Eigenlijk zou je op het eerste filmpje Linda moeten kunnen weghalen en hem exact op dat moment daarin zetten, dan zou het pas interessant zijn om te vergelijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:Misschien gebeuren die dingen die jij opsomt niet juist omdat hij deze methode gebruikt. En dan komen we bij een eerder punt dat ik zei: misschien doet het paard van Linda wat die doet juist omdat hij zo behandeld wordt?
LDRD schreef:Ik vraag me nou toch steeds af wat ik vervelender vind om naar te kijken, Parellifilmpjes of LDR?
sanne83 schreef:LDRD schreef:2e fimpje fransje...ik zou helemaal kriegel worden als mijn paarden mij zó slaafs zouden volgen.
Doen deze paarden de dingen nou omdat ze het leuk vinden en graag doen, of doen ze het omdat ze geen gezeik meer aan hun kop kunnen verdragen?
Heb je het nou over dat filmpje van Pignon?
sanne83 schreef:Je rijd nooit meer dan 5 minuten?
En als je je paard naar de wei brengt, dan vind je het prima als hij het touw uit je handen rukt en alvast vooruit gaat? Of als je aan het poetsen bent, dan danst je paard in het rond? slaafs stilstaan, bleegh
NeverGiveUp schreef:Parelli nodigt juist die hele eigen gedachte gang totaal uit.. Hoe ik het leer dan, heb natuurlijk geen les van Pat.
Daarbij ben ik ook geen die hard parelli'er, maar dat je dan een control freak bent en je paard altijd braaf moet zijn is echt onzin.
Je schakelt totaal die eigenwijze gedragingen niet uit, je straft niet als je paard een keer weg loopt, dus hoezo 'het slaafse van Pat'
Paarden worden juist uitgenodigd om zich te uiten.
fransje23 schreef:Gini schreef:Gematigd-Parelli, zou men daar een nieuwe substroming van kunnen maken?
![]()
De Parelli's zijn een beetje control-freaks volgens mij![]()
Het is gewoon net een beetje te braaf er gaat te eigen dingen van het paard uit.