[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opalaJarig

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:58

Wendy schreef:
@opala: The horse is always right! Haha!

Ja

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:06

Auky schreef:
ja hard is dat dan he evita_
Mijn ouders wonen zolang nog bij elkaar, maar als mijn moeder een ander huis heeft gevonden is het ook over.

Hier precies hetzelfde. Ik ben gelukkig al jaren uit huis maar toch is het raar. Mijn moeder is ook op zoek naar een ander huis. Mijn vader is gevlucht naar duitsland en kroatië, geen idee waar hij nu is ik krijg geen contact met hem...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:12

Wendy schreef:
@opala: The horse is always right! Haha!

ja daaag, dat zou betekenen dat ze overal moet vreten onderweg, van alles weg mag rennen en zichzelf voor die vrachtwagen werpen omdat dat enge grassprietje aan de kant van de weg "boe" tegen haar zei... Clown

Ze heeft dat wel gelijk, voor haar is het eng maar ik ben er om haar te leiden dat het niet eng is, dat ze niet in vliegende galop ineens om moet draaien omdat er een fietser aankomt en dat ze gewoon ook kan stoppen op een lichte gewichtsverplaatsing...dat doet ze thuis ook. Ik rijd met nekring om haar nek door het land...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:14

evita_ schreef:
Auky schreef:
ja hard is dat dan he evita_
Mijn ouders wonen zolang nog bij elkaar, maar als mijn moeder een ander huis heeft gevonden is het ook over.

Hier precies hetzelfde. Ik ben gelukkig al jaren uit huis maar toch is het raar. Mijn moeder is ook op zoek naar een ander huis. Mijn vader is gevlucht naar duitsland en kroatië, geen idee waar hij nu is ik krijg geen contact met hem...

Jeetje!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:21

The horse is nearly always right Knipoog

Afschuwelijk wanneer je ouders uit elkaar gaan en helemaal wanneer je er geen contact meer mee hebt. Mijn ouders heb ik niet meer. Mijn man en ik hebben al zo veel meegemaakt, ben benieuwd wat er nog gebeurt wat ons nog kan scheiden. Maar ik zeg ook beter scheiden van elkaar, dan elke dag oorlog of langs elkaar heen leven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:23

Mijn ouders kunnen niet meer scheiden (vaderi s al 11 jaar overleden) maar ik ben blij dat ik zoiets nooit heb meegemaakt. Verschrikkelijk.

Maar inderdaad, beter scheiden dan oorlog of negeren

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:27

het is inderdaad verschrikkelijk Scheve mond ouders... mijn ouders zin gescheiden toen ik 11 was... mijn moeder moeder bedacht dat ze lesbisch was... nu is mijn moeder ondertussen getrouwd met een andere vrouw en die is echt super tof! ik had me geen beter stiefmoeder kunnen wensen Tong uitsteken
met mijn vader heb ik al 5 jaar geen contact meer

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:27

ja nearly always right kan ik me in vinden Haha!

Ik had ook niet gedacht dat het zo zou eindigen. Het lijkt wel een soap, daar hou ik absoluut niet van..
Maar ik denk dat als iedereen weer zijn eigen plekje vind het wel weer goed komt. De echte stap moet nog komen wanneer mijn vader thuiskomt eind juli en wanneer mijn zusje eindexamen doet in mei volgend jaar...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:28

ja, het vervelende is nog wel de reacties van mensen die mijn ouders kennen.

'Echt? waarom? Dat had ik nooit verwacht, ze zijn zo'n leuk stel samen!'

Ja, zal ik dan maar niet vertellen hoe de thuissituatie al die tijd geweest is? Constant ruzie om de domste dingen, ben regelmatig kwaad het huis uitgegaan omdat die mensen zo kinderachtig bezig waren.
Laatste maand ging het (imo) weer ontzettend goed, tsja, blijkt achteraf dat ze alles al uitgepraat hadden.
Fijn hoor.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:28

Een paard is ook een spiegel van jezelf heb ik mij ooit wel eens laten vertellen.............

Wijze les van mij niet rijden als IK niet lekker in mijn vel zit. Ben een beetje eigenwijs en mijn paard ook. Eigenlijk passen we gewoon te goed voor elkaar. Wel balen dat mijn dipjes vaak niet bij 1 dag blijven maar ja paard zal er niet echt om malen toch om niet bereden te worden? Ze staat nu toch op de wei.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:29

Heb gelukkig geen gescheiden ouders. Kan het mij bijna niet voorstellen hoe dat moet voelen Ach gut

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:30

die dingen zien er aan de buitenkant heel vaak anders uit dan ze eigenlijk zijn.

Mijn schoonouders kunnen ook zo mooi weer spelen naar buiten toe... zij zijn perfect, kinderen zijn perfect... en zo ken ik er nog veel meer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:31

gouda schreef:
Een paard is ook een spiegel van jezelf heb ik mij ooit wel eens laten vertellen.............

Wijze les van mij niet rijden als IK niet lekker in mijn vel zit. Ben een beetje eigenwijs en mijn paard ook. Eigenlijk passen we gewoon te goed voor elkaar. Wel balen dat mijn dipjes vaak niet bij 1 dag blijven maar ja paard zal er niet echt om malen toch om niet bereden te worden? Ze staat nu toch op de wei.

