[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opalaJarig

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:40

Auky schreef:
Dat zeiden ze van mij en mijn ex ook en ze hadden nog gelijk ook! Haha!

Haha! Het kan verkeren

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:42

Jovarna schreef:
Mijn ouders zijn destijds na 25 jaar huwelijk gescheiden. Ik vond het wel raar en praktisch ook erg onhandig, maar dat ik daar nou onder geleden heb.., nee. Ik was allang het huis uit, dus qua 'thuissituatie' had dit op mij geen impact, omdat ik mijn eigen 'thuis' had.
Ik vond het wel erg moedig van ze, om na zoveel jaar te besluiten niet 'te blijven hangen omdat je toch al zo lang hangt', maar dat ze knopen durfden door te hakken en hun eigen weg gingen zoeken.

Dan heeft het inderdaad wat minder impact ja.
Ik woon gewoon thuis (ben pas 15) en het is niet zo (zoals mijn zus bijvoorbeeld) dat ik meer naar 1 van mijn ouders toe trek, dus dan is het best moeilijk.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:45

Mijn paard zal me gespiegeld hebben gisteren Bloos
Alle frustratie van werk en ouders zal me dwars gezeten hebben. Wie ben ik dan eigenlijk om met zo'n vol hoofd op mn paard te gaan zitten??!! Eigenlijk heeft ze zich dan nog heel goed gedragen...

Ik ga vandaag beter doen! Toch zit er vooruitgang in hoor want de laatste dip was heeel lang geleden. Eigenlijk kon er niks verkeerd gaan het afgelopen jaar...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:48

Ik ben de laatste tijd ook weer vrolijker, probeer alles een beetje van me af te zetten en dat merk ik ook aan Auk.
Normaal gesproken was er iedere keer wel wat, maar nu gaat het eigenlijk supergoed met mij en Auk Lachen En daar ben ik ontzettend blij om!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:00

opala schreef:
Auky schreef:
wow opala, die is inderdaad om kippenvel van te krijgen!

Wanneer je in de mood bent, zou je er van kunnen gaan janken Haha!

Hi hi ja inderdaad. Erg mooi gedicht en oh zo waar.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:14

Ik ben benieuwd hoe iedereen hier met NH in aanraking is gekomen, en wat of wie je heeft doen beslissen er mee door te gaan..?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:26

Ik zag mijn huidige instructeur een aantal keer aan het werk en had toen al ontzettende bewondering voor hem, hij kon zó rustig en met minieme hulpmiddelen met onze paarden overweg.
Toen ik hoorde dat hij NH-les kreeg ben ik hier het een en ander over gaan lezen en ben geïnteresseerd geraakt.
Veel dingen deed ik al 'natural' met Auk, maar eerder onbewust.

Ik ben bij mijn huidige instructeur gaan lessen, ben steeds meer gaan uitpluizen over NH en heb dit later toegepast op Auk en zie dat dit precies is wat ik wil, ik miste iets in het traditionele dressuurrijden. Dus tsja, voor mij was de keuze gauw gemaakt Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:36

evita_ schreef:
Ik ben benieuwd hoe iedereen hier met NH in aanraking is gekomen, en wat of wie je heeft doen beslissen er mee door te gaan..?

Een stalgenoot van mij had toen der tijd een barefoot zadel,en dat vond ik wel mooi eigenlijk.
(wist toen nog niet dat het boomloos was,en dat dat uberhoubt kon!)
Ik ben haar gaan doorvragen over dat zadel,en toen heb ik een test zadel aangevraagt.
Op de site van boomloosrijden stonden zoveel foto's van mensen die met touwhalster reden,dat leek mij ook fantastisch!
Ik dacht dat dat alleen voor andere mensen was,en niet voor mij,of mijn paard.
Ik ging elke dag die foto's bekijken,en wat info op i-net zoeken.
Toen heb ik een halsterhoofdstel gekregen,en heb daar eerst mee gereden om te kijken of bitloos wel kon.
Dat ging geweldig,en zodoene heb ik daarna een touwhalster gekocht.
Toen reed ik bit en boomloos,en mijn zweep en sporen had ik in de bosjes gegooid.
Ik had haar al nooit een deken op,en ik wilde haar graag 24/7 buiten hebben,dus na nogal wat verschilende adresjes gehad te hebben,kwam ik uiteindelijk bij een boer waar je dus 24/7 op het land mag/kan.
(hij heeft geen stallen,dus je moet wel)
Ijzers heeft ze nooit nodig gehad,dus daar heb ik nooit verder over nagedacht.
Tot 2 jaar geleden reed ik dus nog gewoon met sporen,zweep,pessoabit,boomzadel en stal rond.
Best een hele verandering,maar alles ten goede!
Ik zou nooit meer terug gaan naar hoe het was.
(al leek dat toen die tijd ook oke..)
Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:37

evita_ schreef:

van ellende!

