Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dhr. v.d. Heijden (OM den Bosch) was in bespreking maar zou mij (Wanda) terugbellen. Heeft hij ook gedaan en in dit gesprek verzekerde hij mij tweemaal dat hij geen opdracht tot inbeslagname heeft gegeven, hij herinnerde zich wel dat de heer Opperman hem heeft gebeld met de mededeling dat hij van plan was de paarden in beslag te nemen... Hij kon dus niet op de zaak ingaan en gaf mij door aan een collega, dhr. de Koning, die de zaak verder zou behandelen. Ook deze was in gesprek maar belde mij keurig terug. Hij deelde me direct mee dat ik de paarden niet terug zou krijgen en dat hij bezig was een brief aan mij te maken....(toevallig, net die dag)
Vandaag kwam er inderdaad een brief, twee dagen later met daarin werkelijk een schokkende inhoud. Ik zal erik vragen morgen de brief te scannen en aan je door te sturen maar een allinea wil ik je niet onthouden:
"Vanwege de hoge kosten van bewaring van de inbeslaggenomen paarden, zeker in verhouding met de waarde van de paarden, is op grond van art. 117 Wetboek van Strafvordering aan de bewaarder van de paarden een machtiging gegeven tot vervreemding van de paarden. Daartoe zijn de paarden door een beedigd taxateur getaxeerd"
Met andere woorden: ze zijn waarschijnlijk al naar de slager!!!!!!!!!!!!!
eerst halen ze beesten op een volstrekt illegale wijze weg en reageren absoluut niet als ik vraag om ze dan hier in "bewaring" te geven, dan laten ze Norikers taxeren door wie? Wie kan in godsnaam Norikers taxeren. Nee, het zijn gewoon slachtpaarden, hup in de worst