[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:47

De site ziet er super uit!

Ik heb geen auto en geen trailer. Volgend jaar als ik afgestudeerd ben wil ik in ieder geval een trailer kopen.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:07

Jovarna: Een site om trots op te zijn OK dan! . Zou machtig zijn wanneer er later opgekeken wordt, wanneer iemand nog met bit in rijdt Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:11

Ik heb geen goede auto, geen trailer en geen E-rijbewijs.

In de wei staat wel een oude trailer waarvan de bodem nog goed is. Daar kan ik dus mooi het trailerladen mee oefenen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:16

lijkt me wel slim om er eerst een auto voor te knopen, anders loop je kans een enorm trailertrauma te kweken als de trailer omkiepert als je paard erin stapt...... Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:21

Ik zal eens een fototje maken van dat ding... valt weinig om te kieperen namelijk... ouderwetse zware kwaliteit Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:57

Lenneke_ schreef:
Ik heb de beschikking tot een auto en trailer, alleen nog geen E rijbewijs

als het max. laadvermogen niet hoger is dan het ledig gewicht van de auto
én die twee gewichten niet meer zijn dan 3500 kg mag je zonder E rijden hoor!

De meeste 1,5 paardstrailers zijn ongeveer 1100 kg en met een auto van 1150 kg ervoor kan dat bijv. Mijn trailer is 1300 kg en de auto van mijn ouders weeg 1390 kg.

En wacht nog maar even met het halen van je E, want ze gaan het afschaffen Extreme duivel

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:13

Maar als je Arabesk in de trailer hebt ben je toch veel zwaarder dan de auto? Anders snap ik niet waarom ik zelf niet rijd want heb een zware auto, en een trailer tot mn beschikking..maar geen E dus vriendje moet iedere keer rijden Knipoog

E afschaffen? Yes dan kan ik dat geld wat ik gespaard heb ergens anders voor gebruiken!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:16

nee de trailer weegt leeg 600 kg geloof ik en je kan dus 700 laden (of andersom)

het max. laadvermogen is dus het gewicht van de trailer plús wat er maximaal in kan.
Je trailer laten terugkeuren tot een lager laadvermogen is ook nog een optie Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:23

Citaat:
of andersom

bij jouw trailer andersom, die weegt 700 kilo en er mag 600 geladen worden, daarom moest ie weg, Morrie is zwaarder

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:27

O das goed dat ik dat weet, ga gelijk controleren hoe zwaar onze auto weegt. En dan zou je ook met lege trailer de weg op mogen als je alleen je normale rijbewijs hebt?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:29

Goedemorgen allemaal. Auky welkom!! Leuk dat je een barefoot hebt besteld, ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

De website ziet er geweldig uit Jovarna. Ik hoop toch zo dat de KNHS overstag gaat, dan ga ik ook zo af en toe eens een wedstrijdje rijden. Veseo loopt zo lekker op haar Cook look alike. En anders moet ik eerst die wolfstanden eruit laten rukken. (sielugh)

Ara, hoe bedoel je dat E wordt afgeschaft??

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:32

Goedemorgen

Kom net pas uit mijn mandje Bloos

Auky welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vertel eens wat meer over je paardje en/of jezelf ben altijd wel benieuwd.

Heb na volgende week vakantie. Of eerder want mijn nieuwe baan loopt niet zo lekker helaas. Werk via uitzendbureau dus dan kunnen ze mij ieder moment naar huis sturen.

Gister niet gereden op kay. Op de een of andere manier voelt ze mij te goed aan. Eergister kreeg ik op mijn werk te horen dat ik niet aan hun verwachtingen voldeed (te sloom, niet zelfverzekerd genoeg, geen initiatief etc etc Huilen ). Ging die avond rijden en kay was erg schrikachtig, wilde de hele tijd om keren, staken, steigeren etc. Gewoon heel irritant denk je even je gedachten te verzetten.... Nu was ze zo bezig op het asfalt dat haar hoeven heel erg bijgesleten zijn en er uit een achterhoef een heel stuk uit is gebroken. Nou ja ze deed het zelf. Gister dus maar ff niet gereden houd het ff voor gezien want ze was wel heel erg bezig. Lol is er weer ff van af. KOm iedere avond om 18.00 uur uit mijn werk en kan dan pas om 19.30 bij kay zijn ivm koken, opruimen en reistijd. Voelt soms als stank voor dank ook al kun je dat niet zeggen bij een dier, die hebben dat toch niet door hoeveel moeite je voor hen doet en hoeveel werk je voor hen verzet.