Steffi van der Laarse kwam Morrie behandelen en gaf me een keuze: of je verkoopt hem vandaag nog, of je schaft een Parelli pakket aan en je gaat er iets aan doen, Morrie kon geen 2 tellen stilstaan, moest met kettingen vaststaan, plette je, stond op je voeten , stootte je neus kapot enz.

Wout raadde me ook sterk aan met Parelli te beginnen, want met bekappen was het ook een drama en als ik hem wilde houden als bekapper, moest ik er iets aan doen

Op stal hoorde ik dagelijks dat ik dat onopgevoede beest niet aan kon en hem maar moest inruilen voor een goed aangereden pony.....

3 aanleidingen om met Parelli te beginnen dus..... want verkopen is in mijn geval geen optie, dan kan ik hem net zo goed zelf naar de slager brengen, want ik mag hem alleen maar aan het stamboek terug verkopen en die wilden hem 4 jaar geleden al richting salami sturen.......

Zowel Steffi, Wout als Wanda (van de Noriker stal) hebben me héél duidelijk gemaakt dat ik geen paardenmens (en hondenmens) ben, ik ben geen leider, maar een volger, dat maakt het nog moeilijker allemaal en helaas is dit door Eddy nog eens bevestigd...... hij noemt het alleen savvy.....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:51

Pff vervelend allemaal Ach gut

Mijn ouders hebben wel op het punt gestaan uit elkaar te gaan maar het ging toch niet door.
Mijn vader heeft toen iets tegen me gezegt wat ik nooit ben vergeten
"Als ik nu weg ga dan moet ik op mezelf gaan wonen in een klein flatje en heb ik geen vrienden (alleen gezamelijk). Dan werk ik alleen maar om je moeder te betalen om het geld vervolgens niet aan jullie uit te geven. Nee dan blijf ik liever bij je moeder."
Tot op de dag van vandaag zie ik dat mijn vader niet helemaal gelukkig is en zwaar onderdrukt wordt door mijn moeder.
Dus van mij mogen ze uit elkaar als ze maar gelukkig zijn.

NH via bokt Haha! en op Deurne en internet.
Toen ben ik zelf gaan proberen en nu kan ik binnenkort echt beginnen met Level 1 Parelli Ja
Ik rij al vanaf dat ik SHy heb boomloos en vaak zonder bit (die gaf soms felle protesten) dus ik was al af en toe redelijk Natural Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:56

Wat en verhalen allemaal over al die scheidingen.. Mijn ouders hebben een aantal hele moeilijke periodes gehad, waarin ze wel heel hard hebben nagedacht om te gaan scheiden, maar gelukkig hebben ze het volgehouden amen (tot nu toe Haha!)

Over het spiegelen: Giel doet dat ook zo erg. En juist als ik een klotedag heb gehad vind ik het zo lekker om te gaan rijden, maar dat doe ik dus nu niet meer omdat dat vroeger geheid op ruzie uitdraaide.. Nu heb ik vakantie van school, ik heb het wat rustiger en dat merk ik zo ontzettend goed aan Giel, echt heerlijk!

Ik ben met NH in aaraking gekomen toen ik het zat was om alleen maar orndjes door de bak te rijden met mijn oude verzorgpaard. Van de een op de andere dag hoofdstel eruit gegooid en op touwhalster gaan rijden. We vonden dat allebij zo lekker! Van dat paard heb ik zo ontzettend veel geleerd!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:02

ik verzorgde een haflinger (die later van mij werd) en zij liet gewoon merken dat ze niet op de "normale" manier behandeld wilde worden. als je te ageresseif op haar reed bokte ze je er af, maar was je niet duidelijk genoeg deed ze ook niets... voor mij een teken dat ze duidelijkheid maar wel eerlijkheid nodig had... zo ben ik toen bij parelli uitgekomen.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:15

Shyla25 schreef:
Tot op de dag van vandaag zie ik dat mijn vader niet helemaal gelukkig is en zwaar onderdrukt wordt door mijn moeder.

