[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:37

johnnie schreef:
Om eerst een boek te kopen en dan tot de ontdekking te komen dat het wiel al is uitgevonden zou naar mijn mening geld over de balk gooien zijn. Hier op Bokt staan alle PH methoden ruimschoots beschreven en het staat Wendy vrij om gratis vragen te stellen.

Daar heb je helemaal gelijk in, ik zelf koop nu eenmaal graag boeken
Natuurlijk mag Wendy zoveel vragen stellen als ze wil, dit boek stond op haar lijstje. Vandaar mijn uitleg over het boek

johnnie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:56

De meeste hier op dit forum weten dat bik tot een half jaar geleden een nul was op paardengebied. Eerst door hier op Bokt te vragen en alle forums over NH methoden te bekijken en de inhoudt hiervan te bestuderen, was mijn keuze op PNH gevallen.

Al zeer snel waren een aantal NH trainings methoden afgevallen temeer ik in deze geen complete trainingswijze kon vast stellen.

De criteria die ik hanteerde was een methode te vinden die onuitputtelijk was in de leer. Dat is PNH immers. Noem mij eens een methode op van NH die zo compleet is , inclusief de oplossing van alle padstellingen.
Ik vind deze bij Emiel Voest niet, bij Monty Robert niet en zo zijn er nog meerdere NH.

Ik ben een criticus, ik denk in voortgang, diepgang en ik denk in geld

Vraag Anya maar, die is hier heel goed van op de hoogte
Laatst bijgewerkt door johnnie op 10-12-05 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:59

johnnie schreef:
...Ik ben een criticus, ik denk in voortgang, diepgang en ik denk in geld

Dat is een prima instelling, Johnnie En idd, op internet is ontzettend veel info te vinden, gratis.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:11

johnnie schreef:
Ann schreef:
In het boek "Het paard als partner" staan diverse methodes beschreven. Dit boek is sowieso een aanrader als jij je wilt verdiepen in de verschillen tussen populaire NH-ers.

Om eerst een boek te kopen en dan tot de ontdekking te komen dat het wiel al is uitgevonden zou naar mijn mening geld over de balk gooien zijn. Hier op Bokt staan alle PH methoden ruimschoots beschreven en het staat Wendy vrij om gratis vragen te stellen.

Maar dat doe ik ook volop

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:13

Yes

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:34

hoihoi ik ben pas 12, en m'n verzorgpaard doet aan NH.
Ik krijg nu 1 keer in de week les(gewoon door de eigenaar hoor ) op het paard en zo leer ik het.
Ik weet nu nog niet zo veel, maar dat komt nog wel

Mijn ervaring ermee is dat ik het erg leuk vind! voor het paard is het heel fijn, zeker voor een paard zoals Shirengo. Hij is heel gevoelig en heeft geen fijn verleden. daardoor had hij geen vertrouwen meer in de mens, dat heeft de eigenaar met NH weer opgebouwd. Shirengo is in level 2.

Foto's in profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:19

Hallo allemaal,

Mijn paard Jovarna bracht mij (en ons samen) al vrij snel op het 'narural pad'. Het is er heerlijk vertoeven!
Bokt in z'n algemeen is geen forum voor mij, maar op dit subforum zal ik me vast wel thuis gaan voelen.
Inmiddels ben ik enigszins bijgelezen hier en ik zie uit naar alle leuke en leerzame onderwerpen en discussies!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:58

Haha John moest wel. John is maatjes met een geweldige merrie. Zo eentje met meer karakter dan goed is voor sommige mensen

Ik vond haar vanaf het begin al leuk. Die verhalen van 'madame'

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:00

Ik kreeg van mijn stalgenoten nog het compliment dat Walter zo goed opgevoed was, en altijd stilstaat als jij ook stilstaat met in en uit de wei zetten

Dat bereik je dus ook met grondwerk

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:05

Het resultaat van een weekje Polder-Parelli:

1 x per week moet de zooi in de was, anders wordt het te gek.
Dit is het resultaat van een uurtje in een emmertje met Vanish

Afbeelding

Afbeelding

het emmertje......

Afbeelding

het zootje (het rode touwtje is geen rode string hoor, maar gewoon een handig multifuntioneel touwtje dat toevallig rood is clown ) en het zand in de douche, ook zo heerlijk tussen m'n tenen......

