Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:52

ach ja Fabster, mss wat te overmoedig geweest met die Mg in je achterhoofd? Denken dat het wel zou lukken?
Bekijk het weer als een wijze les, het is zo dat we gaan nadenken en leren uit onze ervaringen en fouten dat we maken.
Mg. zal geen wondermiddel zijn maar wel een hulpje in de goede richting...ik zie het dan als een open kiertje dat weer wat mogelijkheden en keuzes aanbieden kan.

Je hebt in elk geval al de moed gehad om te gaan wandelen, zover ben ik bijlange nog niet :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:39

De mijne nam net een hap uit een map met een boekhouding... Hij at het ook gewoon op.

En wat ook minder is, is dat hij soms zit te trekken aan de deken van zijn weidegenoot. Dat paard is niet van mij, dus niet zo leuk als hij andermans spullen ook kapot maakt...

En inderdaad een touw los maken, ongelooflijk! Eerst deed ik er gewoon zo'n paardenknoop in en dan trekt hij precies aan het goede uiteinde om die los te trekken. Nu maak ik een soort driedubbele knoop als ik hem vast zet en even met die tanden er in en hup, weer los! Een soort Houdini is het.
En het gaat niet eens om het ontsnappen of zo, als het eenmaal los is blijft hij gewoon braaf staan. Het is gewoon het idee van die knoop moet dan los.

Bloodymary

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:46

Jammer Fabster, een mindere dag en misschien was het ook wel te dol meteen zo'n lange rit langs enge stukken. Volgende keer gewoon weer wat korter zonder al te veel enge dingen en dan weer langzaam uitbouwen. Komt vast goed!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:18

Die afstanden doen we vaker hoor. Maar ze heeft wel haar voorkeuren qua route. En langs veel bebouwing is lastig. Maarja, anders kom ik niet meer thuis (tenzij ik dezelfde weg terug neem). Maar inderdaad, een wijze les en volgende x anders aanpakken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:38

Ah zo, dan kun je misschien beter het laatste moeilijke stuk wel gewoon afstappen en haar onderweg op haar gemak stellen, af en toe een snoepje geven, even laten grazen. Zo dat ze door krijgt dat ook dat stuk eigenlijk best leuk kan zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:25

Inderdaad. 'Vroegah' deed ik dat ook zo met haar. Alle nieuwe dingen (viaducten etc) doe ik ook zo. Maar nu had ik blijkbasr het idee dat het wel een x moest kunnen, ofzo. Ik weet het niet. Stom bezig gewoon....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:15

Jammer Fabster, maar je staat weer gelijk met beide benen op de grond :/ Paardje van m'n vriendin staat ook op Mg. Heeft er duidelijk ook baat bij, scherpe randjes zijn er vanaf. Maar met groot verkeer ist nog steeds drama.

Houdini... Die van mij had op z'n vorige plekje twee staldeuren en op beide een extra 'slot', want anders maakte ie ze open en liep ie heerlijk over t erf en de camping _O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:38

Gisteravond een filmpje gemaakt van een van z'n acties. Je ziet niets, maar hoort des te meer. Alleen geen idee hoe ik dat hier kan plaatsen... :?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:36

Fimpjes moeten via youtube

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:47

Oh, echt nog steeds? Bummer...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:31

Vanavond sinds heeeeeeel lange tijd wat grondwerk gedaan. Hij wist en deed t echt goed! Heb m de hemel in geprezen!
Lekker draven met neusje laag, wauwie!

Morgenavond iets heel leuks: de brandweer komt op mijn paarden oefenen! Ze hebben een cursus hoe om te gaan met dieren in nood. Dus ze gaan leren noodhalster aanleggen, paard benaderen, etc.
Ben heeeeel benieuwd hoe m'n LBE-ertje erop gaat reageren :j Kan van zwaar nuchter en ik-geef-helemaal-nergens-om tot aaaaaaaaarrrrrggggghh zijn :D
Ga foto's maken, dus hoop een topic te openen ermee, kan ik ze jullie laten zien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:48

Dat is lachen! Ik
Ben echt benieuwd naar de foto's! Ik wou ook wat gaan doen vandaag en morgen rijden. Maar was zo ziek als n hond vandaag. Kijken of het morgen beter gaat.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:07

Leuk Daan, dat de brandweer bij jouw paard kan oefenen...mijn fantasie slaat ook plots op hol nu hahahaha...ik kan me er hier al iets bij voorstellen, hopelijk hebben de mannen ruim tijd gekregen om te oefenen :+

Veel beterschap Fabster :(:)

Ik zit aan dag 5 met de magnesium supplementen, heb nog niet echt de indruk dat het hem iets doet maar zal waarschijnlijk aan mijn ongeduld liggen? 8-)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:49

M'n schatje had vanavond bij de brandweer z'n ik-geef-helema-nergens-om hoedje op, z'n echt 'ik'. Geweldig! Zo trots op m!
Hij kéék geeneens raar of iets toen de brandweerman met Zuurstofmasker naar m toeliep en op de tast noodhalster om probeerde te doen. <3 Wat een topper is ie toch!