Praat er eens over, misschien is het wel niet zo.

NH?: Ik werd altijd wild enthousiast van het lezen over Voest, vrijheidsdressuur, Parelli enz., maar heb nooit doorgezet. Ik red mij aardig zo zoals het gaat, rij ook alleen buiten, dus nu zie ik er ook geen noodzaak meer toe. Ik rij bitloos omdat ik opeens een bit te pijnlijk vond wanneer ik haar niet snel genoeg terug kon nemen. Ik rij boomloos omdat ik vroeger al de barebackpad fijn vond zitten, maar toen niet goed aan te singelen was. Oop heeft geen ijzers omdat ze er niet lekker op liep. Ze staat 7 maanden per jaar meer op stal dan eruit. Ik leg geen deken meer op omdat een regendeken ook haar vacht plat drukte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:17

damn kpn mobiel ligt eruit, kan niet bellen en niet smssen..... zou ik Ara met rooksignalen naar de goede lokatie kunnen sturen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:18

Leuke verhalen over NH. Ik tik mijn verhaaltje nog wel als ik iets meer tijd heb

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:20

Ja ik ben ook een kind van gescheiden ouders. De ruzies heb ik niets van mee gekregen, ze hielden echt rekening met ons. Mijn huidige man is ook gescheiden en heeft 2 kinderen die bij de moeder wonen. Je wil niet weten hoeveel ellende dat dat allemaal geeft. Daarbij komt dat ik helemaal niets heb met kinderen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:21

Iedereen bedankt voor antwoord!
En als ik nou vraag om iedereens pinpas en pincode..Clown

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:26

evita_ schreef:

Dan word ik achterdochtig Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:26

evita_ schreef:

Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:31

Morrie schreef:
damn kpn mobiel ligt eruit, kan niet bellen en niet smssen..... zou ik Ara met rooksignalen naar de goede lokatie kunnen sturen?

toch niet heel kpn, hier doet alles het nog..maar ja ik woon in verweggistan..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:32

Bij mij doet ie het ook nog... maar ik zit ook in verweggistan Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:32

evita_ schreef:
Die pin mag je wel,maar dan zonder de pas.. Clown
En hoe zit het dan met jou??
Hoe ben jij in aanraking met NH gekomen?
(wel alles vragen aan iedereen,maar zelf niks zeggen hé...) Cool

Hier doet kpn het ook nog,en ik zit vlak bij Morrie...
(is je mobiel zelf niet van slag?)

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:33

Ik heb trouwens de mogelijkheid gehad om Opala 24 u. op de wei te zetten, maar ik heb het niet aangedurfd. Heb haar namelijk vroeger 1x stokkreupel van het land gehaald na afloop van een weideperiode, dat beeld laat mij niet los. Daarbij heb ik hier uitrijmogelijkheid welke ik niet gauw wil inruilen en last but not least: Oop heeft hier een weidemaatje/vriendin, een Haflinger, en ze ziet er beter uit dan ooit. Wel doe ik mijn best dat ze zoveel mogelijk door het beheer uit stal gehaald wordt tijdens de stalperiode.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:35

opala schreef:
Ik heb trouwens de mogelijkheid gehad om Opala 24 u. op de wei te zetten, maar ik heb het niet aangedurfd. Heb haar namelijk vroeger 1x stokkreupel van het land gehaald na afloop van een weideperiode, dat beeld laat mij niet los. Daarbij heb ik hier uitrijmogelijkheid welke ik niet gauw wil inruilen en last but not least: Oop heeft hier een weidemaatje/vriendin, een Haflinger, en ze ziet er beter uit dan ooit. Wel doe ik mijn best dat ze zoveel mogelijk door het beheer uit stal gehaald wordt tijdens de stalperiode.

Als het goed gaat zoals het nu gaat, waarom zal je er dan iets aan veranderen Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:38

hihi, ik denk laat jullie lekker kletsen Knipoog

Ik ga nu even met mn zusje de stad in, lees profiel in ieder geval. Mijn eerste echte NH voorbeeld was Hempfling.