[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:46

Ik gooide Giel dus ook altijd op de wei met hoefzweren, zakkie eromheen en klaar is kees Lachen

edit en zelfs zo'n zak schijnt nieteens echt te hoeven

dubbeledit: GJ is ook mijn va, hij wilde mijn paard idd ook stalrust geven maar ik niet Haha!
Laatst bijgewerkt door marina op 12-10-06 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:47

Afbeelding
Afbeelding
Kunnen ze toch lekker idioot kijken he? Clown

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:48

Ahh wat lief, zijn het al vriendjes?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:50

Ja meteen, ze hebben niet echt noemenswaardig geknokt.
Ze stonden gister de hele dag te kleffen, Ramses vond Auk zijn sokken ook erg interessant Clown
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:51

ik had Morries zoolzweer niet eens in de gaten, toen Wout ging bekappen kwam er echt een enorm gat tevoorschijn, kreupe heeft ie niet gelopen, geen pas, alleen verschrikkelijk gezweet met -5..... dus ook niet binnen gestaan, geen zak erom niets.
Met zo'n zak is bij ons op stal een heel naar ongelukje gebeurd bij een paardje, paardje heeft wekenlang binnen moeten staan (van de DA): zak was 's nachts gaan draaien en het touw had hele wonden in het been gemaakt, was echt heel akelig....
Maar er is hoop: bij Gooiland is een nieuwe DA, een vrouw, die allemaal natural adviezen geeft: ijzers eraf, NB. met hoefzak om buiten staan, zij mag blijven!

GJ is in de wijde omtrek DE DA, ik ken heel veel mensen die bij hem zweren. Bij Morrie komt ie niet in de buurt, ik heb niets met hem. Heb hem aan het werk gezien bij een merrie bij ons op stal en het is niet mijn soort DA..... ieder z'n keus. Ik houd het bij de holist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:52

Bij weidegang heeft het paard tenminste beweging, dus hoefmechanisme, dus de troep kan afgevoerd worden. Wanneer een paard op stal en dus stil staat, duurt dit proces veel langer.
Daarbij, als een paard gewend is om lekker buiten te lopen, dan doe je 'm ook alleen maar geweld aan om 'm opeens op te sluiten. Geestelijk welbevinden draagt ook mee aan het genezingsproces.

Marina: Jovi hoefde ook geen zak om. M'n DA heeft spullie op de hoef gespoten en daarna moest ik haar voet twee maal daags in de biotex zetten. De volgende dag liep ze al een stuk beter en de tweede dag vrijwel weer helemaal goed.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:53

Leuke foto´s hoor!

Gisteren heb ik weer les gehad en Veseo doet zo onwijs haar best. Ze is wel een bijdehandje met eigen ideeen, maar ze vind het echt leuk. Nou had ik het stoute plan bedacht dat ik mischien volgend jaar wel mee kan doen met de bitloze wedstrijd. Haar `debuut` Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:54

He Els ik zit net 'hoe word ik een gooise vrouw' te kijken, gaat die Bridget op bezoek bij de dochters van Jan des bouvrie, die hebben natuurlijk allemaal minstens 2 paarden en jawel in Eemnes!!!

Ik zag die dijk waar morrie ook aan staat en dat vreselijke viaduct Nagelbijten / Gniffelen. Allemaal rijden zonder cap natuurlijk

Enig idee waar die mutsen staan met hun knollen?? Wat een verwende nesten zeg Boos!

Wat überdecadent allemaal daar zeg. Wij hebben hier natuurlijk ons eigen miniGooi: Bergen. Daar lopen ook allemaal van die verlepte wijven met hun maninrodebroek. Ik ging elke week met mijn collega op vrijdag daar op een terrasje zitten decadente mensen kijken Haha!. Hij woont daar, maar wel in de arme sloppenwijk natuurlijk (rijtjeswoning)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 12-10-06 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nou kijk 'es aan, dat is nog 'es goed nieuws Cookies! Haha!

Morrie

iets leuks gezien: er was op stal iemand aan het knutselen met een bitloos hoofdstel, heb nog even geholpen met wat knoopjes in dat gladde touw. Ga haar ook helpen met een touwhalter, ze moet dinsdag alleen even touw halen op de markt.

Ga ik eindelijk echt weg, gaan ze ineens bitloos Clown

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:03

Auky schreef:
Ja meteen, ze hebben niet echt noemenswaardig geknokt.
Ze stonden gister de hele dag te kleffen, Ramses vond Auk zijn sokken ook erg interessant Clown
Afbeelding

Vind deze foto geweldig Haha!

@lenneke vervelend hoor van je paardje. Timber had van de zomer ook een hoefzweer, werd steeds kreupeler maar we konden maar niks vinden dus die moest ook op stal. Toen we het ontdekt hadden dat het een hoefzweer was mocht ze gelukkig weer snel het land op. Maar ja dat was in de zomer, droog land enzo, ik zou haar nu niet buiten kunnen zetten met een hoefzweer......land is een modderbende. Misschien dat de DA daarom boxrust voorschrijft.

