[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:41

zowel op de pc als met m'n mobiel kan ik blijkbaar niet smssen..... nou ja, als ik niet thuis ben, snapt ze wel dat zenaar stal moet gaan, hoop ik....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:45

Auky schreef:
Als het goed gaat zoals het nu gaat, waarom zal je er dan iets aan veranderen Knipoog

Omdat er onderhuids schuldgevoel zit. Een paard hoort niet op stal. Z'n lichaam is gemaakt om te bewegen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:49

opala schreef:
Auky schreef:
Als het goed gaat zoals het nu gaat, waarom zal je er dan iets aan veranderen Knipoog

Omdat er onderhuids schuldgevoel zit. Een paard hoort niet op stal. Z'n lichaam is gemaakt om te bewegen.

dat is zo, maar als je zelf al aangeeft dat ze het hier ook naar haar zin heeft en er beter uitziet dan ooit, dan denk ik dat je je niet schuldig hoeft te voelen hoor!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:51

Wendy schreef:
die dingen zien er aan de buitenkant heel vaak anders uit dan ze eigenlijk zijn.

Mijn schoonouders kunnen ook zo mooi weer spelen naar buiten toe... zij zijn perfect, kinderen zijn perfect... en zo ken ik er nog veel meer.

Dit komt me zeer bekend voor Haha! Gelukkig zijn het nu m'n ex-schoonmonsters maar volgens mij zijn ze familie van jouw schoonouders Haha!
Het zijn allemaal trieste verhalen, wat mij betreft zegt het helemaal niks meer hoelang mensen bij elkaar zijn. je hoort soms verhalen over 50-jarige huwelijksfeesten en huwelijken die daarna opeens stranden...
Mijn moeder is in 2003 overleden aan de gevolgen van eierstokkanker en ik denk bijna elke dag nog aan haar. Dus als je ze allebei nog hebt....geniet ervan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:57

Ik denk, na 11 jaar, ook nog gewoon elke dag aan mijn vader. Ik denk niet dat dat verandert

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:58

Auky, zie ik daar een zwarte parel????????????? Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:01

Nee, dat denk ik ook niet Wendy. Ik zie haar nog zo voor me en ik kan me hoe ze klonk ook nog heel goed herinneren.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:14

Kinke schreef:
Auky, zie ik daar een zwarte parel????????????? Lachen

Klopt helemaal! Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:17

Mijn ouders zijn al 30 jaar dood. Ik denk vaak aan mijn moeder op momenten dat ik geniet, zou deze met haar willen delen. Er valt gewoonweg niets meer met hun te delen, de goede en minder goede dingen in het leven, en dat blijft levenslang hard. Wanneer ik hoor over mensen welke gebroken hebben met een of beide ouders, kan ik mij dat dan ook moeilijk voorstellen, helemaal wanneer ze zelf kinderen hebben.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:20

opala schreef:
Mijn ouders zijn al 30 jaar dood. Ik denk vaak aan mijn moeder op momenten dat ik geniet, zou deze met haar willen delen. Er valt gewoonweg niets meer met hun te delen, de goede en minder goede dingen in het leven, en dat blijft levenslang hard. Wanneer ik hoor over mensen welke gebroken hebben met een of beide ouders, kan ik mij dat dan ook moeilijk voorstellen, helemaal wanneer ze zelf kinderen hebben.

Dat kan ik me ook moeilijk voorstellen, ik ben ontzettend close met mijn ouders. Kan me niet inbeelden hoe erg het moet zijn, wil ik het contact verbreken met één van hen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:43

Auky schreef:
Dat kan ik me ook moeilijk voorstellen, ik ben ontzettend close met mijn ouders. Kan me niet inbeelden hoe erg het moet zijn, wil ik het contact verbreken met één van hen.

Ik kom uit een andere tijd Knipoog . We waren niet close met onze ouders, nu zou ik dingen willen zeggen en bespreken wat "vroeger" niet eens bij mij opgekomen zou zijn. Ik was 16 toen mijn moeder overleed en 18 toen ik mijn vader verloor. Mijn moeder was zo'n goedzak, daarom ben ik af en toe zo'n bitch Knipoog . Hoe mijn ouders ook waren, zij hadden ook hun eigen achtergrond. Maar nu genoeg emotioneel gedoe.

