl..ien met een KS paard.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:00

Ik weet het. Daarom heb ik ook heel lang getwijfeld voor ik een advertentie plaatste... maar nu toch maar geprobeerd want de lieve meid is nog maar 10 en heeft hier ook allemaal niet om gevraagd. Ik kan het altijd proberen, nietwaar?

Ze staat behoorlijk sterk in haar schoenen en als iemand met haar gaat klooien krijgt die 100% zeker een mega woest paard over zich heen. Ze is groot en sterk en als je haar onrecht aandoet (in haar ogen) laat ze dat ook duidelijk merken. KWPN-er of niet, af en toe is ze net een wilde mustang.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:05

@Airiin: wat ontzettend balen voor je Boos! Ik leef met je mee. Erg banketstaaf ook dat je eerst wel op zoek mocht naar een nieuw paard en nu niet meer. Is de vreugde wat daardoor is ontstaan je ook nog ontnomen. :S

Hier een rustig weekje gehad. Niet heel veel tijd op stal geweest helaas. Paar keer met de dubbele lijnen gewerkt en één keer ermee langs de weg. Dat ging best goed. Helaas is het steigeren met aansingelen weer erger geworden de laatste tijd. Misschien omdat ik het wat minder vaak doe en dus te weinig oefen. Tis ook steeds van dat ***weer.
Vandaag gelukkig weer eens gereden. Was erg fijn om weer even met mn maatje op stap te zijn Haha!

Allemaal veel sterkte de komende tijd met de zieke paardjes. Hoop dat we over een paar weken weer wat meer positieve berichten kunnen schrijven met zijn allen!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:27

Ik was ook heel erg boos op mijn vader... zeg dat dan METEEN dan ga ik niet helemaal naar Assen in dit k*tweer.

Ik zou echt niet weten hoe de wereld er uit ziet zonder (eigen) paard. Mijn vader kwam met de geniale opmerking dat ik maar weer op een manege moest gaan rijden Gestoord is die gek... ten eerste leer ik daar niets meer en ten tweede zou ik mezelf opvreten van verdriet omdat ik die beestjes liever in een andere situatie zie (meer vrijheid, geen rukkende, plukkende en schoppende ruitertjes) Mijn vader heeft volgens mij niet helemaal door dat ik zwaar paardverslaafd ben en dat dat ook nooit meer weg gaat.

Nee, als het even kan neem ik volgend jaar een verzorgpaard.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:16

jeetje airiin, dat is wel zwaar! Lekker l*llig van je vader ook...
Verzorgpaard lijkt me dan het beste, nog een beetje vrijheid! Ik rijd zelf wel op een manege, maar dat is ook geen standaard manege... paarden mogen paard zijn en zichzelf zijn met alle kuren en fratsen erbij! En staan de zomer lekker op het land!
Heel veel sterkte iig!

Ik hoorde net dat twanneke een 150 gr dekentje op heeft. Meneer vond het niet leuk meer, zo stilstaan in de regen en sneeuw. Hij beweegt natuurlijk weinig door die pezen en krijgt het dan toch wel erg fris! Het is sowieso een watje, hele stoere, brede fjord met teddyberenvacht maar ojee als meneer nat word! Daar houd hij echt niet van... lach me altijd rot om hem! mietje! Nu is hij iig weer happy met een jasje aan Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:23

Jeetje Airiin, wat een rotnieuws zeg! Ik hoop dat je alsnog een plaatsje vind voor je merrie! En wat oneerlijk ook van je vader om je eerst blij te maken en daarna weer die hoop af te nemen. Vind het niet echt getuigen van respect voor jou!
Misschien is een verzorgpaard idd wel een goede optie tot je zelf werken gaat en je van je eigen centjes een paardje kan kopen.

Hier niets als goed nieuws. Ik ben weer lekker mobiel en zorg sinds zondag zelf weer voor de paarden. Elke morgen zelf terug voeren. Doet echt goed om m'n meissie elke dag te kunnen zien!
Zaterdag is Raf Antheunis weer langs geweest om haar te bekappen en hij heeft haar dan nog even gechecked op blokkades en hij had er toch weer enkele terug gevonden die emotioneel gerelateerd waren. Tjah casandra is ook wel een enorme binnenvetter. Het lijkt alsof ze alles goed vind en kropt dan alles op en op een gegeven moment barst de bom dan... Hij vind haar een ongelooflijk zwaarmoedig paard. Best raar, want zoveel heeft ze toch niet meegemaakt om zo zwaarmoedig te zijn... ze is eigenlijk altijd al zo geweest... Hij heeft me nu bachbloesems gegeven. Ben dat sinds zaterdag aan het geven en ze lijkt toch wat opgewekter en nieuwsgieriger, maar het kan ook mijn verbeelding zijn Haha!. Achja baat 't niet, dan schaadt het niet zeker Lachen

Ik heb gisteren nog wat foto's gemaakt. Ze staan op casandra's blog: http://www.freewebs.com/cassandraz/

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:29

Je hebt in ieder geval een goede en duidelijke adv. geplaatst Airiin! Dat schrikt mensen die kwaad in de zin hebben echt wel af ... Ik hoop echt dat je een liefdevol huisje voor haar vind.

Ik erger me altijd zo aan die advertenties waarin DUIDELIJK vermeld staat dat het paard NIET meer bereden kan worden en waar vervolgens dan mensen op gaan reageren met: "Kan hij nog wel in de kinderlesjes?" ... *ZUCHT* "Neeeheee!"

Willeke: wat een leuke foto's. Mooie blog ook sowieso! Wat was het wit bij jullie zeg, zo wit is het hier niet geweest.