Voor mij zit vakantie/buitenrit met paard er helaas ook niet in. Wel vriendin/stalgenoot met 2 paardstrailer maar die durft de weg nog niet op met haar paard en dat zal voorlopig ook nog wel niet komen. Zelf geen geld voor grotere/duurdere auto en trailer dus blijf maar gewoon saai dat saaie rechte stuk stappen bij stal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:34

het is niet zo warm buiten en meteen zie ik weer mensen in fleecevesten en lange broeken lopen.......

m'n auto staat voor de deur, in de schaduw, de buurvrouw is wakker dus ik heb geen keus: ik MOET de auto stofzuigen, ik haat dat klusje, dus ga het maar gauw doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:36

@gouda: balen van je werk zeg!

Paarden voelen stemmingen inderdaad zo vreselijk goed aan dat het soms echt niet leuk meer is. Vriendin van me had ook zo'n verhaal. Was met haar vader aan het buitenrijden, vader vertelde haar slecht nieuws... zij van slag en ze kon dus ook niks meer met haar paard beginnen.
Alleen rijden als je je goed voelt dus!

Alhoewel ik altijd enorm opknap van het werk bij de paarden, of als ze aan komen rennen als ze mij bij het hek zien... dan valt echt alles van me af!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:40

ook goedemorgen hier Haha!
Net terug van de tandarts, blegh.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:41

Wendy schreef:
Alhoewel ik altijd enorm opknap van het werk bij de paarden, of als ze aan komen rennen als ze mij bij het hek zien... dan valt echt alles van me af!

Dat heb ik ook.
Heb de laatste tijd een hoop te verwerken gehad (ex maakt het uit en diezelfde week vertellen mijn ouders dat ze gaan scheiden enzo..) en bij Auk vergeet ik dan gewoon alles. Heerlijk is dat Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:43

Balen Gouda, soms zit het allemaal even tegen he. Ik had gisteren ook een megadip met paard. Toen dacht ik ook even..daar werk je dan 40 uur voor, zorg je dat ze het allerbeste paardenleventje hebben wat er bestaat, aan niks ontbreekt ze, ik zal elke daas vermoorden die haar tere huidje wil bijten Haha!. Maar uiteindelijk zijn er ook dingen die goed gaan en daar moet je gewoon heel hard aan denken dan Knipoog

Welkom Auky, had nog niet helemaal bijgelezen!!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:44

Mijn ouders ook net uit elkaar na 28 jaar Verdrietig

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:46

ja hard is dat dan he evita_
Mijn ouders wonen zolang nog bij elkaar, maar als mijn moeder een ander huis heeft gevonden is het ook over.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:47

evita_ schreef:
Mijn ouders ook net uit elkaar na 28 jaar Verdrietig

Ziek
dan nog...?
Ach gut

E gaan ze afschaffen omdat ze alle regels gelijk gaan trekken met de rest van Europa en daar kennen ze geen apart E rijbewijs!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:49

Jeetje meiden sterkte beide Ach gut

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:49

Wat betreft trailers ben ik ook afhankelijk van paps.
Trailer zou ik ook moeten lenen/huren, mochten we 'm nodig hebben.

ooit...

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:54

Gouda: Echt sneu voor je. Een groot nadeel van inzetbaar zijn via een uitzendbureau. Uitgeleverd aan de nukken van de diverse werkgevers.

Ik heb nooit een dip bij mijn paard. Wanneer ik haar bij het uit de wei halen roep en haar snuit omhoog zie gaan, dan kan het al niet meer stuk. Wel kan ik mijzelf af en toe voor mijn hoofd slaan, wanneer ik soms merk dat ik te weinig geduld met haar heb. Zij kan eigenlijk nooit wat fout doen. Ja ze schrikt van dingen waarvan ik denk of dat wel zo nodig is.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:55

mijn vriend krijgt binnenkort zijn nieuwe leaseauto met trekhaak Knipoog (1350 kg) en gaat binnenkort ook zijn E achter B halen Tong uitsteken er staat een trailer van een vriendin op het erf Tong uitsteken dus ik zit gebakken Knipoog nu nog oefenen met mijn nieuwe paardje vanaf 1 augustus

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:55

@opala: The horse is always right! Haha!