@Morrie....gaan ze bitloos Verward

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:04

Hee wat leuk Cook!
Gewoon meedoen joh *LOL*

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:04

Kunnen jullie nou nooit eens zeggen dat ik iets wel goed doe Rolleyes
Ik doe blijkbaar alles verkeerd. Is Anouar kreupel en bel ik niet meteen de DA dan is het niet goed, ga ik wel naar de DA dan is het weer de vekeerde DA, vervolgens doe ik er verkeerd aan om te doen wat de DA zegt.
Sorry hoor, maar wil echt het allerbeste voor Anouar en ik heb geen zin meer om hier steeds te horen wat ik allemaal verkeert doe.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:06

hé ramses wat leuk!

ja ze gaan bitloos niet allemaal hoor, 1 stel maar, maar het begin is er! Dankzij de site van Buitenzinnig!

@Ara geen idee waar ze staan, zal wel aan de andere kant van Eemnes zijn, daar zijn de dressuurkakatallen en daar hebben ze ook van die viaducten, want je moet toch die A27 over.... overal

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:08

Ja we gaan hard trainen. Haha! Het lijkt me erg leuk. Ik denk dat Veseo het ook wel leuk vind.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:13

Lenneke_ schreef:
Ik doe blijkbaar alles verkeerd. Is Anouar kreupel en bel ik niet meteen de DA dan is het niet goed, ga ik wel naar de DA dan is het weer de vekeerde DA, vervolgens doe ik er verkeerd aan om te doen wat de DA zegt.
Sorry hoor, maar wil echt het allerbeste voor Anouar en ik heb geen zin meer om hier steeds te horen wat ik allemaal verkeert doe.

1 tip, luister naar jezelf. Jij kent je paard het beste. En jij weet echt wel wat goed voor je paard is!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:14

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:14

Lenneke_ schreef:

Het komt vast snel weer goed hoor met Anouar Lenneke!
Elke DA heeft gewoon zijn eigen visie en ik kan me voorstellen dat als het land niet geheel droog is (weet niet of het bij jullie ook zo is maar bij ons zakken ze tot de kogels weg Boos! ) dat de DA de stal een betere optie vind. Laat Anouar maar snel beter worden dat is het allerbelangrijkste toch.
En ik moet zeggen dat hij wel in een hele sjieke stal staat Clown

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:15

Elke hoef is ook weer naders Len, ik zeg niet dat je het niet goed doet, jij kent je paard het beste Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:20

Ara lees je pb's es dan slaap je een stuk beter vannacht!!!!!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:23

Ik ga een slapen.. morgen nog een uurtje school en inpakken.. zaterdag begint die ellendige busreis naar Rome van 25 uur...

Doei!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:29

Ga je met school weg Auk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:46

Ik lees net ook weer een dubieus DA-advies:

Ik sprak gisteren een kennis wier pony (een welsh) hoefbevangen is. Het vreemde was, dat ze van de dierenarts het advies heeft gekregen, de pony in de bak op te sluiten (tot zover logisch) en haar een hele week helemaal geen eten (dus ook geen hooi) te geven. Helemaal nix dus. Alleen 's morgens wat haver (?) om de medicijnen mee toe te dienen.

Ziek

Lenneke, nog even naar jou toe: luister niet naar ons, luister niet naar je DA, luister naar je hart...!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:35

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 00:13

ik ben kapot, maar wel bijgelezen Haha!
@Len: volgens mij doe je het prima.
Stalrust heeft meestal alleen nadelen, maar ik had vorig jaar hetzelfde probleem met een paard en was echt geneigd hetzelfde te doen. Dat paard had eerst een verband omgekregen, maar in de modderige wei had ze dat verband (3 lagen) er binnen 2 dagen af. Toen is de DA opnieuw gekomen, nieuw verband met nog meer lagen er op. Twee dagen later was het er weer af. De eigenaar had nog een hoefzak liggen, die hebben we er toen omheen gedaan. De hoefzak lag er de volgende dag al vanaf en er zat een scheur in. Toen heb ik een draadje gespannen zodat de merrie alleen nog in de stallen en op de verharde uitloop kon. De zak er opnieuw omheen gedaan. Toen bleef de zak eindelijk zitten. In dit geval was het heel belangrijk dat de ex-hoefzweer afgedekt bleef, want de DA had hem er uitgesneden en als er iets in zou komen zouden we over een paar maanden weer helemaal terug bij af zijn.
Toen de merrie niet meer op de modder kwam, bleef de hoefzak een tijdje zitten. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Als je dus een niet modderige wei zou hebben waar geen regen op zou vallen, zou weidegang beter zijn, maar dat is simpelweg niet te bereiken. Het lijkt me vooral in het begin belangrijker dat de wond even goed afgedekt blijft en dat er niks in komt. Als de gaatjes 'dicht' zijn, kun je wel aan weidegang beginnen.
Niemand hier heeft trouwens kritiek op jou, we willen alleen allemaal meedenken en ik denk dat sommigen bang zijn dat je je te snel door de DA laat overtuigen zonder er zelf goed over na te denken.