Ik zeg nu al tegen mijn kinderen dat het mijn angst is dat ze mij nooit meer zouden willen zien om wat voor reden ook.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:54

Kaylee had nu ook 24/7 buiten kunnen staan in de zomer en de rest van het jaar hele dagen buiten maar durfde het ook niet meer aan. Tenminste niet hier in de buurt bij de stal(len) die ik ken. Ze word gewoonweg niet genoeg bijgevoerd met hooi en valt snel af vooral in de winter. Heeft het snel koud en gewoon meer nodig dan andere paarden. Kan haar helaas niet meer bieden nu dan hele dagen op het land en in de winter paar uurtjes paddock (sommige dagen stond ze van de winter maar uur buiten Verdrietig ) Hoop ooit een keer een goede stal voor ons beide te treffen nu moet het maar zo.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:00

gouda schreef:
sommige dagen stond ze van de winter maar uur buiten

Sommige dagen wanneer het stalterrein spiegelglad is, staan bij ons de paarden 24 u op stal. Daarom voor mij geen strenge winters meer.

Het kan beter, maar het kan ook slechter Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:10

Oei kan zeker slechter zo probeer ik ook maar te denken als ik weer eens van de situatie baal. Hoop nog steeds een keer de loterij te winnen zodat ik haar kan geven wat ik wil maar helaas deze maand maar meer € 10.00 gewonnen Boos!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:12

gouda schreef:
Oei kan zeker slechter zo probeer ik ook maar te denken als ik weer eens van de situatie baal. Hoop nog steeds een keer de loterij te winnen zodat ik haar kan geven wat ik wil maar helaas deze maand maar meer € 10.00 gewonnen Boos!

ach bekijk het van de positieve kant, het is tóch weer 10 euro Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:28

Die 10 euro kun je alvast opzij leggen Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:32

Ik zit er over te denken om het huis uit te gaan.
Net een heel gesprek gehad met m'n moeder. Zij vind dat ik moet doen wat me goed lijkt en dat ze altijd achter me zou staan.
Maar het is wel moeilijk hoor.

Ik heb altijd geroepen dat ik het huis uit ga als ik klaar ben met school en een baan heb. Maar m'n moeder zeg, je moet niet gaan zitten wachten tot die drie jaar om zijn.

Moeilijk hoor.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:33

Lenneke_ schreef:
Ik zit er over te denken om het huis uit te gaan.
Net een heel gesprek gehad met m'n moeder. Zij vind dat ik moet doen wat me goed lijkt en dat ze altijd achter me zou staan.
Maar het is wel moeilijk hoor.

Ik heb altijd geroepen dat ik het huis uit ga als ik klaar ben met school en een baan heb. Maar m'n moeder zeg, je moet niet gaan zitten wachten tot die drie jaar om zijn.

Moeilijk hoor.

waarom wil je weg dan? of is dat te persoonlijk?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:34

Niet persoonlijk hoor.
Ik voel me gewoon niet lekker meer hier. Je kan toch niet je hele leven thuis blijven wonen.
Misschien ben ik nog jong (18) maar ik heb me altijd al ouder gevoeld

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:39

Lenneke_ schreef:
Niet persoonlijk hoor.
Ik voel me gewoon niet lekker meer hier. Je kan toch niet je hele leven thuis blijven wonen.

Maar wie gaat dat dan betalen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:40

Lenneke_ schreef:
Niet persoonlijk hoor.

Tuurlijk kan dat niet je hele leven.
(alhoewel, mijn zus lijkt hier nog jaren te blijven plakken Haha! )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:42

M'n ouders blijven Anouar betalen tot ik klaar ben met school.
Voor de huur en m'n eigen onderhoud krijg ik meer studiefinanciering en moet ik daarnaast natuurlijk gaan werken.
Eerst maar eens heel veel rekenen en doen.
Het is nog maar een idee, het is niet zo dat ik morgen het huis uit ben Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:48

Plannen maken kan altijd, maar thuis is 't het goedkoopst Knipoog . Mijn oudste van 19 wil ook samenwonen, maar wordt "indirect" tegengehouden door haar zgn. schoonouders.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:50

Oke, er zit ook wel iets persoonlijks achter, maar dat zet ik liever niet op bokt.
Het is niet alleen maar het me zo leuk lijkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:53

Je doet een MBO-opleiding toch? Dan is de studiefinanciering in ieder geval al veel te weinig...

Met HBO/uni stufi kun je meestal al nauwelijks een kamer betalen en dan komen collegegeld, boeken en levensonderhoud er nog bij.

Ik zou zeggen, zoek het goed uit, op jezelf wonen is errug duur maar ook heel fijn als je op de juiste plek terecht komt