De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:32

Ik schaaf op 1 of andere manier ook steeds mijn eigen duimen
Net op de knokkel niet echt fijn.

Maar handschoenen vindt ik onhandig.
Gisteren nog ff een stukje bijgevijlt Alleen de binnenkant en een stukje voorkant was nodig

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:33

Ik vind van die dames tuinhandschoenen altijd fijn, dan voel je nog wat je doet, maar een vijl over je huid voel je net niet!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:41

Ik heb toen van die ontzettend grote handschoenen gekocht voor de cursus van paardnatuurlijk. Die gebruik ik dus nooit, niet handig ik heb namelijk heel kleine handjes.
En dat ik mijn handen kapotmaak... ach, dat doe ik ook als ik geen vijl gebruik, ik heb bijna altijd wel wondjes

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:17

Citaat:
Gisteren nog ff een stukje bijgevijlt

knap zeg, kan je Morries ahcterhoeven komen bijvijlen? Die zijn knamelijk veel te kort, stukje erbij zou welkom zijn

Ik heb tuinhandschoenen van suede, damesmaatje, gewoon bij de Welkoop (maat 8 of 9).
Dieheb ik zelfs aan alsik hoeven schoonmaak, anders krijg ik m'n handen niet meer schoon..... en dat vinden ze op m'n werk niet zo leuk

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:24

Ik gebruik gewoon paardrijhandschoenen, die tuindingen zijn altijd zo onhandig groot

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:26

Citaat:
die tuindingen zijn altijd zo onhandig groot

nogmaals: je kan ze in een DAMESMAAT kopen, ze zijn er zelfs in kindermaten!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:30

Ik gebruik van alles...paardrijhandschoenen (ouwe, zodat ik er gaten in kan vijlen ) de KITT neopreen stalhandschoenen als het koud is of wat ik ook maar voor de vingers heb liggen...maar werkhandschoenen zijn voor mij ook te groot. Als die kleine-tuinhandschoenen-met-rubber-nopjes in de aanbieding liggen bij de (stal)buren, zal ik ze eens aanschaffen....schattig, met bloemetjes

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:02

Jullie snappen het niet! Bij het bekappen moet je ook iedere week een stukje van je eigen hand er af vijlen. Dan komt er een eeltlaag en dan heb je geen handschoenen meer nodig

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:23

arno8 schreef:
Jullie snappen het niet! Bij het bekappen moet je ook iedere week een stukje van je eigen hand er af vijlen. Dan komt er een eeltlaag en dan heb je geen handschoenen meer nodig

OK dat is de clu

Ik vijl echt niet elke week maar 1 keer in de maand, haar hoeven blijven verder super netjes

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:53

Bedankt arno8

Ik kan me nu uitleven, de nieuwe vijl van Dick is net gearriveerd en aan die weerhaken kan je met gemak een winterjas ophangen...pfffffff

Ik ga buitenspelen, de zon schijnt (nog?)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:56

Ja die vijlen zijn vlijmscherp. Ik gebruik ook handschoenen want anders smeerde ik de hele stal onder het bloed. Met die vijlen van Dick kun je jezelf in 1 keer tot op het bot vijlen.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:04

En dat is dus de rede dat ik oude vijlen van de smid gebruik.
Die zijn voor mij scherp genoeg zonder dat ik mezelf of mijn kleding kapot maak

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:12

Nee dat kost me teveel tijd. Ik moet echt een scherpe vijl hebben met 3 knollen. Vooral Ponto kost veel tijd omdat die 2 zweren er nu helemaal uitgegroeit zijn. De witte lijn begint nu weer een beetje smaller te worden.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:13

Cookies schreef:
Nee dat kost me teveel tijd. Ik moet echt een scherpe vijl hebben met 3 knollen. Vooral Ponto kost veel tijd omdat die 2 zweren er nu helemaal uitgegroeit zijn. De witte lijn begint nu weer een beetje smaller te worden.