Afbeelding

het resultaat na een kwartiertje douchen samen met mij, waar uit estetisch oogpunt geen foto's van zijn

Afbeelding

over een uur of anderhalf het resultaat na een rondje wasmachine ........

In de Eemnesser polder heb je binnen een week een zwarte string, het gaat daar heel erg snel! Als de bijbehorende savvy ook maar zo snel komt..... zou dat erg leuk zijn

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:51

goeie reclame voor vanish!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:54

moet je es zien als ie uit de wasmachine komt strakjes......

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:19

en na een wasprogramma op 40 graden

*tada*

Afbeelding

helaas gaat het met m'n menhandschoenen niet zo vlotjes, het is niet best met ze gesteld:

Afbeelding

Afbeelding

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:20

wendytjeG schreef:
Ik kreeg van mijn stalgenoten nog het compliment dat Walter zo goed opgevoed was, en altijd stilstaat als jij ook stilstaat met in en uit de wei zetten

Dat bereik je dus ook met grondwerk

haha leuk of niet.
Vanzelfsprekend resultaat.

Er komt een moment dat je raar opkijkt als je met het paard van een ander loopt en eigenlijk verwacht dat ze allemaal zo zijn

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:33

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:35

ik heb het gezien Nienke, wij hebben zo'n actie al heel vaak voorgesteld, maar "onze" boer zegt dat het niet helpt, na een paar weken is het bij ons toch weer bagger. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie blijft, maak je regelmatig foto's?????

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:56

..Ik weet ook niet hoe lang dit goed gaat blijven... maar we houden jullie op de hoogte!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:43

Vanmorgen ben ik eens bij Anya langs geweest, maar die heeft daar een paar leuk opgevoede paarden lopen zeg

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:47

Anya schreef:
Haha John moest wel. John is maatjes met een geweldige merrie. Zo eentje met meer karakter dan goed is voor sommige mensen

Mmmm, je kunt haar niet kopen als je wilt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:51

johnnie schreef:
Anya schreef:

Mmmm, je kunt haar niet kopen als je wilt

Anya heeft al paarden zat

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:09

Ik heb gezegd, je kunt haar NIET kopen [b]

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:12

Ik heb het goed gelezen dan , want volgens mij ben jij ook heel gek op je paard toch?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:18

Ik ben heel erg in mijn nopjes en stront verlieft op dat beest. Mijn liefde voor haar kan niet op en dat is geen onzin

Ik heb veel van der geleerd en nog steeds zet ze me wel eens in een padstelling. Echter ik heb ermee leren omgaan en ze ontwikkeld steeds meer van die positieve reacties die me erg doen lachen. Als ze een kuur heeft dan sta ik naar der te kijken en moet me soms omdraaien want dan heb ik het niet meer.

Een paar weken geleden, en dat is een voorbeeld, stond ik in der stal. Ik vraag haar altijd toestemming want ik respecteer haar stelling van ik wil niet gestoort worden. Affen, ik stond in de stal en ik heb enige tijd geleden de stal van haar en die van mijn beide andere paarden opengemaakt zodat ze zich kunnen zien als ze in de stallen staan.
Bijelkaar zetten is het doodvonnis tekenen van een van de drie.zo kan ze soms tekeer gaan. De stal is van haar, en van niemand anders.

Maar, Annet mijn vrouw staat in de andere stal bij Cheran en Johnnie ze wat wortels te voeren en toen zei ze, niet achter om kijken want madam staat je achter je rug uit te lachen. Wat deed ze, ze was van die gekke bekken aan het trekken en van die bijtbewegingen aan het maken achter mijn rug. Dus ik kijk zo tussen neus en lippen eens achter me en toen stopte ze. Ik draai me weer om en jawel hoor daar begon het weer, wat bijtbewegingen en van die hapbeweginkjes. En als ik me draaide dat deed ze zo van tralalalal niks aan de hand chef. Ik wacht op een volgende reactie van der en heb het fototoestel in de aanslag want dit was dus echt lachwekkend.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:34

Geweldig zo een! Die is eigenlijk te slim voor zichzelf

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:39

wendytjeG schreef:
Geweldig zo een! Die is eigenlijk te slim voor zichzelf

En niet alleen voor zich zelf Hoe staat het met jouw paard?