Jullie lijken dus iets te veel op elkaar Haha!

Een paard maakt het volgens mij inderdaad niet veel uit, zo lang hij zich op de wei kan vermaken met vriendjes en aandacht Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:31

gouda schreef:

Da's inderdaad een wijze les. In mijn 'normal'-tijd liepen de gemoederen dan nog wel eens hoog op en ging je met een rotgevoel van je paard af, 'de rotknol'.
Gelukkig kan ik nu met een koel hoofd afstappen als het even niet meer gaat, gaan we een stukje wandelen of spelen en kan ik weer helder opstappen en gaan we weer goed verder Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:32

gouda schreef:
Heb gelukkig geen gescheiden ouders. Kan het mij bijna niet voorstellen hoe dat moet voelen Ach gut

Kon ik mij ook niet.
Je hoorde het veel, ouders die gingen scheiden, maar heb me nooit echt gerealiseerd hoeveel impact dat op je leven zou hebben.
En van de een op de andere dag zit je er middenin, da's raar..

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:33

"Het paard als spiegel"

Ik had angst,
want ik kon hem niet beheersen.
Ik leerde echter hem
en mijn vrees te beteugelen.
Hij had geen zin
en ik moest rust voor ons beide vinden.
Ik was driftig
en sloeg mijn paard.
Ik had een slecht geweten
en leerde me te beheersen.
Want zijn ogen waren trouw
en zwegen over mijn tekortkomingen.
Mijn paard is mijn spiegel
die mijn goede en slechte humeur
onvervalst weergeeft.
Kijk in de ogen van je paard
maar schrik niet van de waarheid...

Bent Branderup

Ja dat supermooie gedicht wat ik ooit in het profiel van iemand las

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:33

Lachen maar gelukkig zijn er paarden om ons er doorheen te slepen... ik heb ook al aardig wat situaties gehad als jij gouda dat je met je hoofd ergens anders zit en toch gaan rijden... dat hoef ik bij mijn haffie echt niet te proberen.... eigenlijk wel lekker want ik zou ook niet willen dat ik moet "samenwerken" met iemand die eigenlijk heel ergens anders mee bezig is

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:34

Heb ik dus nog steeds dat ik dus afstap met het gevoel rotknol Bloos Dat had ik dus eergister. Ik heb dus nog een lange weg te gaan met haar en priveleven. Als ik bij haar ben neem ik dat namelijk teveel mee. Kan slecht dingen loslaten zit gelukkig in de familie Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:34

wow opala, die is inderdaad om kippenvel van te krijgen!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:36

Wendy schreef:
die dingen zien er aan de buitenkant heel vaak anders uit dan ze eigenlijk zijn.

Mijn schoonouders kunnen ook zo mooi weer spelen naar buiten toe... zij zijn perfect, kinderen zijn perfect... en zo ken ik er nog veel meer.

Echt wel. Van ons zeiden ze vroeger, die houden het nooit lang uit met elkaar Knipoog .

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:37

gouda schreef:
Heb ik dus nog steeds dat ik dus afstap met het gevoel rotknol Bloos Dat had ik dus eergister. Ik heb dus nog een lange weg te gaan met haar en priveleven. Als ik bij haar ben neem ik dat namelijk teveel mee. Kan slecht dingen loslaten zit gelukkig in de familie Haha!

Ik heb gewoon de afgelopen maand teveel dingen in één keer gekregen wat me echt opbrak. Op de een of andere manier als ik bij Auk was, kwam het er allemaal uit en voelde ik me daarna een stuk 'vrijer' zegmaar. Dan kon ik even alles vergeten en lekker aan de slag gaan met paardje, even een paar uurtjes een leeg hoofd.
De rest komt wel terug als ik thuisben, maar bij Auk even niet Lachen

Heerlijk dat paard Haha!

Achterom

In het begin snapten mijn moeder en zus dus echt niet wat ik met Benno moest... Haha!

Anoniem

Je paard spiegelt je ALTIJD. Pling

Mijn ouders zijn destijds na 25 jaar huwelijk gescheiden. Ik vond het wel raar en praktisch ook erg onhandig, maar dat ik daar nou onder geleden heb.., nee. Ik was allang het huis uit, dus qua 'thuissituatie' had dit op mij geen impact, omdat ik mijn eigen 'thuis' had.
Ik vond het wel erg moedig van ze, om na zoveel jaar te besluiten niet 'te blijven hangen omdat je toch al zo lang hangt', maar dat ze knopen durfden door te hakken en hun eigen weg gingen zoeken.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:38

opala schreef:
Wendy schreef:

Echt wel. Van ons zeiden ze vroeger, die houden het nooit lang uit met elkaar Knipoog .

Dat zeiden ze van mij en mijn ex ook en ze hadden nog gelijk ook! Haha!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:38

Auky schreef:
wow opala, die is inderdaad om kippenvel van te krijgen!

Wanneer je in de mood bent, zou je er van kunnen gaan janken Haha!