Ik heb 1 pony die altijd een eeuwigheid met der beentje omhoog kan staan als ik bezig ben
Ze gaat altijd meekijken Heb je ineens een snoet in je nek

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:30

Ik heb een bemoeizuchtige Haf met een fout gevoel voor humor en ADHD...die staat geen 2 minuten stil...die gaat zich overal tegenaan bemoeien, schopt je "stoel" weg, trekt je aan je broek van de vloer, legt je gereedschap ergens anders neer.....echt enig Bovendien heeft hij hoeven van beton...dus ik wil daar pijlsnel een stukje van af kunnen vijlen

Ik begreep overigens dat professionele smeden slechts 4 weken met een vijl doen....... Die doen dan natuurlijlk 6 paarden per dag, maar toch!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:38

De smid die net mijn paard bekapt heeft, doet maar 1 week met zijn vijl......

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:47

Ja zo'n Haf heb ik ook. Hij heeft alleen geen ADHD, dat heeft mijn NRPSer. Ik geeft ze tegenwoordig wat hooi dan kan ik rustig bekappen. Anders trekt mijn hernia het niet. Wel is het nadeel dat de Haf het dan leuk vind om het hooi in mijn nek te duwen. En in mijn haar te "smeren".

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:59

ik zet Morrie met z'n neus in een emmer wortels als ik ga vijlen, anders hipt ie zo op 3 benen weg naar de dichtsbijzijnde graspol

Van de week heeft ie op 2 benen gestaan: er waren 2 smeden en die tilden diagonaal een been op om te kijken naar het zootje dat er onder Morries voeten zit

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:01

Shy wil wel altijd in de vijl bijten alles van metaal moet uit haar buurt anders is het besabbelt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:43

Sinds kort "zit" ik tijdens het vijlen op mijn poetskoffer, scheelt wel hoor iets voor je rug

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:00

Ik zit ook...anders trekt mijn rug het niet (tis al een ouwe rug )
Bram legt heel lief zijn been in mijn schoot, maar zodra hij het zat is, zet hij hem voorzichtig weer neer....Hooi geven helpt wel. Een emmer peen begin ik niet aan, anders zit ik zo onder de penenkwijl. Bovendien worden wij doorlopend lastig gevallen door geiten die aan je haar knabbelen of een Shetlander die aan je staat te trekken, of nòg erger; die met Bram gaat staan spelen. Maar goed, als Bram zijn been neerzet, stapt hij een pasje verder...ik skippybal er dan op mijn grote emmer achteraan, neem alles weer in de aanslag, hij legt zijn been in mijn schoot...en dan hangt er een geit met zijn horens in het touwtje...Bram zet zijn been neer, zet een pasje opzij, ik skippybal er op mijn emmer achteraan en...zovoort Na 5 keer horen ze mij Bram zijn naam roepen...3 dorpen verder Meestal met een flinke G#%þdver er achter aan....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:14

BZ: Ik zie het hele tafereeltje voor mij , oudje

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:04

Wit trekt ook zijn been weg, maar als ik dan roep Voet!! dan krijg ik hem weer terug . Orlanda is een echte dame en houdt wel van een pedicure, als ze tenminste mag meekijken..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:07

Morrie lijkt op Bram met bekappen zo te lezen, die skippiet alleen het hele terrein af op zoek naar sprietjes gras......

Tegen Morrie praten heeft geen zin, begrijpt hij toch niet, daarom zet ik hem ALS k dan zo nodig zelf iets moet vijlen met z´n neus in een emmer wortels. De enkele keer dat er een Parellier op stal is, is die dan ook direct de klos om Morrie dusdanig te friendy-en dat ie even blijft staan

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:45

* ziet advertentie voor zich: Morrie zoekt parellier om paard op bestelling stil te laten staan , er wordt voor wortels gezorgd als het toch niet lukt *