Verzorgster van ons friesje (die het ook helema geweldig deed!) heeft foto's gemaakt, dus hoop die van de week te kunnen delen met jullie!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:01

Wat super stoer! Heerlijk als ze dan in zo'n modus zitten.. Alsof ze weten dat het moet.. :+
Ben heel erg benieuwd naar de foto's!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:54

Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Goed zeg, dat paard van jou!

Ben gisteren weer wezen rijden. Ik wou niet zo lang, want was de dagen ervoor zonziek als n hond. Maar stiekem toch 15 km op de klok gezet. En op een paar extremiteiten van mijn lieve LBE na, heb ik heerlijk gereden. Was ook wel in bet bos, dat is minder eng, blijkbaar.

Maar ik ga toch haar ogen laten nakijken. En als die goed zijn, overweeg ik oogkleppen ofzo. Nou ja, nog even over nadenken.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:17

Heerlijk Jaan en fabster!

*\o/* fotooooooo's

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:20

Super! Hier ook heel trots op mijn LBE! Gister rondje bos, en naast dat we nu steeds beter een sprintje kunnen trekken en ik nog wel een rem heb, zijn we gisteren ook door de doorwaadbare geweest. Een jaar geleden stond hij daar als een soort berggeit voor, no way dat er 1 voetje dat water in ging, zelfs niet als ik eraf ging en zelf eerst water in liep. Dat is uitgebouwd naar eerst alleen voorvoetjes erin. Drinken en erin spelen durfde hij wel, maar nooit verder dan tot kogels in het water, en gister is hij gewoon tot zijn buik erin/doorheen geweest! Stoere vent!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:30

De mijne was zwaar beledigd gisteren. Paard van clubgenoot was stout dus ik stapte er even op en hij moest bij de instructrice even op zijn beurt wachten. Vond hij duidelijk niet grappig. Dat andere paard was bij mij niet stout maar toen ik weer op mijn eigen stapte had ik daar vervolgens de handen vol aan. De frustraties werden er even uitgebokt en een stel paarden die in de wei liepen te klieren waren daar een mooie aanleiding voor.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:31

Ik was weer even aan het terug denken aan een heerlijke buitenrit met mijn LBE'tje. Ik heb nu 3 maanden niet kunnen rijden, dus sta wel te popelen om weer van die heerlijke buitenritten te maken. We waren lekker relaxt in het bos aan het rijden, dus ik dacht een goed moment voor een drafje, nou dacht mijn paard: dat kan ook best een galop zijn als je dat leuk vind! Dus hij in galop, ik even checken hoe deze voelde (controleerbaar? ja? oke dan blijven we galopperen). Heerlijk. Ik vind dat echt geweldig als hij ideeën heeft en die inbrengt. En dan denk ik ook weer terug aan die keren in de bak dat hij weer zijn eigen plan had en ik er schijnbaar niet was op zijn rug, en dan uiteindelijk met een paar onverwachte oefeningen van mij was hij toch weer geïnteresseerd. Hij is trouwens ook regelmatig LBI, dus nogal schakelen voor mij.

Wat vinden jullie de leukste eigenschappen van je LBE?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:02

Het zijn clowns! Ik moet ontzettend om ze lachen!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:04

Waarom kun je niet rijden xxdomlixx? Balen zeg, maar in ieder geval mooie herinneringen.

Het leukste vind ik inderdaad de humor, het speelse en toch ontzettend aanhankelijk aan je zijn. Een beetje als een hond zijn ze soms.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:40

Heerlijk inderdaad (o.a. pionnen in de mond nemen en zwaaien maar).

@Bloodymary, ik zit sinds eind januari aan de antibiotica (meerdere bacterieën waarvan een redelijk resistent lijkt te zijn). Ik had gewoon geen energie, weinig lucht en snel buiten adem. Dus eerst was t alleen poetsen (lees: manen kammen), dat breidde steeds verder uit maar rijden is tot nu toe te zwaar geweest (geprobeerd maar was geen succes). Inmiddels merk ik dat ik weer meer kan en het langer volhoud, dus ik hoop dat het zo blijft voort zetten en dan kan ik snel weer rijden :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:49

Inderdaad om dat het clown is en soms echt niet weet wat ze dan verkeerd doet! Ze kan heerlijk relaxed zijn en als ze gespannen is van iets, is dat vaak ook weer snel over..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:25

Wat een stilte hier! :oo Geen gekke grappen en grollen meer van jullie LBEertjes?

Ik ben blij met m'n extraverte knol. Anders had ik veel te laat door gehad of niet geweten waarom hij een dip heeft. Hij heeft t heel duidelijk laten merken.